Mijn zoon van 7 mnd (gecorrigeerd 5 mnd, maatje 68/74) heeft in het begin in een Puckababy geslapen omdat hij zichzelf wakker hield met zijn handjes. Hij is heel onrustig geweest, maar de Puck heeft hem goed geholpen om lekker in slaap te komen. Met de overstap naar een slaapzakje, heb ik een zomerslaapzak gekocht met mouwen, zodat ik zijn armpjes kon vastspelden. Dit was niet afdoende, hij sliep gewoonweg niet meer. We hebben hem toen heel strak ingestopt onder een lakentje en dat gaat goed. Dit instoppen gaat eigenlijk alleen goed als hij in een ledikantje ligt met een dik matras. Dan is het gewicht van het matras voldoende om hem lekker strak in te pakken. Maar als hij uit logeren gaat, slaapt hij in een campingbedje en hebben we problemen om hem goed in te stoppen. Vanavond hebben we geprobeerd of hij wilde slapen zonder lakentje, maar hij schreeuwt moord en brand totdat hij goed ingestopt is en slaapt dan met 2 minuten. Binnenkort gaan we voor 3 weken naar Indonesië en ik zie toch een beetje op tegen het slapen in het vliegtuig in zo'n mandje en daar ter plekke in een campingbedje als ik hem niet strak kan instoppen. Heeft iemand misschien ervaring hiermee? Of een creatieve oplossing waarmee ik hem wel goed kan instoppen, maar geen dik matras nodig heb? Alvast bedankt dames!
Inbakeren mag niet meer in een inbakerzak zodra ze kunnen omrollen. Vind hij slapen op zijn buik niet wat? Zl lag ook ingebakerd en daarna sliep hij op zijn buikje met een knuffeldoekje in zijn handjes.
Nee, op zijn buik vind hij ook maar niks helaas. Hij slaapt gewoon in z'n winterslaapzakje, wat hij volgens mij heerlijk vind. Alleen zonder 'vastgebonden' handjes onder een lakentje, slaapt hij gewoon niet. Hij gaat dan naar zijn handjes kijken (vind hij reuze interessant) en als hij dan moe wordt lukt het niet zelf in slaap te komen. Dan gaat hij heel hard huilen. Soms lukt het hem om zijn handjes er onderuit te wurmen en dan kan hij eindeloos zijn handjes bestuderen. Maar zelf in slaap komen lukt dan niet zonder dat hij weer strak ingestopt wordt. Ik vind het prima, het is alleen lastig als hij niet thuis slaapt.
Ik leg de dekens dwars dan ligt er meer deken onder het matras en gaat het minder makkelijk los, weet niet of je dat al doet?
Dit hebben wij met onze zoon ook gehad ik ben sokjes rond zijn handjes gaan doen zodat het probleem opgelost was hij keek ook heel belangstellend naar zijn handjes en vingers. Na een paar weken trok hij ze zelf uit maar dat was toen ook geen probleem meer