Mijn zoontje van nu 5 weken heeft vanaf week 1 al last gekregen van verborgen reflux hij slikte veel en krijsde van de pijn. Eerst kreeg hij ranitidine drank voor zijn reflux maar de klachten verminderde niet. Hij niest vaak heeft vaak de hik klinkt al 4 weken neusverkouden hij snurkt kreunt en heeft veel last van winderigheid. Nu krijgt hij het medicijn nexium je hoort hem nog steeds slikken maar dit doet hem geen pijn wel zijn winderigheid doet hem zeer ook begint die nu vanaf week 5 elke keer te spugen tussen alle voedingen door dus ook 2 uur na zijn fles. En niest snurkt kreunt ook door. Jhbm heb ik al gebruikt maar ben ik mee gestopt doordat het bij hem verdikt omhoog komt en stikneigingen krijgt. Hij slaapt daarbij sinds 2 dagen hazeslaapjes van 20 min tussen de voedingen en slaat ook nog eens druk met zijn handjes om zich heen. Ook heeft die soms een rare ademhaling een soort hiep geluid. Wat kan dit zijn vind het zo sneu voor hem..
Mijn dochter had ook zoiets maar waar het aanlag niemand weet. Osteopaat, comfort voeding, pepti alles geprobeerd. Het ging steeds beter en bij 5.5 verdween reflux en dat veel met handen wapperen. Ze doet het ook nu ze is super druk zit nooit stil. Maar alle klachten ook wat jij noemt waren weg dus langzaamhand
Oke lastig.... dat is het ook altijd als die kleintjes wat hebben. Ben nog niet van voeding verandert. En dit is mijn 3de kindje maar vind zo eng als ze spugen en ze liggen in bed. Ben altijd bang dat ze erin kunnen stikken of wat dan ook. Dacht misschien zijn dit wel symptomen van viedsel intolerantie...
Reflux is ook wel een symptoom van KMA toch dacht ik? Je zou willen dat er meer aandacht voor is...hier is het pas zo laat onderkend dat de kleine al niet meer wilde drinken en we in het zkh terecht kwamen ivm weigeren. Dus blijf naar artsen gaan zou ik adviseren, hoe eerder dingen worden gezien hoe beter! Veel sterkte.
1x stoelgang per dag vind ik wel heel weinig. Mijn dochter is bijna even oud en heeft gemiddeld na elke voeding een poepluier, dat is dan wel heel veel vind ik, maar goed ze drinkt (bv) heel erg veel de laatste dagen. Heeft je zoontje veel plasluiers? Ze zeggen dat er tot 6 weken minstens 3 poepluiers zijn. Als ik je verhaal zo lees, zou ik asap naar de HA gaan, desnoods naar een andere arts gaan totdat ze echt naar je luisteren.
Laat t er ook niet bij zitten weet zeker dat er meer is dan alleen verborgen reflux dus ik ga hoe dan ook door... heb het 8 jaar geleden ook gehad dat de artsen me afscheepte met tis een huilbaby mevrouw maar ik had wel gelijk dat die huilde van de pijn vanwege zijn kiss syndroom en reflux slokdarm verbrand.... en dus een ziekenhuis opname toendertijd en die wil ik nu voorkomen... maar het lijkt dus wel op kma? Iig bedankt voor jullie reacties
Bij BV kan het zelfs zijn dat je kindje 4dagen geen ontlasting heeft..zeker de eerste weken. Bij KV is 1x per dag normaal..maar scheelt zo per kind.