Hier pas sinds kort geen nachtvoedingen meer. Pas sinds een week ofzo. Overdag krijgt hij nog 1x bv, 2x fv, 1x papfles. Naast ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes
Heeeeel herkenbaar, onze dochter van 7 maanden heeft die frustratie ook, ze kan nog net niet kruipen en wil zo graag... Maarrrr, bij onze zoon van nu 4 jaar heb ik het andersom meegemaakt. Die was motorisch heel snel en kon met 7 maanden kruipen en optrekken tot staan. Maar hij ontwikkelde zich op taalgebied weer langzamer en was daardoor helemaal gefrustreerd dat hij niet kon duidelijk maken wat ie bedoelde. Drama's hebben we met hem beleefd! Hij zei tot 2 jaar geen boe of bah, alleen maar onverstaanbaar brabbelen. En kwaad dat ie dan werd als we hem niet begrepen! Toen hij 2 was geworden, ging er ineens een knop om en ging hij binnen 2 weken hele volzinnen zeggen. Toen waren de enorme driftbuien ineens weg! Hij kon zich uiten en daardoor was zijn frustratie weg. Het wordt een keer beter, maar je moet er wel even doorheen... 't is een fase, 't is een fase, 't is een fase
Ons dametje tijgert alleen nog achteruit en om dr as. Kan goed zittend spelen maar niet zelf gaan zitten. Staan nog totaal niet. Laat zich gewoon zakken. Brabbelt veel maar nog niet echt woorden. Slaapt veel. Snachts door en tot 7.30-8.00 en overdag 2x2 uur. Behalve vandaag haha en van de week was het ook regelmatig 2 uur en 1 uur. Prima natuurlijk. Door dat vele slapen en al die eet momenten niet super veel speeltijd. Ook reflux dus na eten vaak zittend spelen. Leuke speeltip: Muziek maken! Vul leeg drinkflesje met ongekookte pasta en een ander met rijst. En schudden maar! Hoe harder hoe leuker en ze doet het ook zelf.
Thnx voor alle speeltips! Daar kan ik wat mee. Sommige dingen ken en doe ik al met hem maar er zitten ook dingen bij die ik nog niet wist! Leuk. Gaan we eens uitproberen.
Oo ja rammelaars, die kan ik ook niet genoeg aan slepen haha! Hij schud er ook zelf mee idd. Heel schattig
O, maar dat is ook lastig zeg!! Ze kunnen echt zo gefrustreerd worden als iets niet lukt. Echt zielig. Apart dat ze het dan ineens zo snel kunnen leren he!
Die van vtech hebben we hier ook idd. Maar hij vind als een razende al die knopjes uit en kijkt er dan niet meer naar om haha! Met een beker spelen doet hij idd ook graag bedenk ik me. Die had hij een x bij m'n vriendin te pakken en hij was de hele middag zoet. Thuis ook meer eens proberen haha! Vaak vinden ze dat soort simpele dingen nog leuker dan al het vtech speelgoed enz