Ik zou graag van de mama's van baby van ongeveer 6 maanden willen weten wat hun schema is. Dit is ons schema: 7:00 fles melk 10:30 fruit met liga 12:00 broodkorst met fles 15:00 proberen tuitbeker met thee en rijstewafel, fles melk 17:00 groentehap en yoghurt 18:45 papfles En ik heb ook nog wat vragen... De kinderarts bij het cb zei dat de eerstvolgende fles die wegvalt de fles van 15:00 uur is. Klopt dit? En dat wordt dan wat drinken (thee) met een risjtewafel, soepstengel, koekje o.i.d. Wanneer is dat onegveer? Ik dacht zelf met een maand of 7. Nu probeer ik hem al thee uit een tuitbeker te laten drinken. Anti-lek, want anders krijgt hij het er helemaal niet uit. Maar dat wordt dus één grote kliederboel. Eigenlijk vind ik hem ook nog wel jong voor een tuitbeker, maar de kinderarts adviseerde om daar nu mee te beginnen. Drinken jullie kindjes van 6 maanden ook uit een tuitbeker? En de kinderarts vertelde ook dat hij 's morgens pap van een bordje mag. Maar eerlijk gezegd weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Misschien dat ik op onze vrije dagen daar wel mee kan beginnen. Doen jullie dat ook? Eerlijk gezegd vind ik het nog heel fijn om 's ochtends mijn slaperige zoontje in de schommelstoel op z'n kamer de fles te geven... Ik hoor graag hoe jullie er over denken!
C krijgt nog regelmatig een fles pap 's ochtends. Dat schiet tenminste op als je haast hebt.. Wij zijn met 7,5 maand overgestapt op 1 papfles 's ochtends, 1 fles 's avonds, en een halve naast de boterham van 12 uur. En een tuitbeker is nog wel vroeg hoor. Sommigen hebben het rap door, maar een flesje is echt geen probleem. Zolang je maar niet de hele dag door een fles sap/melk aanbied. Alleen op die vaste momenten, en tussendoor water.
Christina, wat geef jij al veel. Of wij weinig, dat kan natuurlijk ook Onze zoon krijgt nog 4 flessen van 210+7 per dag (7.00u, 11.30u, 16.00u en 19.30u) en 's ochtends rond 10.00u een fruithapje. Over een week als zoon 6 mnd is gaan we rond 17.30u het groentehapje introduceren. Pas vanaf 7 mnd gaan we dan brood en verdere maaltijd aanbieden. Dit is wat de CB arts ons heeft geadviseerd. Hij vond dat zoon anders teveel nieuw voedsel/smaken tegelijk kreeg. Best vreemd dat er zo verschillend wordt geadviseerd op CB's.
Hier was hetadvies van het CB groente met 5,5 mnd, fruit met 6 mnd en brood met 7 maand. Maar C had vrij veel honger en van de opvolgmelk mag je maar 700-800cc geven. Dus is C ook met 6 maanden aan het brood begonnen..
Ja, het is inderdaad best veel. Daarom mag van mij ook wel die derde fles er af Ik denk dat jij bv hebt gegeven en daarom nog niet bent gaan bijvoeden? Ik geef fv en mijn zoontje had met krap 5 maanden duidelijk behoefte aan meer. En dit is inderdaad wat CB adviseert. Moet zeggen dat mijn zoontje ook redelijk wat nodig heeft. Hij is al 74 cm en 10 kilo.
Ik vind het nog wel meevallen hoeveel je kleine krijgt gezien zijn lengte en gewicht. Liam is iets kleiner en lichter dan jouw kleine en krijgt ongeveer wat jij geeft. Alleen is ons menu wat minder gevarieerd dan het jouwe. Liam krijgt om 8.00 uur een fles, 9.30 uur fruit met soms liga erin, 12.00 uur fles, 16.00 uur groente en aanvullend een fles en als laatste rond 19.30 uur een fles. We zijn bij 5 maanden en 1 week oud begonnen met het fruithapje, was hij duidelijk aan toe en sinds deze week krijgt hij groente en hij smult ervan. Uit een tuitbeker heeft hij nog nooit gedronken. Inderdaad, wat een verschillende adviezen geven CB's toch! Laatste keer dat we er waren, gaf de arts aan dat het fruithapje het beste tussen de middag konden geven en dan de fles er achteraan. Doen we overigens niet, fruit is immers een tussendoortje. Dus 's morgens een bordje pap? Hebben ze ons helemaal niet gezegd. Ik had wel het plan toen Liams laatste voeding wegviel om hem 's avonds al laatste fles een papfles te geven, maar hij wil het niet hebben! De eerste 2 keren wel, maar daarna... was brullen geblazen en zijn melk vond hij prima. Ik las net dat baby's 700 tot 800 cc opvolgmelk op een dag mogen hebben?
Alyna krijgt ook 's morgens nog een flesje hoor. Soms krijgt ze 's middags een bord pap, ipv een boterham. We hebben hier ook een antilek-beker, maar dat heeft ze helemaal nog niet door.
Dit is het schema van mijn zoontje: 8.30 180cc +6 scheppen en dan met nutrix pap van maken en met de lepel geven (mijn zoontje weigert de fles) 11.00 heel potje fruithap (200 gr) 13.00 boterham of pap ( we proberen er melk bij te geven uit een gewone beker en dat gaat elke dag een stukje beter.) 17.00 het potje warm eten (200 gr) 19.00 210 cc+ 7 scheppen en dan met bambix pap van maken en met de lepel geven. Bij ons viel idd de fles van 16.00 af. Dat adviseren ze hier bij het cb ook.
Dus jij geeft eigenlijk nog 2 flessen? En geef je de melk van 13:00 uit een gewone beker met antilek of echt een 'gewone' beker? En krijgt jouw zoontje om 15:00 uur nu niets meer of een tussendoortje en sap/thee? Sorry, heel wat vragen heb ik! Probeer me een beetje te oriënteren op het geboed van voedingsschema's. Zodra ze een half jaar zijn, komt er in ene zoveel meer bij! Het zit nog niet allemaal in m'n hoofd haha.
Vragen mag hoor. Ik geef het uit een echte gewone beker ,aangezien dat tot nu toe het beste lukt. Eeen anti-lek kan hij nog niet en rietjesberker lukt ook niet echt. Hij klrijgt idd 2 voedingen tenzij hij het broodje tussen de middag niet wil ,dan geef ik hem pap daarvoor in de plaats. Verder geef ik hem in principe 's middags niks meer. Heel soms geef ik wel een rijstewafeltje of een broodkorstje. Het voordeel bij mij is ,dat mijn zoontje het zelf aangaf. Ik heb nooit bewust een fles moeten afschaffen of iets dergelijks ,hij nam het gewoon uit zichzelf niet meer.
De lengte en gewicht van je zoontje had je er idd niet bijgezet, tjeetje, dat is al een grote kerel zeg Onze zoon is nu 68cm en 7,7 kg, scheelt idd wel een stukje. Dan begrijp ik dat jouw zoontje meer honger heeft En klopt, ik heb idd de eerste maanden BV gegeven. Onze zoon heeft ook nooit uit zichzelf aangegeven dat hij meer of ander voedsel wilde. Dan begrijp ik het een stuk beter van jou!
Je kunt al proberen om de fles van 15 uur te laten vallen hoor en in plaats daarvan thee of diksap aan te bieden. Verder ziet je schema er hartstikke mooi uit, al zou ik met brood nog eventjes voorzichtig zijn tot je kindje 7 maanden is. Pap is eigen keuze. Ik vind pap altijd een perfecte start van de dag. Vult lekker en geeft energie, meer als melk. En ontbijt is toch de belangrijkste maaltijd van de dag, het stookt het kacheltje op. Vanaf een jaar wissel ik de pap af met een broodje. Dus de ene dag een bordje pap, de andere dag een broodje, net hoeveel tijd ik heb...Donderdag en vrijdag moet ik om 7.30 de deur uit, maar dan gaat er evengoed een bordje pap in hoor. Gewoon op tijd op staan...
7:00 fles opvolgmelk 180+6 9:00 fruithap ongeveer driekwart van de pot 11:00 fles opvolgmelk 180+6 15:00 broodkorst met diksap,kwart van de overgebleven fruithap. 17:00 groentehap 19:00/19:30 fles opvolgmelk 180+6
pfff lees even mee, maar dan ben je echt de hele dag met je kindje bezig om het te voeden ik doe nu nog 700 fles van 210cc 1000 fruitpotje 120ml 1200 fles van 210 cc 1600 fles van 210 cc 2000 fles van 210 cc ik wil ook groente gaan introduceren, die zal ik dan rond vijf uur half zes geven. Helin is ons 2e kindje maar moet toch echt even wennen met die voedingsschema's. lijkt wel of ik alles vergeten ben. ik lees dus ook mee.
Nou, ik heb dus de fles van 15:00 uur laten vallen. Hij krijgt dan een tuitbeker (met antilek, de kinderarts van het cb zei zonder, maar dan blijf ik dweilen en verkleden) met slappe thee/water/roosvicee. en een rijstewafel. En dat gaat best aardig. Om 17:00 uur krijgt hij z'n groentehap en yoghurt en daar eet hij alles van op. Toen hij de fles van 15:00 uur nog kreeg, liet hij vaak nog aardig wat over, dus ik het was inderdaad goed om die te aten vervallen. 's ochtends krijgt hij nu ook een papfles ipv melk. En gewoon uit de fles, wel zo makkelijk en ik vind het stiekem ook nog heel leuk om een fles te geven. Ik ben nu helemaal tevreden met ons schema: 7:00 papfles(bambix) 10:30 fruit met liga 12:00 broodkorst en fles melk 15:00 rijstewafel en tuitbeker met thee/water/roosvicee 17:00 groentehap en yoghurt 18:45 papfles (rijstebloem)
Morris krijgt: 7.30 fles 200 10.00 fruithap met liga erdoor 12.00 fles 200 15.30 140 ml diksap en een lange vinger of liga 17.30 groente zelfgemaakt en een klein beetje vla 19.00 fles 220 met nutrix erdoor. Ik ga denk ik ook beginnen met brood om 11.30 ik denk zomaar dat ie dat ook erg lekker vind. Ik hoop dat je hier wat aan heb.. Groetjes Linda
Geef jij diksap in een flesje, tuitbeker of gewone beker? Hier zijn de laatste twee nog niet echt een succes.
Ik geef het gewoon nog in zijn flesje hoor.Shanna zijn oudere zus kon met 1 jaar zelf uit een gewone beker drinken en dat gaf ze zelf aan.Ze heeft trouwens nooit een antilekbeker gehad,daar werd ze alleen maar boos van..Ik vind Morris daar nu nog te klein voor maar als de tijd rijp is merk je dat vanzelf..
Ik ben pas begonnen met tuitbekers toen Misha ruim een jaar was. Vond het veel te veel gedoe. Wanneer je flesje geeft moet je alleen opletten dat je kindje er niet de hele dag aan loopt te lurken, maar precies hetzelfde geld voor tuitbekers. Die werken verder namelijk hetzelfde als een speen. Dus tuitbeker, flesje, het is allebei om het even....Gewoon af en toe even oefenen met het drinken uit een gewone beker, want dat is namelijk het beste...Ik heb het met Milan trouwens precies zo gedaan en zijn tandjes zien er hartstikke mooi, gaaf en wit uit (die van Misha ook). Gewoon niet teveel zoet en niet de hele dag door een fles laten staan, dan valt het wel mee hoor, met tandbederf..