Ons zoontje van bijna 12 weken heeft nu 5 (fles) voedingen per dag van 200 cc (180+5). Nu is dit ons 'schema': 04.00 (1e fles) 08.00 12.00 16.00 20.00 (laatste fles) Ik heb al eerder een bericht geplaatst over het schema van een baby van ong. 11-12 weken. Toen werd mij geadviseerd om om 23.00 een fles te geven, zodat hij later op de ochtend wakker wordt (en dus op 'betere' tijden doorslaapt) Ik heb dit geprobeerd, maar telkens wordt hij rond half 6/ zes uur wakker. Op zich hartstikke goed natuurlijk, alleen kom ik dan niet uit met zijn voedingen. Want als hij dan rond die tijd wakker wordt, wil hij gelijk drinken. Dat betekent dus dat zijn 1e fles rond half zes/ zes uur is en dan komt zijn tweede fles rond 10 uur enz.... waardoor zijn laatste fles weer om 22.00 uit komt (ipv 23.00) en zo komt hij waarschijnlijk steeds een uurtje eerder en zo zit ik nu weer om 20.00 voor zijn laatste fles Ik vraag me af hoe ik dit moet doen... Heb al een speentje geprobeerd om 6 uur, maar dat wil hij niet....
wordt hij zelf wakker voor de voeding van 22/23 uur? want ik moest ze altijd wakker maken voor die voeding, dus het maakte niet uit hoelaat de dag begon, de laatste bleef altijd rond 23 uur. hier was het altijd heel verschillend qua ochtenden, soms rond 6e maar ook regelmatig dat ik ze wakker moest maken rond half 8(andere kids naar school) groetjes susanne
Maar als je om 6 uur een fles geeft, dan zit je toch vervolgens om 10.00, 14.00, 18.00? En aangezien je hem wakker moet maken, kun je hem toch prima om 23.00 wakker maken, dat er 5 uur tussen zit? of ben ik dan gek?
Ja, maar is het niet beter om er 4 uur tussen te laten? Dat dacht ik altijd.... Of maakt dat niet uit? Dacht overdag het liefst max. 4 uur en 's nachts langer...
en wat ook nog 'lastig' is, is dat hij ook om 20.00 wakker gemaakt moet worden. Als het donker wordt, gaat hij nou eenmaal lang slapen.....
onze dochter 12 weken dit is ons schema ongeveer) (wij laten haar zelf bepalen) maar meestal ziet het er zo uit 05.00-05.30 eerste fles 09.30 2e fles 13.30 3e fles 17.00-17.30 4e fles 21.30 laatste fles soms heeft ze uitschieters tot half 7 dan is het ongeveer zo 06.30 eerste fles 10.30 14.30 18.30 21.45 laatste fles
Maar als ie om 18.00 gehad heeft, hoeft ie om 20.00 toch niet nog eens? Verder: je kindje mag 's nachts voor elke pond een uur achter elkaar slapen. Dus je hoeft niet wakker te maken, (en kunt misschien overdag grotere flessen maken?). En nee, je hoeft niet stipt 4 uur ertussen elke keer. Bovendien: van 18-23 is 's avonds
ik lees ook wel es dat mensen Nutriton toevoegen (johannesbroodpitmeel)....en dat babies daar ook langer van slapen.. Maarja ik zou zeggen, als je kindje echt honger heeft ?... Werkt het niet om de flessen wat minde rte geven...zodat je kindje zelf rond 23 komt ?
mijn dochter is nu 15 weken en heeft het volgende schema : 06.00 uur 09.00 uur 12.00 uur 15.00 uur 18.00 uur 21.00 uur zij heeft nog 6 flessen, als ze 5 flessen heeft blijft ze om de 4 uur komen...(meestal heeft ze er 6 want 5 wil ze vaak niet). Ze komt ongeveer om de 3 uur maar heeft er ook ooit 4 uur tussen en dan verschuiven de flessen, maar meestal komt ze toch weer rond 21.00 uur uit want dan wil ze een andere fles weer eerder! haha ze wil gewoon graag 9 uur achter elkaar zonder voeding slapen
Ben geen flessenmama maar volgens mij kan je vanaf 3 maanden wel ietsje flexibeler met die tijden om gaan hoor dus als er een keertje vijf uur tussen zit.... wat zou het? Zolang ze maar geen honger lijdt dan....
nee, toen was de vorige fles 16.00... Het verschilt dus wel eens. Kan ik dus het beste dit doen? 6.00 (1e fles) 10.00 14.00 18.00 23.00 (laatste fles) Ga het eens proberen (wacht wel even de wintertijd af, anders wordt het weer anders...) Hopelijk verschuift hij die van 6.00, ooit naar 7.00....