Blijft wel zo dat achteruit vervoeren verreweg het veiligst is voor je kindje. Maargoed jullie zijn de ouders en ik niet dus ieder moet doen waar die zich goed bij voelt. Wij kozen liever voor gemopper ed in de maxi gewoon omdat het veiliger is: en dus pas bij er bovenuit groeien overgegaan zoals aangeraden wordt (met in acht name van de max kg die in de maxi Cosi kunnen). Maar nogmaals ieder moet doen wat hij of zij goed fijn en/of veilig vindt! En ga verder niet offtopic hihi
Weetje als het mopperen was geweest had het mij niet gescheeld. Maar wat Y doet is gillen krijsen tot blauw aan lopen aan toe. Iemand zei trouwens een achterwaardse stoel regelen. Maar dat hebben we geprobeerd we hebben een nania die dat kan maar dat is het zelfde gillen krijsen etc
Mijn zoons waren al voor en met de 6 maanden over, Zoon nr1 was met 6 maanden al 86 cm en 12 kilo dus pastte al niet meer. Zoon nr2 was met 6 maanden 78 cm en 12 kilo. Danielle is nu 6,5 maand weegt 7945 gram en 73 cm. Ze gilt ook moord en brand,maar vind haar nog te klein om over te doen,want ze is niet zo stevig als broerslief. Ze kan goed zitten,staan,rollen,en zelfs al stapjes doen,ze doet dit uit haar zelf. Maar toch wacht ik er even mee tot 9 kilo of tot ze met haar hoofdje erover uit komt. Dat is nog het veiligst.
Met 6 maanden in een vervolg stoel lees ik hier, dat is echt super onverantwoord! Ik wil wedden dat als je 1x een noodstop gemaakt zou hebben, dr nekje zo gebroken zou zijn! Toen mn dochter 11 maanden was heb ik een keer hard moeten remmen terwijl ze in de römer zat, ik zag in mn ooghoek dat hoofdje een zwieper maken en heb haar van schrik toen weer terug in de MC gedaan. Het is echt het veiligste. Liever een huilend kind in de MC dan een kind met een gebroken nek in de vervolgstoel. ( Want hier werd tot ruim na haar verjaardag auto rijden ook echt ontzien, ik moest vaak onderweg stoppen om te troosten en als mn man reed, zat ik achterin te troosten en af te leiden ) 8 kilo en 11 maanden, ik zou daarvoor idd de fabrikant raadplegen. Dan hebben ze natuurlijk al een stuk stevigere romp als bij 6-9 maanden. Maar de gewichtsgrens zal dr ook niet voor niets zijn? Wbt MC tot 9 maanden of 9 kilo; je KAN met 9 kilo over naar een vervolgstoel, maar de MC is geschikt tot 13 kilo en achterwaarts is echt het aller veiligste. Ik zou bijna zeggen; probeer het eens, zet je baby in een vervolgstoel, laat je man rijden en op een industriegebied of een rustige straat bij 30-40km per uur de rem vol intrappen. Ga zelf achterin zitten en kijk wat er met het hoofdje gebeurt. Ik schrok er zelf echt van hoor, en toen was ze 11 maanden en ik reed gewoon in een 30km zone, moest iets harder remmen als verwacht.
Ik moest mijn zoons wel over doen Suusjeh,een kind van 86 cm en 12 kilo is helaas gewoon te groot en te zwaar. Het is eigenlijk ook niet normaal als je kindje met 6 maanden dit al is,maar toch was dit zo bij mijn zoon,hij had de groei van een kindje van bijna 2 terwijl hij 6 maanden oud was. Mijn kids zijn nou eenmaal groot en daar doe je weinig aan. Zoals je net misschien al las zit mijn meisje er nog wel in Mijn oudste zoon is nu inmiddels al 12 jaar en mijn middelste bijna 5 jaar. Zijn nog steeds erg groot.
In jouw geval is het anders Bianca, de jouwe pasten er echt niet meer in. Maar heel vaak worden kinderen al met 9 mnd (of nog eerder) in een voorwaartse stoel gezet omdat het vanaf 9 kg of 9 mnd mag, terwijl ze ook na 9 mnd en na 9 kg nog in de maxi cosi mogen. Je hoeft pas over te stappen als ze de 13 kg halen of als ze er boven uit komen. En niet omdat je al een stoel hebt gekocht in de aanbieding, omdat het je zo leuk lijkt voor je kindje of omdat ze wat mopperen (geloof me dat lukt in een vorwaartse ook prima ).
Zo echt niet dat mijn zoon met 6 maanden overging naar een vervolgstoel! Wat ontzettend onverantwoord! En tuurlijk wou hij ook kijken en vond ie het achteruitrijden ook niet altijd even leuk maar zijn veiligheid ging en gaat voor alles! TS: Het helpt ook niet als je haar afleid met wat drinken, een koekje of wat speelgoed? Als het echt niet anders is zou ik haar overzetten naar de Priory want een uur met een overstuur kind in de auto zitten is natuurlijk ook niks en niet echt veilig meer.
Oja dat ben ik met je eens mijn zoon die jankte zichzelf tot over geven aan toe in de romer hahaha met de priori geen last gehad
Klopt Yolanthe,daarom ben ik ook blij dat mijn meisje er nog in past kwa gewicht en lengte. Ze kan brullen wat ze wil,hoewel ze eenmaal als we rijden wel stil is Dit is nu eenmaal veiliger in de cosi. Zo zit ze in de cosi(foto van 2 weken geleden )
volgens mij was het voorschrift 9 maanden of 9 kilo, dus dan zou ze gewoon in de priori mogen. denny woog ook nog geen 9 kilo toen hij overging naar de grotere stoel.
Volgens mij heeft de 9kg ook te maken met de gordels in het stoeltje... Iets met de impact bij remmen enzo. Maar ja, dat geldt ook voor het hoofdje van het kindje natuurlijk. Anyway, misschien anders wat afwisselen? Dus voor bepaalde ritten stoeltje, de andere de MC? Beide jongens hier waren rond de 9 maand uit hun MC gegroeid, dus toen overgezet. In één van onze auto's hebben we een 0+/1 stoeltje en die heeft nog wel een poos langer in die positie gestaan. Als ze bij 6 maanden al uit hun MC waren gegroeid had ik ze helemaal in zo'n achterwaartse stoel gezet, no way dat ik ze dan al naar voren zou laten zitten. Maar goed, ieder z'n ding...
Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar. Ze weegt net 8 kilo. Ze krijst dus ook de boel bij elkaar in de maxicosi. Ze zit ook helemaal naar voren geleund en bijna niet meer tegen de leuning aan zeg maar. Lijkt me dan ook niet veilig toch? Heb haar nu 2 dagen in de tobi zitten en ze vindt het helemaal geweldig. Maar toch zit ik er een beetje mee of ze niet beter in de maxicosi kan blijven tot ze echt die 9 kilo heeft bereikt. Al kan dit nog wel 2/3 maanden duren als t niet langer is. Maarja als ze zo naar voren hangt vind ik het ook niet veilig. Dus geen idee eigenlijk wat ik nou moet doen haha. Vind trouwens afleiden met een koekje niet zo'n goed idee. Zo kunnen ze stikken, of je zou hard moeten remmen, schiet t zo in hun keel. Nee bedankt.
Zo'n stoeltje verkochten ze volgens mij 12 jaar geleden nog niet. En zo'n stoeltje kost ruim 500 euro. Ik kan dat met mijn uitkering niet betalen hoor,was dat maar zo'n feest,anders had ik dat echt wel gedaan.En je vraagt ook niet om een supergroot kind die overal zo uit is gegroeid.Het ene kindje groeit erg snel en het andere kindje niet,vind wel dat ze die stoeltjes goedkoper moeten maken zodat iedere moeder met een jong baby'tje zijn/haar kind kan vervoeren zoals het hoord.
Aiden heb ik met ruim 11 maanden overgezet.Werd door mijn ouders en mijn zusjes raar aangekeken dat ik hem zo lang in de MC heb laten zitten.Heb ze duidelijk gemaakt dat het gewoon het veiligste is om ze zo lang mogelijk achterwaarts in de MC te vervoeren.Maar kun je zien hoe weinig de mensen daarvan op de hoogte zijn.Mijn zusjes hebben notabene zelf allebei 2 kinderen die ze rond de 8 maanden al hadden overgezet (ze waren toen niet eens zo groot), alleen omdat ze vinden dat het leuker was voor de kinderen om goed naar buiten te kunnen kijken. Veiligheid gaat bij mij boven leuk in elk geval.Zou het mezelf nooit vergeven als ik een ongeluk zou krijgen en ons kind zou in dat geval er beter vanaf zijn gekomen als hij nog gewoon in de MC had gezeten.....
Hier ging hij over met 6,5 kilo en 7 maanden. Hij krijste van het erin zetten tot dat hij eruit mocht. Men! Hij kon al perfect zitten en zat super in de Tobi, die is ook geschikt voor kindjes die klein zijn. Als ik tot de 9 kilo had moeten wachten.. dat had met een maand op 14 geweest ? Edit: hij lag wel in slaapstand, dus niet rechtop
Nou, ze kosten geen 500 euro, maar zijn wel erg duur inderdaad. Ik ben het inderdaad met je eens dat ze deze goedkoper zouden moeten maken. Achteruit vervoeren is namelijk wel degelijk veiliger. Zoek maar eens op youtube naar een filmpje met een crash test. Ik kan echt niet begrijpen waarom je een jong kindje al over zou zetten. Ik ga er sowieso heel vaak naast zitten. En als ik alleen met haar op pad ga, tja, dan nog liever inderdaad over een paar maanden een koekje, dan onveilig vervoeren.
Ik heb mij bij Baby Dump laten vertellen dat je kindje in de MC kan tot ze met haar/zijn hoofdje, 2 vingers (die van jou uiteraard..) onder de bovenkant van de MC zit. En dan maakt het niet uit of ze 8 of 15 kilo wegen, het is de veiligste manier om ze tot dat moment in de MC te vervoeren. Mijn meisje is 9 maanden en ong. 9 kilo en zit ook gewoon nog lekker in de MC tot ze met 2 vingers onder de rand zit
Hier ook overgezet naar de grote stoel en toen was ze 8800 gram dus vonden wij dat het wel kon. Ik vind dat ze er juist beter in zit haar hoofdje wordt ondersteund en ze zit er veel mooier in. In de maxicosi krijgt haar hoofdje helemaal geen steun! De maxi-cosi was niet meer te tillen en ik kan de adapters niet meer gebruiken omdat wij de wandelwagen in gebruik hebben.
Het wel of niet in de slaapstand zitten maakt het verschil niet. Het gaat erom dat bij een aanrijding de kleine naar voren gelanceerd wordt en dat wil je ECHT niet. Zoek maar eens op crashtesten met kinderen op youtube. Ik las laatst van iemand die zo'n stoeltje had voor een euro of 40. Het kan dus ook goedkoper.. Je zou even moeten zoeken welke stoel dat ook alweer was. Dat ze naar voren leunt is niet erg. Het gaat erom dat ze bij een ongeluk met haar rug, nek en hoofd tegen de maxi cosi gelanceerd wordt en dat de kracht van de impact zo geabsorbeerd wordt. Als ze andersom zou zitten dan zou ze met haar hoofd tot tussen haar knieën knallen. Echt, kijk eens naar dat grote hoofd en naar dat kleine nekje van je meisje, dat wil je toch niet?
Onze dochter heeft tot 12.5 maand in de maxicosi gezeten (10kg en 82cm toen was hij echt te klein niet wat kg.'s betreft maar haar hoofdje kwam tot de rand en dan is het niet veilig meer... Leuk vond ze het al lang niet meer maar veiligheid boven alles (broer is brandweerman en zwager is politieagent) en door hun ben ik echt gewaarschuwd hebben meerdere ongelukken van dichtbij gezien met te kleine kindjes i autostoelen en dat wil je echt niet meemaken... Zeer onverstandig van mensen die het wel doen... Nekje is net een lucifer houtje...