Bijna 1 niet meer slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

We hebben een moeilijke slaper al vanaf het begin. De laatste tijd sliep ze uurtje en 45 minuten of uurtje en 20 minuten daarna uurtje. Maar nu ineens 2x half uur al drie weken, herkent iemand dit? Houdt dit in dat ze gaat stoppen met slapen? Ze is wel moe maar ze doet niet meer slapen. Hoop op ervaringsdeskundige, ze loopt al tijdje twee stappen los en in de nach hebben we soms ook nog drama. Dus dan slaapt ze nog minder, ben zelf dood op.

Ze slaapt dus twee x op een dag, als ik haar slaapje uitstel slaap ze niet veel meer en is dan echt heel moe.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter sliep tot een jaar twee keer een halfuur. Toen over naar 1 keer 45 minuten. Nu is ze net twee, en is ze al twee weken zonder middagdutje aan het gaan. Dus ja, het kan.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn ervaring is dat als ze echt niet willen slapen ze dit ook écht niet doen.
    Zo ging mijn dochter met 9,5 maanden al rommelen met haar ochtendslaapje, de ene ochtend ging ze vrolijk slapen en de andere ochtend was het huilen geblazen. Dan haalde ik haar gewoon weer uit bed.
    Als jouw dochter maar een half uur slaapt per keer zal ze er wel genoeg aan hebben. Zeker als je aangeeft dat ze niet vrolijker wordt van het uitstellen ervan.je merkt vanzelf of ze gewoon vrolijk is of hangerig.
    Dat ze nu een ander slaappatroon heeft kan ook liggen aan het feit dat ze misschien weer met een sprongetje bezig is. Mijn dochter heeft een paar weken beroerd geslapen met 11 maanden . ( de nachten)
    Probeer het een beetje los te laten, ieder kind is weer anders. :)
    En straks als ze eenmaal een jaar is wordt het steeds gemakkelijker, ze kan je straks steeds duidelijker duidelijk maken wat ze nu wil.:)

4. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je waarom shakes, ze lijkt aardig op die van mij. Hoe lang sliep zij de nacht? Mijn dochter is wel moe dat is het lastige

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, is waar ben benieuwd of ze dat ook duidelijk kan maken, kan ik mij nu niks bij voorstellen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb al vaker in topics gemerkt dat onze dochter op elkaar lijken :)

Geen idee waarom. En ze was ook echt moe, vaak. Maar je kan ze niet dwingen om te slapen... Wat ik soms deed, was haar na een te kort slaapje bij me in de zetel nemen onder een dekentje, in een donkere living. Héél soms sliep ze dan nog wat langer, vaker niet dan wel. En in de auto valt ze meteen in slaap, dus tot enkeke maanden geleden zorgden wij dan vaak dat we de extralange weg naar huis namen.

Dochter is gewoon geen slaper. 'S nachts slaapt ze ook slechts 10 à 11 uur.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier ook hoor! Zoontje slaapt sinds hij 7,5 maand is 2x een half uur op een dag. Ik heb me er bij neergelegd en ga de strijd niet meer aan. Dat heeft toch geen zin. Als hij niet wil slapen gaat hij ook echt niet slapen. Hij doet het er ook heel goed op dus kennelijk heeft hij niet meer nodig. Slaapt 's nachts verder wel heel goed, van half 8 tot half 7. Mijn advies zou zijn, go with the flow....als ze verder op de dag gewoon vrolijk is, laat het dan lekker gaan. Succes!

Deel Deze Pagina