Onze kleine van 7 maand wil niet echt ad Biogarde. Is bovenstaande een goede vervanger of zal hier ook veel te veel zoets in zitten, net als in danoontje.
In die kant en klare hapjes zit wel meer suiker ja. Je hebt het over Biogarde, heb je al eens gewone volle yoghurt, of volle kwark, of Turkse of Griekse yoghurt geprobeerd? Overigens hoefde Irem het ook eerst niet zo nodig, heb er toen de eerste weken een scheutje diksap doorheen gedaan en dat kan ik inmiddels zonder problemen weglaten
Griekse/turkse yoghurt zal ik zeker nog even kopen. Maar vraag me gewoon af of kwarko/yogolino net zo slecht zijn als een danoontje, want het is wel makkelijk om er een paar van in huis te hebben omdat ze niet in de koelkast bewaard hoeven te worden
Er is geen verschil tussen danoontjes en kwarkolino of yogolino hoor, het zijn allebei toetjes waar smaak en zoetigheid door zit. Turkse yoghurt is hier altijd een succes geweest, vanwege de lekker volle smaak.
Volle Franse kwark of volle yoghurt (grieks bijvoorbeeld) zijn hits hier. Yogolino of Olvarit yoghurt wordt hier wel gegeven maar als speciale traktatie in het weekend bijvoorbeeld.
Turkse yoghurt gaat nu redelijk goed! Maar doen jullie door de gewone yoghurt dan wel een drupje diksap, of zal dat dan weer niet goed zijn? Tip van vruchtenyoghurt was ook zeer welkom, dank. Ik denk dat dat inderdaad nog beter is dan yogolino.
Als je kindje het zonder diksap eet is dat prima toch? Als hij het alleen met een klein beetje diksap wil zou ik er ook geen probleem van maken. Hier heeft Irem de eerste weken yoghurt met een beetje diksap gegeten en daarna lustte ze het ook zonder. Nu geef ik het dus zonder; dan went ze ook aan een beetje zuurdere smaken. In vla zit heel veel suiker dus dat zou ik alleen bij uitzondering geven en niet elke dag.
Ik geef Griekse yoghurt of biologische volle yoghurt. Als je je kind ook diksap en andere spullen met suiker geeft en dat geen probleem geeft, dan kan je ook vla geven. Als je kind kan slikken, kan het vla ook wegkrijgen natuurlijk. Ik persoonlijk zou het echter voorlopig niet geven!
Maar ik dacht juist dat een heel klein beetje diksap toch echt anders was dan echte suiker, toch? Ik vind het zo raar dat baby's die zure yoghurt etc. direct moeten lusten terwijl ik het zo toch ook echt niet lekker vind
Nou, fruitsuiker en geraffineerde suiker smaakt hetzelfde hoor.. ZOET! Ik vind het vergelijk tussen vla (met geraffineerde suiker) en een klein beetje diksap (puur fruitsuikers) niet op gaan. Babies leren smaken kennen en zullen het label 'zuur' er echt niet zo snel aanhangen. Dat iets zuur is is projectie van de ouders. Geef pure smaken, zo leren kinderen beter smaken herkennen en waarderen. Diksap toevoegen kan altijd nog bijvoorbeeld voor de lekker!
Volle roomyoghurt is niet zuur! Een citroen, die is zuur of een augurk. En wat dan nog? Mijn zoontje is trouwens gek op zuur en houdt niet van zoet, net als zijn mama.
Lenn eet elke avond een bakje yoghurt met een klein scheutje diksap.. Kwark e.d. krijg ik er niet in.. Yoghurt zonder diksap lust hij niet.. yogolino krijgt hij een enkele keer in het weekend..
Gewone zuivel mag inderdaad vanaf een maand of 9, maar dingen als vla liever veel later, inderdaad vanwege de suiker en smaakjes.
Ik geef juist ook de yoghurt zonder iets erin; liever dat ze de pure smaak gaan waarderen dan dat ze alleen dingen willen die aangezoet zijn. Of dat nu met kristalsuiker of diksap is (ik denk wel dat diksap minder slecht is, maar het gaat mij ook om het wennen aan zoetigheid of niet). Mijn dochter maalt trouwens helemaal niet om zuur; ze eet met veel plezier stukjes citroen op. Trekt er een raar bekkie bij, maar doet haar mond vrolijk weer open voor een volgend hapje. Klopt in mijn ervaring dus helemaal, wat cygnet hiervoor zegt. Zoetigheid toevoegen zou ik alleen overwegen als ik zou merken dat mijn kind het anders echt niet wil proberen. Niet al op voorhand.
Precies; ik vind het ronduit dom als moeders al bij voorbaat denken dat de yoghurt te zuur zal smaken en er een kwak zoet doorheen doen. Geef je kindje de kans om aangezuurde zuivel te waarderen (Griekse yoghurt smaakt naar pure room, het is zo vet dat wij het gebruiken als kookroom/creme fraiche)! Het zijn de moeders die bepalen wat een kind eet, ik vind het altijd zo raar dat ze dan zeggen "ja maar; hij lust het niet". Heb je het een eerlijke kans gegeven dan? Afleren van aangeleerd gedrag ...
Tja, mijn zoontje lust het dus echt niet Het het 3 maanden geprobeerd.. Hij wilde twee happen, vertrok zijn gezicht en hoefde niet meer.. Tja, dan ben ik er wel een keer klaar mee.. Het ligt er denk ik ook maar aan hoeveel diksap je er door heen doet.. Suiker krijgt hij echt nog niet, zeker niet door yoghurt o.i.d. Het gaat hier echt om een klein druppeltje, dat de ergste zuur er van af is.. hij proeft geen diksap zeg maar, alleen wat minder zure yoghurt..