overstappen bv-kv, welke voeding?

Discussion in 'Prematuur' started by maja82, Jan 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hey meiden.

Ik ben 3 weken geleden bevallen met 34+2 weken van een gezonde dochter. Nou kolf ik sinds die tijd en heb geprobeerd haar de borst te geven maar dat lukt niet. Ook niet met behulp van de kraamverzorgster en advies van een lactatiekundige. Nou wil ik graag van dat kolven af want ik ga er bijna aan onderdoor zo moe ben ik. Onze dochter is sinds afgelopen donderdag thuis dus bijna een week. Ik wil haar graag kunstvoeding gaan geven maar weet niet welke.. De wijkverpleegkundige had het over Nutrilon Omneo. Is iemand daar bekend mee? En kan je zomaar overstappen of moet je bv en kv eerst mengen om haar er aan te laten wennen? En is de hoeveelheid die ze moet krijgen aan bv gelijk aan kv? Ze drinkt aan bv in de fles soms ineens 100cc en dan weer 40cc. Dat kan zeker niet met kv?

Nou, een hoop vragen. Hoop dat iemand ze kan beantwoorden :D

2. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hoi,

Hypo allergene voeding lijjkt het meeste op borstvoeding en verminderd de kans op allergieen.

3. meiske

meiske Lid

Apr 20, 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Mij is ook aangeraden om een hypo allergene voeding te geven bij prematuren. Ik gebruik zelf Nestle NAN, maar er zijn meerdere merken met een hypo allergene versie. Dat maakt niet zoveel uit.

Ik ben wel stukje bij beetje overgestapt op kunstvoeding om hem te laten wennen. Maar ik wist wel precies hoeveel Martijn gedronken had, omdat we hem voor en na de voeding wogen. Hij dronk nl. meestal geen volledige voeding uit de borst, dus hij kreeg de rest van de afgekolfde melk met de fles. We hebben voor de flesvoeding dezelfde hoeveelheid aangehouden.

Na het stoppen met dat borstvoedinggehannes en gekolf ben ik een stuk opgeknapt. Ik voel me weer veel fitter en niet meer zo hopeloos.

Annemarie

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Ik heb ook eerst 2 maanden gekolft en dat in een fles gegeven, na een borstintsteking liep mij BV terug en ben ik overgegaan op flesvoeding. Hij heeft nu 2 maanden hypo-allergeen van Friso. De eerste weken kreeg hij last van krampjes, maar nu bevalt het prima!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb ook gekozen voor Friso Preventief Hypoallergeen.
    En van het kruidvat hebben ze ook een speciale voeding die hypo allergeen is, maar heet anders. (scheelt hoop geld namelijk)

6. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties :D

Mijn vriend heeft al Nutrilon Omneo gekocht maar als ik het goed begrijp kunnen we beter hypo allergeen kopen dus.
    Zou het goed zijn om te beginnen eerst 1 fles bv vervangen door kv en dat om de 2 dagen ofzo opbouwen? Hmm, ik denk dat ik toch anders het consultatiebureau even bel. Om zelf 'zomaar' wat te doen is ook niet zo handig lijkt me.

Ze kreunt trouwens steeds heel erg, na de voeding en in haar slaap ook. Verder vind ik haar erg weinig huilen, hoor haar misschien 1 of 2 keer per dag en dan een krijsje en houdt het op. Is dat typisch voor haar of is dat vaker zo bij vroeg geboren kindjes?

7. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Zou wel even overleggen ja.
    Wij deden het met 2 dagen een fles vervangen.

Hihi kreunen is echt prematuur... Britt doet het nog steeds.
    Het begint nu wel minder te worden ook tijdens het slapen.
    En ze krijste eerst ook nooit maar moet je haar nu horen :confused:

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben begonnen met een keer een flesje kv, maar toen bleek ineens dat ze mijn bv niet meer wilde :cry: nou toen was het heeeeel makkelijk overstappen hoor.
    Wij hebben het niet overlegd, omdat niemand ons antwoord wilde geven. CB vond dat de kinderarts dat moest doen, ka vond dat cb het moest doen, en de chirurg vond alles best :(

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Het kreunen klinkt heel bekend! Lynn doet het steeds minder, maar zeker als ze wat verkouden is dan houdt ze ons echt wakker.

Ik kolf nog steeds 4 voedingen per dag voor haar. Daarvan krijgt ze er 3 en doe ik er een in de vriezer zodat we het nog wat langer vol kunnen houden. Tot een aantal weken terug kolfde ik iedere voeding voor haar, maar dat was voor mezelf ook niet te doen. Nu kolf ik voor het slapen gaan, 's morgens vroeg om 12 en 18 uur. Nooit langer dan 10 min. Dit vind ik goed vol te houden. Het afbouwen gaat toch niet zo snel en zo kan ik Lynn toch nog het grootste deel van de voeding BV geven. (Ik voelde me er heel schuldig over als ik zo snel al zou stoppen, moet je niet doen hoor! Dit gepieker kostte me zoveel energie, zonde achteraf!)
    Ik heb een voeding per week afgebouwd. Ze kreeg behoorlijk krampen van de FV. Het duurde dan een paar dagen voordat ze er weer aan gewend was. Nu gaat het goed met 3 BV en 3 FV op een dag.

Ik gebruik gewone nutrilon 1. Ik heb het eigenlijk toen gewoon gekocht en niet overlegd, maar nu vinden ze het prima op het CB.

Succes, Mayke

10. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik heb nog even gebeld en kon toch gewoon de Nutrilon Omneo1 gebruiken. Heb ik net voor het eerst gegeven en ze is veel tevredener dan na een fles bv :confused:

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ok, dat kreunen is dus prematuur...
    Ik vond het al zo zielig, want kreeg het idee dat als hij zo kreunde dat hij helemaal niet lekker in zn velletje zat.
    Zijn jullie ukkies ook zo onrustig met de armpjes aan het zwaaien? En bakeren jullie in?

Thomas huilde eerst ook nauwelijks,maar nu wel wat meer! Heb het idee dat hij zic wat meer bewust is van zijn omgeving en daardoor soms wat meer huilt om de indruken te verwerken. Bovendien zal de behoefte om te communiceren (= huilen) nu wel een beetje op gang gekomen zijn..

12. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    3,346
    0
    0
    zuid holland
    Mag ik vragen waarom allemaal Hypo.

Ik ben van BV gewoon naar Nutrilon nr 1 gegaan en meneer heeft nergens geen problemen mee.Wat ik vind waarom moet je je kind gelijk zo afschermen.Wat ga je geven als hij wel allergische is en dan ook geen hypo meer kan drinken.

Min mannetje was ook prematuur.

Kreunen en mekkeren zijn prematuren kwaaltjes.

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    3,346
    0
    0
    zuid holland
    Heb je het allebij wel eens geproefd?

FV is echt niet te drinken en niet te vergelijken met BV.

Sorry.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Sonja, vind jij bv dan wel lekker? Ik heb het per ongeluk 1x geproefd en ik vond het niet smakelijk...

Waarom hypoallergeen, omdat het het meeste aansluit op bv, en daarnaast omdat ik luchtwegklachten heb dankzij allergie, mijn man heeft eczeem en mijn schoonma ook astma.. dus daarom. (maar ja.. Sam heeft toch nog last van eczeem gekregen)

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    3,346
    0
    0
    zuid holland
    Dat bedoel ik nou het is echt niet te voorkomen hoor als ze het moeten krijgen krijgen ze het toch wel.

En Bv is echt beter dan FV.

16. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ja Daphne maar dan snap k je keuze ook idd eerder. T word aangeraden met allergien in de familie

Maar stel dat was niet t geval, zou je dan ook hypo kiezen?

Ik heb zelf ook bv gegeven en overgestapt naar normale voeding. Dit is perfect gegaan. Mocht je zien aan je kindje dat t slecht reageert ben je zo overgestapt. Ik bedoel als er geen aanleiding is voor iets hoef je t ook niet te doen.

Tenminste dat is mijn mening en alles is goed,

Ik vond bv trouwens wel lekker. Ik ben zo'n type weten want mijn kind krijgt dus proeven haha maar smaakte echt iedere keer weer anders. En Fenne heeft bij de eerste keer kv echt heel vies gekeken. Ik vind de kv ook niet lekker.

17. Nope ik vond het ook niet lekker. Bv ook geproefd en dat smaakte lekker zoet.

Ik zou ook voor gewone voeding kiezen ondanks datgene wat in de genen zit. Dat kun je geloof ik bijna niet voorkomen.

18. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook de BV geproefd, zo slecht vond ik het niet.
    En een paar baaldagen dat ik wilde overstappen op KV, flesje gemaakt, geroken, geproefd en direct door de gootsteen gespoeld...blegh, wat stinkt dat spul en smaakt dat naar...ieuw.

Hier ook aan de hypoallergeen. Maar dan omdat ik dicht bij de 6 maanden grens ben. Nog even en de 'gewone' poeder komt er aan te pas.

19. meiske

meiske Lid

Apr 20, 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Mijn bv smaakte ook lekker zoet. Ik was al bang dat de kv qua smaak een probleem zou worden, maar het maakte meneer helemaal niets uit hoor. Hij had niet eens het fatsoen om er een beetje vies bij te kijken :)

Wij hebben niet alleen voor HA gekozen omdat het ziekenhuis het heeft aangeraden, maar ook omdat m'n man allergisch is voor van alles en nog wat. Martijntje zelf was ook al gevoelig voor de narcissen die we van de kraamvisite hebben gekregen. Na een half jaar zie ik wel weer verder wat voeding betreft...

Share This Page