Hoi mijn zoontje wordt over 2 weekjes 1 jaar. Wat kan ik hem het beste aan of om doen met zwemmen. Hij zit nu nog in zo.n zwemband maar hij is zo graag in beweging en op ontdekking dat de band niet meer echt handig is. Wat raden jullie aan. Hij weegt nu ruim 8,5 kilo
Wij zitten op zwemles en gebruiken al een tijdje bandjes/vleugeltjes, als we het water in gaan gaat ie gelijk een kant op
Gebruiken hier al vanaf 10 maanden van die vleugeltjes. Als ze goed passen, en wat oefenen kunnen ze zichzelf binnen no time rechtop in het water houden En ze hebben veel meer vrijheid dan in een zwemband
Welke vleugeltjes hebben jullie dan ik zie ze in alle winkel alleen maar van 11 tot 18 kilo en daar zit hij nog lang niet aan. Als de vleugels te groot zijn kan hij zijn armpjes natuurlijk niet bewegen
Hier werd al snel de 11-18 kilo vleugeltjes aanbevolen door de zwemjuf, kan meer lucht in dan die kleintjes dus blijft ie beter drijven...en dat klopt.
Wij zijn nu aan het oefenen met bandjes, tot een jaar alleen vastgehouden in het water, nooit een band oid gebruikt! En de bandjes alleen voor een kwartiertje ofzo. Hij vindt het wel moeilijk om zijn hoofdje boven water te houden.
Hier vleugeltjes tot 11 kg, gewoon bij de marskramer gekocht. Van Swimsafe. Ideaal. Ook omdat ze smaller zijn dan die van 11-18kg. Kan je kleintje ook daadwerkelijk nog een beetje bewegen.
Wij hebben nog nooit bandjes gebruikt. We houden haar vast of zitten naast of achter haar. We hebben wel bandjes liggen, zal ze maar eens opzoeken, ben benieuwd wat ze er van vindt dan.
Het is altijd even wennen en oefenen als je in een keer bandjes gaat gebruiken.... En bij de overstap van bandjes naar kurkjes is het weer wennen, omdat het dan weer anders voelt om het evenwicht te bewaren! Hier oefenden we altijd een half uur per weer tijdens baby/peuterzwemmen en nu nog. Ze oefent nu met kurkjes en een plankje! Het is inderdaad waar, hoe meer lucht er in de bandjes zit/gaat hoe beter ze blijven drijven (logisch ook, haha)... Wij zijn op een gegeven moment steeds minder lucht erin gaan doen, zodat ze zelf ook meer in beweging kwam en bleef, dan houden ze zichzelf wat warmer. Zeker in een band kunnen kindje heel snel afkoelen door te weinig beweging en half boven water zitten/liggen.... Hier op de foto's ook 'gewone' vleugeltjes, hier was ze 10,5-11mnd.
Dat gaan wij ook testen. Nu een swimtrainer rood daar kan hij ook echt mee zwemmen door de houding die hij heeft armen en benen vrij. Echt een fijne aankoop Gr paula
Wat ziet dat er geweldig uit. Dan gaan we ook gewoon bandjes proberen. Blazen jullie ze helemaal op en dan de armpjes erdoorheen of eerst de armpjes en dan opblazen
Leuk hè, zo'n waterratje Ze zijn nagenoeg helemaal opgeblazen als ik de armpjes erdoor doe, gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer maar je kan ze een stuk uitelkaar trekken, en indien nodig nog wat opblazen.