Ons zoontje van 18 maanden heeft 1,5 week geleden in de nacht flink overgegeven. 2 dagen later hebben mijn andere zoontje en ik het ook in de nacht gehad. Dus denk een buikgriep. Alleen wil hij nu zijn avondeten niet meer, wel een toetje of fruit. Hij zet het echt op een huilen als ik al in de buurt kom met het eten. Als ik het voor hem neerzet gaat hij er mee spelen. Mix ik het niet en geef ik het hem zo op een bord, belandt het op de grond. Ik weet nu niet of dit te maken heeft met angst voor avondeten ivm overgegeven (vanwege het huilen) of is het wat anders? Ik geef hem nu maar een fles met pyama papje. Deze drinkt hij ook helemaal op! Herkent iemand dit of heeft er iemand tips om hem weer aan het eten te krijgen?
Ik denk dat het gewoon toevallig is dat dit nu samenvalt en hij gewoon in de "ik-wil-niet-eten-fase" zit. Ik zou hem gewoon zijn eten aanbieden, gaat hij ermee spelen of het uitspugen o.i.d. dan bord weghalen en klaar. Wel gewoon een toetje (als hij dat normaal ook krijgt) aanbieden, eventueel met wat fruit erdoor, zodat hij toch wat meer binnen heeft. Die fles met pyamapap zou ik niet meer doen.
Toetje krijgt hij inderdaad gewoon. Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat hij door heeft. Overdag eet hij wel goed, dus daar maak ik me idd ook niet zo druk over. Waarom de pyama pap niet meer geven? Groetjes Britt
Ik zou de pyamapap niet meer geven omdat ik van mening ben dat hij dondersgoed door heeft dat als hij niet avondeet hij lekker wel die fles pyjamapap krijgt. En dat is natuurlijk lekker zoet, dus dat wil hij wel. Als je je zorgen maakt of hij wel genoeg binnen krijgt kan je bijv. wat fruit door zijn yoghurt doen.
Ik heb gisteren de laatste gegeven. Heb geen nieuwe gekocht. Ik vond alleen het feit dat hij echt overstuur raakte door het eten zo vreemd. Mocht hij doorhebben dat dat de manier is om zijn zin te krijgen, hebben we nog wel even wat te verduren, haha! Echt brullen (huilen), tranen met tuiten. Hebben niets opgedrongen of iets dergelijks. Nou ik wacht het wel af. Proberen het maar gewoon iedere avond en zo niet dan maar niet!
Voer je hem, of laat je hem zelf eten? Als je hem voert -> probeer anders eens hoe het gaat als je hem zelf laat eten. Mijn dochter is bijna 18 maanden en die eet veel beter als ze het zelf mag doen.
Beide al geprobeerd, maar hij speelt er alleen mee en eet dan nog niets, maaaaaaaaaaar vanavond weer gegeten als een bouwvakker. Wel even zijn momentjes van wegkijken, maar gelukkig alles opgegeten! Dus hopelijk is het weer even goed zo! Bedankt voor je reacties
Nou dat was van hele korte duur. Gisteren en vanavond dus weer helemaal niets en echt heel erg overstuur als ik met eten in de buurt kwam. Ach hij heeft overdag genoeg gegeten, maar ben er nu wel klaar mee. Is niet makkelijk aan tafel op deze manier! Oudste ziet het natuurlijk ook allemaal en wil nu ook niet eten!
Hier ook een flinke periode met T gehad dat hij weigerde te eten. Wij hebben het gelaten, meestal wel toetje en ook gewoon een flesje melk voor het slapen. Is vanzelf weer overgegaan, eet nu meestal als een bootwerker, soms wat minder. Maar goed, wij zijn wat meer gowiththeflowerig, gewoon omdat we merken dat dit de beste manier is bij T. We zijn wel kindervitamine's gaan geven. Hier is het soms ook een kwestie van peper in zn kont, dus dan mag hij eerst nog even spelen en meestal komt ie dan vanzelf aan: Toel toel, ete ja!
Ja idd en we krijgen het er toch niet in. Maar afwachten. Probeerden jullie het wel elke avond weer of alleen als hij zelf er om kwam vragen? Ik zet hem nu nl wel in zijn stoel en probeer het, maar hij draait direct zijn hoofd weg. Dan eet ik zelf even wat en dan probeer ik het weer, maar dan zet hij het op een krijsen. Als ik het voor hem neerzet gaat hij ermee spelen en eet er ook niets van, ligt meer op de grond!
@ Britt: Ik zou zijn eten gewoon voor hem neerzetten, gaat hij ermee spelen, dan is het jammer de bammer en haal je het weg. Maar ik zou hem wel aan tafel laten zitten, gewoon wachten tot de rest klaar is. Dan een toetje en klaar. Niet "oneindig" aan blijven bieden.