Ons mannetje krijgt normaal 07.00 de fles maar omdat ik denk dat hij eraan toe is om 1 fles eraf te halen heb ik hem laten liggen. Hij krijgt er nu 5. Hij was om 07.45 wakker en heb hem toen eten gegeven. Normaal krijgt hij om 11.00 de volgende maar hij ligt nog zo lekker te slapen! Wat moet ik nu doen? Laten liggen of wakker maken? Anders is hij z'n ritme misschien kwijt??
Maar als je 1 fles eraf haalt krijg je toch sowieso een ander ritme/schema? Mijn dochter krijgt 5 x 180/6 om de 3 a 3,5 uur, net hoe het uitkomt. De laatste krijgt ze rond half elf en de eerste weer rond half negen, negen uur. Ritme zit 'm volgens mij ook niet in strikt vast houden aan tijden, maar meer in de volgorde. Bv. wakker worden, wassen en aankleden, flesje, even in de box, weer slapen en dan weer opnieuw. Dit onderwerp zag ik overigens ook bij Baby en Dreumes en daar had ik ook bovenstaande reactie geplaatst. Hier hoort ie volgens mij thuis, dus ik denk dat je die ander kunt verwijderen.
Ik ben net sinds dit weekend overgegaan van 5 flessen naar 4 flesse. Ze kreeg ook altijd om de 3-3,5 uur eten. Nu heb ik de laatste fles van 21.30 eraf gehaald en krijgt ze om de 4 uur eten. dan is dit mijn nieuwe schema 08.00 180/6 12.00 180/6 16.00 180/6 19.00 210/7 Ze doet het hier prima op. Ik merk dat ze iets langer wakker is zo`n 1,5-2 uur en slaapt dan lekker tot de volgende fles. Ben er helemaal blij mee. Misschien een idee voor jouw. De laatste fles eraf en dan meer tijd tussen de flessen.
Sjaam hoe zwaar is jouw dochter? En dronk ze al haar flesjes van 180-6 leeg? Ik zit ook te denken om over te gaan naar 4 flessen. Ben alleen bang dat ze te weinig voeding krijgt omdat ze nu niet altijd de fles leegdrinkt. Een fles van 210-7 zal er niet in gaan.
Ik zit vandaag ook op een schema voor 4 flessen, vanmorgen heeft ze geslapen tot 08.00. Toen niet de hele fles (180/6) leeg gedronken dus toen om 11.30 een hele fles van 180/6. Dus nu om 15.30 weer en om 19.30 uur. Ben benieuwd hoe het zal gaan..
Ik ga vanaf morgen ook over op 4 flessen em heb dan onegveer hetzelfde schema... 8.00 12.00 16.00 20.00 Ben benieuwd of t werkt!
Hij krijgt nu 3 flessen 200 cc water en 6 scheppen, en 3 160 water met 5 scheppen. Ga vanaf morgen 4 flessen geven en ga dan 200 cc water met 6 scheppen aanbieden! Maar ben nu aan t provoceren en hij reageert goed op de standaard voeding, en moet zeggen dat hij gelijk weer langer weg blijft tussen de flessen door. De pepti is lichter verteerbaar en heeft du ook sneller honger, dus mocht ie het goed doen op de standaart ga ik 2 keer 200 cc en 2 keer 160cc aanbieden. Ligt er net een beetje aan hoeveel die drinkt en hoe lang die er tussen laat! Krijgt nu om de 3 uur een fles en moet vanaf morgen om de 4 uur soms 4,5 uur de fles krijgen.
Paniek? Dacht t nie Hier is t schema iets anders gelopen vandaag, zou om 20.00 de laatste fles geven maar kwam uit op 19.00 omdat ze niet de hele fles leeg dronk om 15.30. Wat zal ik nu doen, laten liggen of toch wakker maken straks?
Mijn zoontje heb ook om 19.00 de fles gehad & ik blijf dan altijd nog op tot 23.00 Is hij hongerig?? Dan zal ik m wel wakker maken anders kom hij waarschijnlijk vannacht. Wanneer heb jij dan de laatste fles altijd?
Ze krijgt normaal de laatste fles zo tussen 22.00 en 23.00.. Aangezien ze om 19.00 wel de hele fles heeft leeg gedronken zit ik nu te twijfelen om dr wel of niet wakker te maken om 23.00. Ik zie straks wel even. Hou me op de hoogte hoe t is gegaan
HOeveel krijg je dochtertje dan?? Mijn zoontje kreeg net om 19.00 150 cc en dan om 23.00 180 cc. Kheb wel eens geprobeerd om de fles er tussen uit te laten maar toen kwam hij netjes om 24.00 dus een uurtjes later. Flessen van 180 cc kan hij overdag nog niet op. Ik denk dat je dan wel sneller de laatste fles kan laten vervallen. Je kan het altijd wel proberen. Liefs
Snap er idd ook niks van! Beetje vreemd!!! maar goed! MAarre...ik heb mijn mannetje 2 weken geleden ook 2 keer om 19.15u de laatset fles gegeven en bleef gewoon slapen tot de volgende ochtend! Vaak als ik me mannetje uit een diepe slaap haal voor een fles komt hij s'ochtend nog eerder wakker dan dat ik hem laat slapen!!!
Je doet dat niet altijd?? Als het goed gaat kan je dat toch gewoon doen? Hoeveel krijg je zoontje? Mijn 150 om 19.00 en de laatste fles om 23.00 dan krijg hij 180. Hij wordt er echt nog wakker voor.
Ze krijgt flessen van 180/6. Ik denk dat ik dr maar gewoon laat slapen, moet dr altijd wakker maken om 22.00/23.00. Ze drinkt m dan slapend leeg, zelfs niet altijd leeg. Ik ga t gewoon uitproberen