Bijna 1 jaar

Discussion in 'Voeding' started by tinkerbel, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ja, want ik zit net te rekenen:
    de pap is 130 ml water/7 scheppen pap bambix
    en dan s'middags 100 ml melk en dan s'avonds 200 ml melk. Dan zit ik met zuivel toch al op 430 ml? En dat is dat nog zonder het bakje yogurt.

Dus als ik dan gewoon over de rest van de dag 200 ml ander sap geef dan zit ik nu goed toch? En als dan uiteindelijk vanzelf de laatste fles wegvalt dan verhoog ik het gewoon sap of geef ik dan extra melk?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dan zit je goed volgens de richtlijnen tinkerbel.
    Als thomas meer wil drinken dan geeft hij dat wel aan, maar minder moet het in elk geval niet zijn.

Als de laatste fles vervalt kun je altijd bij het brood of bij het avondeten nog 50cc melk geven

3. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    1
    36
    Weet je wat ik zou proberen?
    Tussen de middag ipv 100 ml melk zou ik 150 ml melk doen.
    Zo heeft hij 130 + 150 ml melk en dan nog bijv 100 ml joghurt en dan zit je prima wat de zuivel betreft.
    En dan proberen nog wat extra sap of water tussendoor te laten drinken, sowieso nu het warmer gaat worden wel goed... ik zorg gewoon dat de tuitbeker van Fenne altijd vol en binnen handbereik is.

En dan moet je best die avondfles kunnen afbouwen hoor... als je zoontje er geen behoefte meer aan heeft en lekker gaat slapen zonder, waarom niet?

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    bedankt allemaal!

5. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Hoi Tinkerbel,

Ik zit eigenlijk ook met de vraag of ik zal gaan stoppen met de avondfles, al is Ryan wel ietsje jonger maar op het cb zeiden ze dat ik deze fles best kan afbouwen.

Zijn schema nu is:

07:30 Papfles
    09:00 fruit
    12:00 1 1/2 boterham + fles 180+6
    15:00 rijstewafel + sap
    16:30 groente + yoghurt
    19:00 fles 210+7+rijstebloem

Als ik het zo bekijk allemaal krijgt hij best veel maar ik ben ook een beetje bang dat hij anders ´s nachts weer gaat komen. Ik lees dus ook even mee :) .

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ja, daar ben ik ook bang voor hoor. Ik heb hem nu gisteren voor het eerst inplaats 180+6 nu 150+5 gegeven. Nou werd hij vanacht 2 keer beetje jammerig wakker, maar hij is ook bezig met kiezen. Dus kan nog niet echt zeggen of het honger was. Ik ben er niet uit gehoeven, hij viel na 3 kreetjes weer in slaap. Weet je we gaan in Juni op vakantie, en het lijkt me gewoon fijn als de fles er dan af is.

Oja, en die van jou. 9 maanden best jong hoor. En hij moet eerst leren om 18.00 te eten. Anders is de nacht veelste lang. En dat doet die van mij pas sinds een week.

7. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Op vakantie is het wel fijn als je hem gelijk naar het avondeten naar bed kan doen :) . Heb je er eigenlijk nog uit gemoeten?

Ik dacht ook al dat het best vroeg was om de laatste fles niet meer te geven, en hij drinkt hem nog gemakkelijk op. Nu had ik wel een goeie tip van het kdv om hem in de middag yoghurt te geven en dan zijn groente om 18:00 en wel gewoon z´n fles maar dan minder. We gaan het vandaag proberen.

Share This Page