Zoon 17 maanden slaapt nog steeds niet door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Florien80, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het, er zijn al meerdere topics over dit onderwerp. Maar ik ben echt ten einde raad...

Ons zoontje van 17 maanden slaapt nog steeds niet door, en dit is al aan de gang vanaf de geboorte. Vannacht was hij drie uur lang achter elkaar wakker. Huilen, jengelen, mopperen, constant draaien in z'n slaap. Ik word er gek van! Nu was het drie uur achter elkaar, vaak zijn het kortere momenten en dan een keer of 5 per nacht.

Overdag is hij prima te spreken, eigenlijk meestal vrolijk. En als hij chagrijnig is dan geef ik het slechte slapen de schuld.

Ik weet echt niet meer wat te doen. Heb al aan een babyfluisteraar zitten denken. Maar dan ben ik al gauw 200,- euro kwijt. En dat vind ik een beetje te gek.

Iemand advies wat we moeten doen? Hij slaapt nu sinds een paar nachten bij ons op de kamer in z'n ledikant. We dachten, misschien is hij bang heeft hij behoefte aan ons. Maar ook dat helpt niet.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Heb je medische zaken uitgesloten? Oortjes? Hoe slaapt hij overdag?

3. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oortjes is al naar gekeken, maar ze zien er niks geks aan. Overdag slaapt hij goed. Nu zijn we bezig van 2 naar 1 slaapje te gaan.

4. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Zo lang 's nachts jengelen, klinkt toch of hij ergens last van heeft. Misschien toch reflux/middenrifbreukje? Tandjes?

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ben je al naar een osteopaat geweest?

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik neem aan dat je medische zaken al hebt geprobeerd uit te sluiten? Zo niet, dan zou ik daar mee beginnen. Het is best normaal als ze nog af en toe wat spoken op deze leeftijd, maar als hij vaak drie uur lang per nacht wakker is dan lijkt het me op deze leeftijd zeker tijd voor actie. Ik zou proberen hem overdag en voor het slapen al zoveel mogelijk uit te leggen dat hij in zn bed (of op zn kamer blijft) tot de volgende morgen. Verder zou ik hem wel troosten, maar zo minimaal mogelijk. Lichten uit, liefst niet uit bed en alleen vasthouden of iets dergelijks (niet praten). Als hij dan blijft huilen, dan zou ik dat toch maar even voor lief nemen en niet verder gaan dan minimale troost. Waarschijnlijk kost het je een paar nachten, maar ik denk wel dat het helpt. Het is tijdens het troosten overigens wel belangrijkdat je zelf rustig kunt blijven, anders pikt je kindje jouw stresssignalen op. Lukt dit je niet (wat heel normaal is) dan kan je partner het beter doen of kun je beter een andere oplossing zoeken.
    Mocht dit na twee weken nog steeds niet helpen dan zou ik overgaan op good old fashioned slaaptraining. Ik ben er geen fan van en zou het niet toepassen bij een baby, maar op deze leeftijd is elke nacht drie uur per nacht wakker gewoon te veel (mits er dus écht geen enkele medische oorzaak zoals verkoudheid, tandjes, etc.!). Ik zou het dan wel góed aanpakken en dus niet om de zoveel minuten langsgaan en weer weg gaan (is véél zieliger, trust me).

Babyfluiteraar zou ik mn centen niet aan verspillen. Er zitten ongetwijfeld wel eens mensen bij die gewoon goed met baby's om kunnen gaan en goed kunnen observeren en daarom wellicht met valide advies komen. Er zitten hoogstwaarschijnlijk echter minstens zoveel kwakzalvers tussen en ik zou het risico niet willen nemen, maar ieder zn ding.

7. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad

Deel Deze Pagina