4 maanden sprong en die ellende

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door volgoedemoed, 21 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi mama's .
    Ons meisje zit nu bijna 2 weken in de 4 maanden sprong. Althans ik denk dat het de 4 maanden sprong is.. ze is a.s. dinsdag 16 weken/4 aug. 4 maanden.

Als ze savonds om half 8 naar bed gaat gaat het goed. Om 22:30 heeft ze haar laatste flesje en deze drinkt ze half slapend op. En dan.. dan om 2 uur, kwart v 3 , kwart over 3, 4 uur en ga zo maar door is ze wakker. Gewoon wakker.. niet huilen of onrust, gewoon terug uit haar slaap..alsof ze haar slaap niet kan vatten.
    Ze komt rond 6 uur voor haar flesje.
    In de ochtend valt ze dan rond half 8 tot half 9 even in slaap in de box. Dan slaapt ze van 11:00 tot 13:00 over het algemeen aan 1 stuk door, en dan slaapt ze nog vanaf 15:00 tot normaal 17:00 maar nu maar net een uurtje. Met als resultaat extreem moe zijn natuurlijk rond etens tijd..valt dan met moeite even in slaap bij mij en vervolgens weer om half 8 naar bed..

Herkennen jullie dit allemaal?
    Hoelang duurde deze sprong?
    En merkte jullie dat het slapen na deze sprong ook wat regelmatiger werd na deze sprong? Ik las ergens dat met de 4 maanden sprong het slapen ook weer een positieve boost krijgt!??

Ik hoop het want dit gaat opbreken zeg..maaarrr we bekijken het verder maar positief en ze kunnen weer nieuwe dingetjes na de sprong.

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Sterkte, heel herkenbaar. Vond het de allerheftigste slaapregressie tot nu toe. Heeft hier 6 weken geduurd, elk uur wakker en niet kunnen slapen. Ineens was het toen hij 5,5 maand oud was van de een op de andere dag verdwenen en sliep hij 12 uur lang achter elkaar. Even pittig en doorzetten maar enige wat je kunt doen is accepteren, en het gaat echt weer voorbij;)

volgoedemoed vindt dit leuk.
  3. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Ahhh thanks!
    Dat geeft hoop! Sliep hij daarvoor ook nog niet door haha???. Zijn pittige dagen

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Maak je haar wakker om 22.30? Wat als je dan geen fles geeft? Misschien slaapt ze dan ook tot 2 of 3 uur.
    Hier sliep ze meestal van 20.00 tot 4.00 ofzo. Paar weken terug ging ze heel erg rommelen, kon er wel 8x uit s nachts. En sinds vorig weekend slaapt ze opeens zo goed als door. Meestal moet ik 2x een speen geven, maar ze maakt zo een nacht van 9-10 uur daarna. :eek:
    Gisteravond had ze bijv 19.30 laatste fles. Vannacht om 1.00 en 3.00 speen gegeven, om 5.30 echt wakker en honger en daarna weer gaan slapen tot nu.
    Zijn door de wisselende tijd nu wel een beetje het ritme overdag kwijt, maar daar probeer ik een beetje in mee te bewegen en dan weer rond 20.00 uit te komen want dan gaat ze echt de nacht in. Overdag wisselt het hier echt hoe lang ze slaapt, daar heeft nog nooit ritme in gezeten. Ze slaapt meestal wel 3x, het laatste slaapje altijd 3 kwartier, de andere 2 variëren, meestal 1x kort ook en met geluk de andere wat langer. Maar ze is eigenlijk altijd vrolijk overdag en anders ga ik even wandelen ofzo.
    Ze is trouwens net zo oud dus ben heel benieuwd of het rond de 4 maanden nog weer onrustiger wordt want wij hebben dus al 2-3 lastigere weken gehad kortgeleden. Overal lees je dat die sprong/regressie ervoor zorgt dat ze langer kunnen slapen en bijv leren omrollen. Dat doet ze allebei sinds afgelopen week dus stiekem hoop ik dat we hem al gehad hebben.
    Maar weet je, ik ga nergens vanuit. Ik weet dat dat eerste jaar (en ook daarna nog wel) een aaneenschakeling is van fases, sprongetjes, tandjes etc dat allemaal continue weer onrust geeft als je denkt dat je net ritme of rust gevonden hebt. :roflmao:
    Ik maak me er niet druk meet om. Ja balen soms en lastig, maar als ze 6 of 9 zijn (zoals de oudste 2 hier) dan weet je er bijna niks meer van.;)

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Hier hielp het om haar in de avond niet meer wakker te maken. Dan kwam ze iets later. De rest van de nacht alsnog onrustig maar dan had je al een wat groter deel achter de rug ;)

6. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    Lastig! Tijdens deze sprong sliepen mijn jongens overdag onrustig, 's nachts ging dat goed. Onrustig slapen 's nachts had hier altijd met te warm of te koud te maken. Nog iets om naar te kijken.

Edit: zelfs hier in Zuid Frankrijk slaapt mijn zoontje van 6 maanden 's nachts met een pyjamaatje met lange mouwen, anders wordt hij 's nachts wakker.

7. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    Volgens Oei ik groei wordt sprong 4 als de zwaarste sprong ervaren. Ik heb hem zeker ook zo ervaren. Hij wilde niet slapen, niet drinken, veel huilen en daarna juist weer midden in de nacht elk uur willen drinken. Op het moment zitten wij in sprong 6 icm verlatingsangst. Ook geen pretje :roflmao: Maar het zijn allemaal fases :p

sprong 5 hebben we nauwelijks gemerkt.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    @volgoedemoed hier zijn best wat ervaringen gedeeld. Heb je daar ook wat aan gehad?

Deel Deze Pagina