Overstrekken voor elk slaapje; tips gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnetje13, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Sinds 2 weken geleden, eigenlijk sinds hij zijn eerste tandje heeft (maar weet niet of het daar mee te maken heeft) kan mijn zoontje bijna niet meer slapen doordat hij zich verschrikkelijk overstrekt.
    Ik hou hem elke keer wiegend in mijn armen, hij zet dan eerst héél veel kracht om te kunnen overstrekken en begint heel erg te huilen, maar dan plotseling is hij inééns stil en slaapt hij!
    Maar nu vraag ik mij af: komt dit doordat hij pijn in zijn mond heeft? Hij jammert wel al een paar dagen heel veel en ik weet zeker dat dat door zijn mond komt (ik denk dat er een tandje bij komt).
    Verder is het een heel prikkelgevoelige baby, maar de meeste dagen zijn super rustig met niet te veel prikkels.
    Wat adviseren jullie mij?
    Moet ik hem op deze manier in slaap blijven wiegen? Ik vind dit niet erg maar wel heel zwaar, het is echt een hele worsteling en bovendien vind ik het heel akelig om hem zo te zien.
    Of raden jullie mij aan om het consultatiebureau/de huisarts te bellen?
    Of heeft er iemand misschien nog andere tips? :)
    Wat ik verder al doe is hem zo min mogelijk strekkend optillen en verschonen, we zorgen steeds dat zijn hij een 'bolletje' is.

Deel Deze Pagina