Gewoon even een vraagje, omdat ik het bijna zelf niet geloof. Ik ben bijna 11 weken zwanger en ik denk het kindje te voelen Telkens gekietel helemaal in mijn onderbuik. Iemand die dit ook heeft gevoeld, zo vroeg?
Ik ben zwanger van nummer 3 en denk ook al een poosje wat te voelen. Heel erg vroeg, maar onmiskenbaar het gevoel van een bewegende baby. Heel bijzonder!
Ik heb geen idee eigenlijk, ik ben zelf 16 weken maar voel nog nietvzo veel. Ik weet ook niet hoe het hoort te voelen. Ben erg benieuwd naar de overige reacties..
Eerlijk gezegd kan ik het me niet voorstellen. Je kindje is nu zo'n 5,5 cm lang en weegt misschien net 10 gram. Dat heeft nooit kracht genoeg om jou beweging te laten voelen. Ik denk persoonlijk dat het wat anders is, sorry!
Dit is ook mijn derde zwangerschap. De eerste voelde ik met 15 weken, de tweede met 14. Het zit echt onder in mijn buik, onder het schaambot. Ik dacht dat ik gek was, maar jij hebt het dus ook al gevoeld
Hier ook vanaf 11 weken een gekrieb gevoeld dus het kan zeker wel!!! Volg je eigen gevoel hierin Als jou gevoel zegt dit is ons kindje Vertrouw hier dan op Het zal alleen maar sterker worden!!
Hier ook met ruim 11 weken al. Is mijn tweede kindje en bij echo op 9 weken was geconstateerd dat de placenta aan de achterkant ligt. Gyn stond er ook niet van te kijken bij de 14 wk controle dat ik de kleine al voelde. Kan nu zelf de kleine ook al een week bij de wat hardere trappen aan de buitenkant voelen.
Ik voel ook al weken dat gekriebel. leuk he! Maar is mijn eerste zwangerschap en kan ook niet met zekerheid zeggen of dit de baby is.
Ja, heel leuk. Fijn dat er nog meer meiden het zo vroeg voelen, ging al,aan mezelf twijfelen Hopelijk blijf ik het voelen, mijn volgende controle is pas weer over 4 weken. Had vandaag mijn intake + echo.
Dank je! Het was ook flink aan het dansen vandaag op de echo, ze kon zelfs niet goed meten voor het termijn Termijn is geen punt, het is via ivf. Was erg leuk om te zien. De eerste was ook megadruk, gelukkig alleen overdag. Moest altijd beide kids wakker maken in de ochtend
Ik heb mijn tweede kindje ook al heel vroeg, tussen 11-12 weken voor het eerst voelen kietelen. Ze was ook later in de zwangerschap superbewegelijk en sterk, heeft me beurs geschopt. Ook nu als peuter is ze oersterk en heel bewegelijk (zo eentje waarvoor andere mensen je soms met meelij aankijken van "daar heb je je handen aan vol zeker?" ).
Ik geloof dat het wel kan. Mijn zoontje met 11.4 voor het eerst gevoeld en ben er van overtuigd dat ik dit baby'tje een paar dagen geleden voor het eerst gevoeld heb, gisteren en vandaag ook weer een aantal keer.
Ik ook met 11 weken!! Ziekenhuis vertelde me dat dat echt kan, helemaal als het niet je eerste is, heeeerlijk dat gekietel!!!
Grappig, mij is 2x door gyns verteld dat het echt op z'n vroegst (bij een tweede zwangerschap) pas vanaf een week of 13 kan. Ik had zelf namelijk ook al kriebels vanaf ruim tien weken en toen werd ik bijna uitgelachen toen ik vroeg of het de kleine was. Toen werd dus tegen mij gezegd dat het nog veel te klein en te licht was om gevoel teweeg te brengen en dat het gekriebel bij de veranderingen van de baarmoeder hoorde. Nou, ik ben het blijven voelen tot 18 weken (waarbij het vanaf 16 weken nog veel sterker werd) toen ik echt trapjes begon te voelen, mét placenta voor! Ik denk dat als je het gevoel hebt dat het je kindje is, je er ook echt van moet genieten. Ik zette het maar van me af en deed het af als baarmoederkriebels, omdat je toch denkt dat de gyns er wel verstand van hebben. Maar ik lees meer dat er heel verschillend gedacht en geadviseerd wordt! Genieten maar dus
Ik ben zelf nu 15 weken zwanger, en ik heb ook het idee dat ik het voel. Alleen ik voel de hele tijd een soort 'zenuwtrekjes' in mijn buik.. Dat wat je ook wel eens bij je ogen hebt.. Maar weet niet goed of het de baby kan zijn, of gewoon iets anders.. Wat denken jullie?
Och dat was ik helemaal vergeten, nog een paar weekjes en dan voel je de baby al. Leuk om dit even te lezen, iets om naar uit te kijken