Hallo allemaal, ik heb eigenlijk 2 vragen. Mijn zoontje is over 2 weken alweer 1 jaar! Hij kan zijn melkflessen nog maar niet missen. Ik probeer hem nu steeds vaker in de ochtend een boterham te geven met wat melk uit een drinkbeker, maar de avondfles ( en soms ook nog 1 tussen de middag)blijft... Herkent iemand dit misschien? Hij krijgt zo nog wel eens 600 cc in totaal.Ik vraag mij af hoe ik dit nu moet afbouwen. Daarnaast wordt mijn zoontje de laatste paar nachten ook rond een uur of 3 ontroostbaar wakker en alleen met een flesje ( hou het zo klein mogelijk) krijg ik hem weer in slaap. Kan dit een fase zijn?
Ja ik denk dat dat even een fase is. Ik zou de flessen bewaren voor vaste momenten, bijvoorbeeld de avond en nacht en de rest van de dag gewoon alles in een beker aanbieden, dat zal even wennen zijn, maar je kunt hem er bij vertellen dat hij een grote jongen is net als mama en papa en dat mama en papa ook niet uit een fles drinken. Zal echt wel even duren voor het kwartje valt, maar komt heus wel goed hoor!