Drinkt ineens minder?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door bibi84, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi84

bibi84 Lid

1 okt 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 14 dagen oud en dronk vanaf het begin erg goed, heel gulzig zowel aan aan mijn borst als uit het flesje afgekolfde melk. Hij dronk altijd iets meer dan voorgeschreven, zat op dag 11 op de 110cc (hij was bij de geboorte 4 kilo dus had ook meer nodig), maar vanaf die dag werd hij minder tevreden na het drinken -hij had meer nodig. Zijn poep werd ook groen. Na nog 10 of 20cc extra viel hij dan tevreden in slaap. Hij had een goed ritme te pakken van eens in de 3 uur zo'n 120 cc, maar sinds gister drinkt hij per voeding niet meer dan 60cc! (ik kolf alles af omdat ik teveel melk maak en hij te snel moe werd). Toch blijft dat eens in de 3 uur.. Hoe kan het dat hij minder drinkt, en is het erg? Elke verschoonbeurt heeft hij wel een volle luier, hij plast elke keer, en hij ziet er tevreden uit.. Maar toch maak ik me zorgen!

alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje drinkt waarschijnlijk gewoon wat hij nodig heeft. De ene keer bevat je borstvoeding meer voedingsstoffen dan de andere keer. Wanneer je kindje tevreden is en goed groeit is het geen probleem. Wanneer je twijfelt kun je altijd een keertje extra gaan wegen op het consultatie bureau.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina