hallo, Ik heb er al op gegoogeld en gezocht, maar lees wat wisselende dingen. Ik heb sinds gisteren een rode plek aan de binnenkant van de borst en ook een vrij volle borst merkte ik. Maar ben aan het afbouwen met de kolf, dus heb tussendoor gemasseerd om hem weg te krijgen, dacht namelijk een verstopt kliertje ofzo? Nu zit de plek er nog steeds, maar heb geen volle borst meer en het is alleen nog gevoelig als ik erop druk verder niet. Moet ik hier nog iets mee doen om ontsteking te voorkomen of is het goed zo? Ik kolf trouwens om 7.00, 14.30 en 22.00 de 'restjes' tot het 'op/minder is. En die krijgt hij in een flesje. De bv tijden waren (6dgn) links en rechts afgewisseld(dronk maar 1 borst) 7/10/13/19/22.30/3.00. Dus per borst zat er 6 uur tussen. De 3 tijden die ik nu kolf zijn sinds gisteren. Dinsdag begonnen en toen 4x gekolfd, maar er kwam zo weinig uit, dat is dus naar 3x ben gegaan. ppf.. hoop dat het duidelijk is zo? En een 2e vraag, nu ik 3x kolf, hoe kom ik dan ooit op 2x kolven uit?! of kan ik beter de kolftijd aanpassen van 10, naar 8 en 6 min enz?
IN principe kolf je ook met afbouwen je borsten leeg, de rode plek betekent toch dat er ergens nog iets zit. Goed de borst warmen voor je gaat kolven en eventueel voor het kolven masseren. Tijdens het kolven de pijnlijke plek indrukken met aaneengesloten vingers. Verder afbouwen pas als het helemaal normaal voelt: dan laat je de voeding midden op de dag weg. succes
Ja hij is weg! Heb idd nog een aantal keer gemasseerd. Merk vandaag voor het eerst dat ze niet enorm vol zijn de borsten. Vanmorgen kwam er ook niet veel meer uit. Dus denk dat ik morgen evt. zondag de middag voeding kan weghalen. Bedankt!