hoi, mijn zoontje is nu 12 weken en ik voel erg de behoefte om liedjes voor hem te zingen maar ik ken eigenlijk alleen maar slaap kindje slaap en een zelfverzonnen liedje.. bestaat er een boek of een leuke cd waar bekende liedjes in staan? tips?
kinderliedjes.nu (met de dansjes) ik heb een boek met kinderliedjes, volgens mij heb ik dat ooit bij de action gekocht..
liedjes met een hoepeltje erom. Heb je de teksten van, cd's en evt. nog bladmuziek en daar staan heel veel (ook van vroeger en nu) kinderliedjes in.
Eigen wijs, moest ik destijds aanschaffen voor mijn Pabo-opleiding..bomvol liedjes op leeftijd geordend. Ook kun je op youtube heel veel leuke liedjes vinden, met bewegingen en alles erbij. Ik vond het altijd moeilijk de melodie te vinden vanuit een boek..zelfs met de noten erbij (die kan ik niet lezen ) YouTube - Kanaal van ayhankirca Bijvoorbeeld zo, mensen die hele lijsten liedjes plaatsen.
grappig al die websites Ik put uit mn geheugen uit de oude doos: 'in de maneschijn' 'klap eens in de handjes' 'berend botje' 'kortjakje' 'achter de molen' 'in holland staat een huis' en wat nieuwere: 'olifantje in het bos' 'helikopter' bijvoorbeeld....
ja ik wil het liefst de bekende liedjes uit de oude doos... welk boek kan ik dan het beste aanschaffen?
ik heb hier "rijmpjes en versjes uit de oude doos", daar staan voor mij alle liedjes in die we vroeger zongen. Enige nadeel er zit geen cd bij. Wij hebben ook het boek ratakata, staan een hoop oude in maar ook nieuwe liedjes (althans voor mij), daar zit wel een cd bij. Staan ook activiteiten bij die je bij de liedjes kan doen, erg leuk boek!
Ik heb ook de cd van "liedjes met een hoepeltje er om" maar ik vind het wel erg Goois Kinderkoor klinken... Hier staat hij dus bijna nooit aan... Ik zong altijd: Op een grote paddestoel, In de maneschijn, Klap eens in je handjes enz. Jelle is inmiddels ook groot fan van de liedjes van VOF de Kunst. Dikkertje Dap, Het Fluitketeltje, De kat van Ome Willem en de grote favoriet: Ik ben lekker stout!
BOEK 'Kun je nog zingen, zing dan mee' staan er veel in die je vast wel kent van vroeger en is een leuk boek op thema