Hoi allemaal, moet even iets kwijt. Ik ga altijd even bij Charlotte kijken voordat we zelf naar bed gaan. Probleem is alleen dat ze heel licht slaapt en 8 van de 10x maak ik haar dus wakker Dan huilt ze even, soms wil ze dan uit bed (liefst naar beneden, duurt altijd weer een dik kwartier dan voordat ik haar weer gesust heb en in bed) en dan slaapt ze pas weer verder, soms gaat het sneller, soms duurt het langer. Ik weet dat ik eigenlijk niet meer moet gaan kijken maar vind het een beetje een akelig idee... Gisteravond was het helemaal mis, ik ging haar kamer op en het heeft bijna 3 kwartier geduurd voordat ze weer wilde gaan slapen, terwijl ze wel lekker sliep toen ik haar kamertje binnenkwam. Mijn man natuurlijk ook wel wat boos op me (laat dat kind toch met rust!) en gelijk heeft hij natuurlijk. Heb me dus heilig voorgenomen dat ik vanavond NIET meer ga kijken maar haar lekker laat liggen en dus maar moet vertrouwen op mijn gevoel dat het gewoon goed is... Moest het even kwijt hier want ik vind het toch een beetje 'eng' ..... wéér iets meer loslaten!
grrrrrr hier is dat dus ook al 3 nachten weer. als wij naar bed gaan. hop.wordt mw wakker en al doen we zooooo achtjes. het lijkt wel of ze het ruikt. vannacht dus weer tot 2 uur met haar aan de gang geweest. uiteindelijk even maar tussen ons in gelegd. om drie uur heb ik ze teruggelegd( en had ik weer slapende armen van het verkrampte liggen omdat mw alle plek in beslag neemt) pffff zware nacht hier ook weer! dus helaas van mijn kant geen advies maar wel een lotgenoot! haha
ik laat de deur van de slaapkamer expres op een kier staan.. Ikkan dan in de kamer kijken zonder dat ik de deur ( met bijpassende *klik* hoef open te doen) We hebben t bedje ook expres zo neergezet dat je t vanuit de deuropening in principe kan zien. Wie weet een tip
Ja, bedankt voor de tip maar dat werkt hier helaas niet... We hebben een alarm en dat piept erg hard als we het aanzetten 's avonds dus als haar deur op een kier staat, wordt ze daar weer wakker van helaas. Denk dat er niks anders opzit dan gewoon eens niet te gaan kijken, mijn man zegt vrij simpel: ze is 14 maanden, ze is nog nooit, echt geen enkele keer, onder de dekens gekropen dus dat zal ze nu ook niet opeens gaan doen en als ze niet lekker ligt, huilt ze heus wel! Tja, misschien heeft hij wel gelijk... @plurkie: vervelend zeg.... wel fijn dat ik niet de enige ben
Mijn dochter is ook zo'n lichte slaper dus ik ben na 'n paar weken al gestopt met kijken. Heb wel een Babysense onder haar matrasje liggen, dan kan ik iig met een gerust hart gaan slapen .
Je meisje is 14 maanden en heeft al heel lang de leeftijd bereikt dat ze echt niet onder haar deken kruipt of met haar neusje in het matras belandt. Ik vind dat je man gelijk heeft, laat haar lekker slapen. Je verstoort elke avond haar nachtrust. Ik heb overigens na 1 maand nooit meer gekeken. Je moet er ook op kunnen vertrouwen dat het goed gaat.
grappig die van mij slaapt overal door heen.. ik ga ook elke avond heen en leg haar dekens goed en soms geef ik haar nog een kusje.. gister hadden we een verjaardag hier met veel lawaai maar slaapt overal door heen.. idd geen zorgen maken hoor! en je doet haar er toch geen plezier mee om bij haar te kijken als ze steeds wakker word
Ik kijk nog steeds elke avond (ze slaapt ook "achter" ons, dus hoef geen kamer door zeg maar) Maar zonder te kijken, doe ik geen oog dicht, ik zit dan niet aan haar, hoe raar ze dr ook bij ligt Want dan word ze wel wakker..
Ik kijk vaak ook nog even voor ik op bed ga, maar meer omdat ik het zo lief vind om hem te zien slapen. Hij wordt ook niet wakker hoor, ik kan zelfs zijn slaapkamer nog even op gaan ruimen, schone kleren in de kast leggen. Maar, dit kan alleen als de deur op een kiertje stond bij het binnen komen. Als de deur dicht is en ik kom binnen dan zit hij meteen overeind in zijn bed Zo gek is dat, ik kan lawaai maken wat ik wil maar hij wordt niet wakker. Als ik echter de deur open doe met de deurklink dan is hij meteen wakker
Hoi, TS ja als ze al 14 maanden is kun je ervan uitgaan dat ze zich wel kan redden als ze met haar hoofd onder het dekentje komt. Ik kijk zelf altijd nog wel voordat ik kan slapen. Maar die van ons slaapt `s avonds als een blok, ik kan zijn nagels knippen als ie in bed ligt en het licht aandoen en kleding in zijn kast neerleggen.
ik kijk nooit bij de kleintjes. alleen toen ze ziek waren, RS, waren ze erg benauwd, dat vond ik wel eng. maar normaal gesproken dus niet. ben wat dat betreft gewoon heel nuchter. waar ben je bang voor: wiegendood. als je zoveel mogelijk de risico's aanpakt/vermijdt dan is t goed toch? die ene keer kijken voor t slapen gaan helpt dan ook niet denk ik dan.
Hoi, Keano is nu 16 maanden oud en ik ga nog steeds s'avonds kijken...Ik leg hem dan goed en onder de dekens, geef hem een kusje en ga dan weer. Soms doet hij zijn ogen weleens open, maar slaapt dan ook weer gewoon verder.Voor mijn gevoel will ik toch altijd nog even kijken
Weet je zeker dat ze wakker wordt als jullie het alarm erop zetten? Misschien is ze nl. hardstikke gewend aan die piep, en hoogstwaarschijnlijk hoor je dat ding ook prima door een dichte deur, anders heet het geen "alarm" Maar het lijkt erop alsof ze erop "rekent" dat je nog even komt en ze dan niet diep slaapt. Wie weet een kwestie van de gewoonte doorbreken en inderdaad een paar avonden niet gaan kijken. Daarna weer es proberen?
dé tip voor jouw gemoedsrust! Babyfoon met camera! Hebben wij ook, en een anglecare. Ik slaap gerust 's nachts. Bij mijn zoontje van twee ga ik wel kijken, maar die slaapt inmiddels vast.
Tja, vervelend, maar niet meer doen als je haar steeds wakker maakt! Ik ga het liefst ook kijken, maar meer omdat ik het zo fijn vind om haar te zien liggen. Maar als ze een onrustige avond heeft gehad, ga ik zeker niet kijken. Dan luister ik altijd even door de babyfoon naar een zuchtje (dat doe ik sowieso een paar keer per avond). Ze slaapt overigens in slaapzak, dus kan ook niet onder de dekens komen ofzo. Maar ze heeft nu wel een paar knuffels. Haar deur kraakte eerst heel erg en toen heb ik m ingesprayd. Misschien dat dat nog kan helpen om de deur zo geruisloos open te maken?
Bedankt voor jullie reacties, fijn te lezen dat sommigen ook meteen begrijpen dat het 'een gevoel is' dat ik wil gaan kijken én om haar nog eens in te stoppen. En nee, ze is er niet aan gewend dat ik kom kijken want de ene avond ga ik om 22u naar bed en de andere om 1u 's nachts dus daar ligt het niet aan. Het is echt van het geluid dat ik op haar kamer ben enz. @kiwi: onder de dekens kruipen doen ze dan misschien niet meer met 14 maanden maar wiegendood kan tot 2 jaar voorkomen. Maar dat kan net zo goed overdag gebeuren en dan ga ik nooit kijken, het is voor mijn gevoel dat ik haar voor de nacht nog een keer gezien wil hebben, anders doe ik dus ook geen oog dicht. Maar dat wordt een paar avonden doorbijten voor mams want vanaf vanavond komt daar verandering in!
@chantal: hier is de oudste inmiddels 2,5, maar ik kijk nog steeds elke avond voor ik ga slapen bij hem, idd dat gevoel en anders kan ik niet slapen. De jongste slaapt ook nog erg licht en ik luister dan om de deur of ik haar hoor ademen en dan ga ik weer weg. Vind ik gewoon een prettig idee.
ik mag in mijn handen knijpen dat die van mij heel makkelijk is geworden, ze wordt vaak ook wakker als ik kom kijken, maar dan geef ik haar knuffel of tutel weer even aai over de bol en weltrsute zeggen, en soms gaat ze zitten dan pak ik haar op ff kusje en weer lekker slapen. ik weet niet wanneer ik niet meer ga kijken. maar als je kindje er wakker van word en da gaat huilen, is het misschien idd beter om maar niet meer te kijken (of cameraatje) sterkte vanacht (ik mis het laatste fles momentje nog steeds)
mijn kids zijn 5,3 en 1 jaar maar ik kijk zelfs savond nog een keertje om het hoekje. Nou heb ik kids die zo vast slapen als wat dus ze worden van mij niet wakker, maar ik kan echt niet slapen zonder te kijken. Het geeft mij een rustiger gevoel dat ik even heb gekeken dan dat ik op bed ga zonder te kijken. Dat zit me dan echt niet lekker. Gewoon doen wat je gevoel zegt! Alleen de beste manier natuurlijk even vinden zonder dat ze van je wakker word!
Ik denk dat dat in elke moeder zit, dat je nog even wilt controleren voor de nacht, of je kleintje lekker ligt. Doe het zelf ook altijd nog bij Jesse die al ruim 2 is. Heerlijk nog ff zijn geur opsnuiven, een kus op z'n wangetjes. Zelfs als ik 's nachts even een plasje pleeg, kijk ik altijd nog bij hem. Maarja, als ze daardoor wakker worden, is het wellicht verstandiger om het niet te doen. Zal best even onrustig zijn, de eerste avonden, voor jezelf, maar je gaat er vast aan wennen.