Thee

Discussion in 'Voeding' started by 078mama, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Dames ik heb een vraagje. Mijn dochter Lotte drinkt nu 5 x 200 cc en is 4,5 maanden. Nu zei onze osteopaat dat ik Lotte wat meer vocht moet geven. Hij voelde aan haar dat ze meer vocht nodig had... Nu mag ik niet meer melk geven en dacht dus aan thee. Wat voor thee kan ik dan geven? Gewoon rooibos van pickwick ofzo? En hoeveel is normaal?

Alvast heel erg bedankt!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zijn mensen die vinden dat gewone thee niet kan. Ik zelf geef wel gewone thee en meneertje heeft de voorkeur voor Earl Grey (vind ik zelf ook heel lekker). Geen sterke thee en een beetje lauwigwarm, hij vindt het geweldig. Geen suiker toevoegen en melk hoeft ook niet.
    Het hangt van je kindje af hoeveel hij / zij wil drinken. Hier wordt op sommige dagen 120 ml weggedronken maar dat is dan ook wel veel.

Je kan trouwens ook gewoon water proberen.. het is best handig als ze daar ook aan wennen (veel kindjes vinden het maar niets)

Ik ben trouwens benieuwd hoe een osteopaat voelt dat iemand meer vocht nodig heeft. Interessante materie is het toch

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

je zou anders ook gewoon diksap/roosvice kunnen geven en dit een beetje opwarmen, doen wij opt kdv ook voor de kleintjes

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Hij voelde het aan de fontanel. Als hier een deukje in zit moeten ze meer vocht hebben. Ja, ik vond het ook knap ;)

Maar Lotte loopt bij de osteopaat omdat ze nog steeds darmkrampen heeft dus ik wil nog niets van bijvoeding of andere voedingsstoffen geven voordat dit over is. diksap heeft dit denk ik wel...

5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik denk wel dat diksap dat heeft ja :) dan kan je beter slappe thee doen ( rooibos) of net wat ze lekker vind

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Probeer maar gewoon eens water.. een beetje lauw bijvoorbeeld. Succes!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij thee kun je het beste eentje nemen zonder theine (is broertje van cafeine). Rooibosthee is dat bijvoorbeeld. Maar ook zoethout of venkel.
    Van Piramide zijn er speciale kindertheeen.
    Het staat bij altijd wel op de verpakking als het theine/cafeine vrij is.

Maar misschien een beetje water tussendoor, of wat meer water in de fles?

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    idd rooibosthee of kabouterthee. mijn zoontje vond dat allemaal maar niks, hij heeft het liefste water. misschien lust je kindje dat ook wel, thee kun je altijd nog geven.

9. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou ook water geven maar eigenlijk zou je kleintje voldoende vocht moeten krijgen van de flesjes...

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat idee had ik zelf ook! Maar misschien zweet ze makkelijk ofzo? Anders kan ik het ook niet verklaren! Maar ik ga wel elke dag een flesje water geven van 50-60 cc. Eens kijken of ze dat wilt.

Thanks!

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij geven naast borstvoeding rooibosthee of water.

12. Alita

Alita Niet meer actief

ach een beetje extra vocht schaadt niet natuurlijk!
    Ja ik zou wel water geven, wij drinken hier ook alleen water en wil dat selina dit straks ook gaat doen,vindt ik het gezondste!

13. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Jamila krijgt Pickwick Fruit Wellness 100% natuurlijk en cafeïnevrij en mama vind het ook lekkere thee dus dat scheelt :), smiddags als mama thuis is gaan we dan altijd na het slaapje even thee leuten ;) (heerlijk moeder dochter moment :-D)

Share This Page