Ik weet niet waar dit topic hoort. Maar ik heb echt hulp nodig. Batuhan heeft sowieso veel problemen met zijn gezondheid. Nu is hij opgenomen met het rs virus en hoest echt heeeeel erg. Hij moet er van overgeven, daar stikt hij bijna in. Hebben jullie tips voor het hoesten. Hij heeft een paar seconden rust en dan begint het weer enorm. Hier in zh zeggen ze dat er niets aan te doen is. Maar er zou toch wel IETS zijn wat helpt. Al helpt het een klein beetje
Nee, sorry er is niets dat echt helpt. Mijn zoon heeft met 5 maanden in het zh gelegen met RS. Toen hij weer thuis was heb ik uien bij zijn bed gezet, zodat het slijm in zijn luchtwegen wat droogt en hij dus minder last van prikkels heeft in zijn keel. Al met al heeft het maanden geduurd voordat het écht over was. Van november tot maart ongeveer. Toen het lente werd ging het beter.
Kleine meid heeft ook het rs virus gehad en het sluimert nog steeds.. Wij hadden Ventolin spray met een babyhaler en Xylometazoline.. Als ze nog heel benauwd is of ze kan bijna niet drinken van de benauwdheid gebruiken we de Ventolin nog wel eens! En regelmatig zoutoplossing voor het snot en slijm. Beterschap voor Batuhan. Liefs
Bedankt meiden. De eigen KA van batuhan die had ook ventolin voorgeschreven toen wij naar huis gingen. En na het pufje ging het wat beter. Maar het is nu weekend en die super lieve KA is er niet. En ik mag nu geen ventolin geen omdat ze zeggen dat het bij het rs virus toch niet helpt ok batuhan heeft vaker in het zh gelegen maar zo heb ik hem nooit gezien Wow dat het hoesten zo lang heeft geduurd bij jullie kindjes. Batuhan heeft al luchtwegproblemen en ligt thuis al aan een bewakingsmonitor dus hoop echt dat het bij hem snel wegtrekt. Maar zo te zien... het is vandaag alleen mar erger geworden. Hoe lang hebben jullie kindjes in het zh gelegen? En kregen ze ook zuurstof?
Ik zou zeker proberen of de ventolin werkt hoor. Hier ook een mannetje die veel luchtweg problemen. Het opent de luchtblaasjes namelijk. Dus hij krijgt meer lucht op dat moment. Als Quinn erg benauwd is moeten wij het volgende doen Puf, na 10 min weer een puf, na 10 min weer een puf Waarom: Puf 1, opend de luchtbaalsjes puf 2: komt dieper in de luchtbaasjes puf 3: nog dieper dus de luchtbaasjes staan nu helemaal open Wat ik niet snap waarom je ventolin heb gekregen als hij al zoveel luchtweg problemen heeft. Ventolion is vrij grof van stuctuur. Wij hebben voor Quinn airomir, dat is veel fijner, en komt veel beter in de luchtblaasjes. Hopelijk heb je er wat aan
Hoest hij veel slijm op? Als hij namelijk veel last van slijm heeft is het niet verstandig het hoesten te onderdrukken. Hij hoest dan namelijk omdat zijn lichaam een seintje aan zijn hersenen geeft dat er iets in de luchtwegen zit wat er uit moet. ( slijm) Je zou dan wel aan de KA kunnen vragen of hij een slijmoplossend/verdunnend middeltje kan krijgen zoals bijvoorbeeld fluimucil. Een hoestprikkel wegnemend medicijn als bijv. codeïne word meestal afgeraden bij mensen met een long en/of luchtwegaandoenng.
Mijn zoon heeft 1 nacht in het ZH overnacht en mocht naar huis omdat hij goed dronk aan de borst en voldoende plaste. Hij heeft toen wel extra zuurstof gehad en nog wat pufjes, maar dat verbeterde niets. In het ZH kreeg hij trouwens neusdruppels, natriumchloride druppels ipv spray, deze werkte heel goed en die heb ik zelf bij de apotheek toen ook gehaald. Ik hoop dat je zoon zich gauw beter voelt!
Hoi! Ons dochtertje is net een week uit het ziekenhuis heeft daar 12 dagen gelegen met RS... het enige wat bij haar hielp bij zo`n hoestbui was zuigen op haar duim.... dus weet niet of je zoon een speen heeft? anders deze aanbieden tijdens een hoestbui en anders z`n duimpje aanbieden... bedje iets omhoog, uitje op de kamer en goed z`n neusje blijven spoelen met een zoutoplossing... meer kan je helaas niet doen... Succes en ik hoop dat je zoon snel beter is!