Goedemiddag, Mijn zoon Runar, op 18 september is hij 9 maanden, krijgt 's morgens een papfles en 's middags na de boterham kreeg hij altijd een fles. (De avondfles is komen te vervallen omdat hij na zijn avondeten+vla geen fles meer op kon. En die fles kunnen we ook niet later geven omdat hij om zeven uur naar bed gaat tot de andere dag). Nu hoeft hij na zijn boterham ook echt geen fles meer opvolgmelk meer, dan zit hij echt vol. Nu heb ik hem vandaag bij zijn boterham wat koemelk gegeven en dat drinkt hij wel op. Mag ik de opvolgmelkfles dan vervangen door een koemelkflesje? Klopt het dat ze voller zitten van opvolgmelk dan van koemelk of maakt dit geen verschil? Alvast hartelijk dank.
Beste Norge, Het is nog een beetje vroeg om met koemelkflesje te beginnen in plaats van opvolgmelk. Koemelk bevat meer eiwitten maar minder vitamines en mineralen dan opvolgmelk. Koemelk geeft inderdaad meer verzadiging. Ik adviseer je even het te bespreken met het consultatie bureau voor een gericht advies. Groet, Saskia