hallo allemaal, vandaag te horen gekregen dat ik een blaasontsteking heb, na urine ingeleverd te hebben, en heb nu een antibiotica gekregen van de arts genaamd furabid. is iemand bekend met deze? het is voor mij de eerste keer dat ik antibiotica gebruik, dus hoop geen last te hebben van bijwerkingen, maar ik lees zowel positieve als negatieve ervaringen over de bijwerkingen. hebben jullie dit middel wel eens gebruikt en hoe beviel het? groetjes wendy.
ik heb het in de kraamweek van mijn zoon gehad, had borstontsteking EN urineweg infectie , de HA gaf me deze kuur omdat die ook gegeven kan worden bij het geven van BV . bij mij hielp het wel snel kan me niet herinneren dat ik bijwerkingen had
Hier al meerdere keren gebruikt! Geen negatieve bijwerkingen gehad, wel kreeg ik hele gele urine. Maarja dat is geen ramp hihi
jip ook gekregen ik had wel last van misselijkheid en geen eetlust dus de kuur uiteindelijk niet afgemaakt sterkte en beterschap
Tijdens de zwangerschap van de jongste 3 kuren achter elkaar gehad ivm blaasontsteking, hielp niet en werd er erg misselijk van. Uiteindelijk na lang aandringen trimethoprim gekregen, toen was het snel opgelost.
Ik heb hem een aantal weken geleden gehad, en na 2 pillen ontzettend allergisch gereageerd. Ben echt hartstikke ziek ervan geweest, duizeligheid, bonkende hoofdpijn, overgeven bij elke beweging, en gevoel van flauwvallen. ben direct moeten stoppen en de reactie was na een dag helemaal weg.
Heb het twee keer gekregen voor blaasontsteking, hielp prima. Tweede keer kreeg ik echter allergische reactie, dus die niet meer voor mij. Bij mij was de allergische reactie eerst jeuk overal en aantal uur later was mn hele gezucht opgezwollen. Was trouwens paar dagen nadat de kuur ten einde was. Heb toen spuit anthistsmine gekregen, na twee dagen was hele zwelling weg. Ik zag er echt vreselijk uit.
nou van de eerste pil die ik gisterenavond heb ingenomen totaal geen bijwerkingen. hopelijk blijft het zo, en toen ik vanmorgen opstond merkte ik al ietsje verbetering, de pijn bij mijn nieren was bijna weg, minder pijn bij het plassen, en buikpijn ook ietsje afgenomen, en iets minder vaak plassen. wist niet dat na 1 pil al zoveel verbetering kon zijn. ben erg blij, want had echt pijn, en wel 25 keer per dag plassen werd ik gek van. had ook koorts, en dat is ook weg.
Furabid (nitrofurantoine) is de eerste keuze bij een ongecompliceerde urineweg infectie. Daarnaast zorgen dat je ook voldoende drinkt, dwz meer dan 1,5 liter vocht. Beterschap!!
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt. Zelf jaren geleden gehad en ben er toen hondsberoerd van geweest, alles kwam er uit zeg maar. Sindsdien ook niet meer gehad. Beterschap!
Ik heb deze AB vandaag van de HA gekregen. Ik heb dus ook blaasontsteking. Vanavond de eerste pil. Hopelijk heb ik ook geen last van de bijwerkingen.
Ik heb hem in mijn kraamweek gehad. Bij mij hielp ie niet. Heb geen bijwerkingen gehad. Daarna andere gekregen die wel hielp.