Hoi meiden, Ik lees allemaal verschillende dingen, maar wil de spoed lijn van de vk hiervoor niet bellen. Eind van de middag heb ik paracetamol coffiene ingenomen omdat ik onwijse rugpijn heb.. Nu lees ik overal wat anders! En maak ik me zorgen.. Weet dat t me eigen domme fout is en neem het ook nooit meer.. Maar vroeg me af of iemand t nog meer op heeft tijdens de zwangershap..
Ik werk bij een huisarts en heb het even opgezocht, maar het mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Alleen hoge doseringen zijn schadelijk. Maar eentje kan dus gewoon!
1 keer zal niet zoveel kwaad kunnen. Maar toch wordt geadviseerd om paracetamol zonder codeine te pakken. Volgens mij vk mag je die 8 op een dag, maar niet langdurig gebruiken.
Nee de spoedlijn, ze zien je aankomen.. Paracetamol kan echt geen kwaad (daarom helpt het meestal ook niet heel goed) en eentje al helemaal niet.
Vdvljaartal: paracetemol idd mag gewoon. Maar verwar dat niet met die met codiene: die mag niet. Maar.... Toen ik zo benauwd was mocht ik het wel van de ha slikken omdat het zo benauwd (door het hoesten) hebben erger was dan zo'n pilletje. Uiteindelijk niet genomen en voor een in de zwangerschap goedgekeurd alternatief gekozen (Noscapine) Conclusie: verloskundige hiervoor bellen is onzin: of wil je dat ze je maag gaan leegpompen? En volgens mijn ha kan het voor een keer heen kwaad. Maar doe jezelf een plezier en neem voortaan 'gewone' paracetemol als er dat is .
Een normale paracetamol mag je gerust nemen, een met coffeine zou ik de volgende keer overslaan. Er is nu niks aan de hand, don't worry. Het is beter om dus paracetamol in huis te halen waar geen coffeine in zit, dus gewone 500mg paracetamol.
Coffeine en codeine zijn 2 verschillende dingen he! Coffeine is hetzelfde als caffeine en gewoon bij de drogist te krijgen. Het is naast de paracetamol ook nog een beetje opwekkend, zelfde als koffie dus. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken! Ik zou het niet nemen als het niet nodig is en teveel caffeine is ook niet gezond, maar je hoeft je echt niet druk te maken om 1 pil. Codeine is een morfineachtige pijnstiller en kun je alleen op recept krijgen van de dokter.
Coffeine kun je beter niet gebruiken tijdens je zwangerschap. Die ene pil zal weinig uitmaken maar neem in het vervolg twee gewone paracetamols.
Coffeine mag gewoon volgens de bijsluiter (gebruik ik ook weleens) Codeine is wat anders, dat weet ik niet