shit kan dit kwaad en hoe evt te voorkomen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by henkie24, May 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hoi!

wij komen net thuis met de auto en nu wil ik marinte uit de auto halen en nou zat ze helemaal met dr koppie naar voor gebogen te slapen in de mc dus koppie helemaal op de borst zeg maar. ik schrok echt. zag er zo raar uit. ze heeft er zelf volgens mij geen last van maar kan dat geen kwaad voor dr nekje? mc staat zoveel als kan mogelijk liggend op de achterbank dus daar ligt het niet aan. men! zag er zo naar uit. slap popje :( vind die mc trouwens sowieso altijd dat ze daar maar raar inzitten hoor. helemaal als een propje :(

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ja, klote is dat he? Ik vind dat ook doodeng! Daarom heb ik haar eigenlijk vaak voorin zitten zodat ik kan kijken hoe ze ligt, maar dat is natuurlijk wel minder veilig. Als ik niet alleen in de auto zit ga ik of vriend/vriendin achterin zitten zodat die kan kijken. Maar zelfs al hou je haar tegen met je hand, alsnog gaat ze naar voren met haar hoofd soms...

3. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    ha heb je de maxi cosi geod gezet? raar maar wij konden hem nog beetje schuin trekken en mijnzoontja had er nu pas last van maa ris ook groot en heb hem in vervolg al gezet met 6 maand en gaat prima maar daar is ze nog te jong voor maar heb je verkleiner er al uit?

4. henkie24

ja de verkleiner is er al uit. anders zat ze er helemaal raar in gepropt. alleen het hoofdkussen er nog wel in anders schudt haar hoofdje allemaal heen en weer

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

En had je het ook al geprobeerd met de verkleiner in de maxicosi, maar het kussentje dan uit de verkleiner..?? Dan kunnen kindjes vaak nog een tijdje met verkleiner in de maxicosi..
    Vind zelf ook dat kindjes heel raar in de maxicosi zitten, maar Emy heb ik nog nooit aangetroffen met haar hoofdje naar voren.. Lijkt me er inderdaad raar uitzien..

6. henkie24

heb er nu alles uitgehaald. ze is gelukkig verder nu gewoon vrolijk. maar pff had het echt even warm

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hebben wij dus ook... Voor ons een reden om nu over te stappen op de volgende stoel (in 1 van de auto's tenminste, de maxicosi staat nog in mijn auto, die meestal voor korte stukjes gebruikt wordt) , maarja, wij kunnen die afweging maken, omdat Fae 9,5 maand is. Bij jullie ligt dat anders.

Wel zag ik van de week bij babyzaak, een soort 'ringen' die je onder de kin van je kindje kan leggen, zo'n zwemband idee, ook wel een beetje vergelijkbaar met van die nekkussentjes, maar dan andersom.
    Ik vind het zelf een beetje eng (bij het halsje) eruitzien, maar wij hebben dus een keuze om over te stappen naar een andere stoel, waarin ze verder achterover ligt. Als je die keuze niet hebt, is het misschien wel een optie? Het kostte maar iets van 5,95 .

Maar ik vond het ook verschrikkelijk eng telkens. Ik dacht de eerste keren, dat haar zomerhoedje afgevallen was en op schoot lag... maar toen bleek ze het hoedje nog gewoon op te hebben en dus zover naar voren te hangen. Dus ik dacht echt dat het helemaal mis was! Gelukkig bleek er niets aan de hand, maar ik heb ook wel gezweten, net als jij..

8. henkie24

oooh das helemaal erg!!! nou gelukkig was het nog net niet zover. nee hier is idd een andere autostoel nog geen optie. maar bedankt iig voor de tip van die ring.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben onze dochter zo ook ooit 1x aangetroffen toen we der uit de auto haalde en schrok me echt kapot toen. dacht die is er geweest zo lag ze der bij. ik meteen die cosi der uit en ze keek me ineens aan zo van wat mama is der iets. pfff zo me hard klopte als een gek.

we hebben het daarna nooit meer gehad en weet ook niet hoe het zo was gekomen dat ze opeens zo lag. zodra ze goed en stevig zat (7 maanden) is zze overgegaan op een gewone autostoel zodat ik der lekker in de gaten kan houden en die keer dat ze in slaap valt leg ik hem in ligstand.

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Nona doet dat bijna elke x als we met de auto gaan! Echt eng idd en als je ze naar achter legt dan trekt ze zich meteen weer naar voor..

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet de gordels van de maxicosi zo strak mogelijk aantrekken (zie instructies) dan is wat hier boven allemaal beschreven staat praktisch onmogelijk.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hier gebeurt dit bijna altijd als wij in de auto zitten. In de maxicosi gebeurde het nooit maar sinds autostoeltje regelmatig. Het lijkt alsof hij lekker vind om zo te slapen. Ik duw altijd zijn hoofdje wel na achteren, maar soms gooit hij het toch weer naar voren. Ik ben er trouwens nooit van geschrokken, want ik zag mijn neefjes regelmatig zo slapen in de auto.

Zo verscrhikkelijk is het echt niet, heb ik mij laten vertellen. Een babynekje kan heel veel aan.

13. henkie24

nou geloof me de gordeltjes zitten echt strak. het was echt alleen dr koppie wat helemaal hing he? niet dr hele lijfje zoals athina beschreef ;)

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Bij de hema verkopen ze autostoelen van 0 tot 18 kg, misschien dat een optie?

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb blijkbaar een heel flexibel kindje, of eentje met een heel lang soepel nekje ;) want als ik ze nog strakker doe, kan ze niet meer ademen of breek/ontwricht ik haar schoudertjes...
    We maken de riempjes vast en trekken dan de bandjes nog even extra aan...

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoofdverkleiner er uit halen. Soms zitten ze er niet helemaal goed in en dat liggen ze een beetje OP de verkleiner zeg maar waardoor het hoofdje makkelijker naar voren klapt. Verder tsja, misschien komt het doordat we de easybase gebruiken waardoor de maxicosi minder omhoog staat ofzo? Want wij hebben er hier nooit last van.

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    In een autostoeltje zitten ze meer rechtop dan in een maxicosi dus het kan juist vaker voorkomen. Mijn zoontje had het in de maxicosi nooit en in een autostoel vaak.

Share This Page