Late innesteling of laat ei?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daantjedubbel, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hi dames,

Ik weet sinds afgelopen zaterdag dat ik zwanger ben :) ik zit dus sindsdien op een roze wolk, zeker omdat ik niet verwacht had dat het zo snel ging lukken! Dit was de eerste ronde na de pilstop.

Wat ik echter niet begrijp, en hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen, is hoe mijn cyclus nou precies is verlopen en dus wanneer ik zwanger ben geraakt.
    Mijn cyclus was als volgt: dag 9 voelde ik mijn ei (dit heb ik voor de pil altijd al duidelijk kunnen voelen). Dag 21 kreeg ik rare en pijnlijke steekjes en krampjes. Dit is achteraf gezien waarschijnlijk de innesteling geweest (dag 24: 1x een klein beetje oud bloed bij afvegen). Dag 23 getest: negatief. Dag 27 nog een keer getest: negatief. Dag 30 nog een laatste poging gewaagd met testen: positief! Wel een heel licht streepje hoor, ik keek er in eerste instantie overheen ;) maar streepje is streepje!

Ik twijfel dus of mijn ei niet gewoon later is gekomen dan dag 9. Ik weet van voordat ik 10 jaar geleden met de pil begon niet meer op welke dag ik mijn ei voelde (ik had toen altijd een stipte cyclus van 28 dagen), en ik heb nooit gecheckt met testen of tempen of zo of ik de dag dat ik mijn eisprong voelde ook daadwerkelijk een ei had. Maar wat misschien ook zou kunnen, is dat ik wel op dag 9 mijn eisprong heb gehad, maar dat ik gewoon een late innesteling heb gehad. Dat zou dan wel inhouden dat de innesteling er 12 dagen over heeft gedaan. Of heb ik gewoon een lange LF? Ik ben 2,5 jaar geleden 1 maand met de pil gestopt, toen voelde ik mijn eisprong op dag 10 en werd ik ook pas op dag 30 ongesteld.

Ik kom hier rekenkundig dus niet zo heel goed uit ;) ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of iemand dit herkent! Hoe dan ook ben ik natuurlijk allang blij dat het überhaupt gelukt is!!!

Liefs, Danielle

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je nooit precies kan zeggen wanneer je innesteling was, ik testte ook later positief dan wat ik verwacht had.. Gewoon blij zijn dat het gelukt is en hopen dat alles goed gaat.
    Gefeliciteerd in ieder geval!

3. Het kan allemaal.. Je kunt een uitzonderlijk late innesteling hebben gehad, maar er zijn ook genoeg vrouwen die dénken dat ze hun eisprong voelen, terwijl de eisprong op dat moment nog niet plaatsvindt. Ik heb voor m'n eisprong ook altijd veel pijn in m'n eierstokken, die ineens weer weg is, maar dat blijkt meestal niet het moment te zijn waarop de eisprong ook echt was.

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    #4 daantjedubbel, 2 apr 2014
    Laatst bewerkt: 2 apr 2014
    Dank voor jullie reacties! Ik heb er voorheen nooit bij stilgestaan dat het voelen van die pijn rond de eisprong niet perse het voelen van de daadwerkelijke eisprong hoeft te zijn. Het enige wat ik nog wel weet is dat ik die pijntjes in het verleden altijd echt een stuk later had! Maar daar zit dan meestal niet zo lang tussen, toch? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je iets kunt voelen en dan ongeveer max. 2-3 dagen later nog je je ei kunt krijgen. Ik heb deze cyclus niet mijn cervixslijm in de gaten gehouden rond eisprong, weet alleen wel dat de dag nadat ik die pijntjes voelde, het al niet meer vruchtbaar slijm was...

Ben gewoon benieuwd wie dit herkent :)

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Niemand anders meer? :)

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Lieve mensen, het is zeker niet mogelijk dit topic te verwijderen hè? Het is gisteravond misgegaan...

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar dat het mis is gegaan! Sterkte gewenst! Volgens mij kun je wel vragen of er een slotje op kan,misschien kunnen ze het ook wel verwijderen.

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Dank je wel. Dit zijn de vervelende dingen... maar ik hou hoop op een volgende keer, over een tijdje... eerst even herstellen.

9. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Sterkte Daantje, zoiets is altijd verdrietig sterkte met het verwerken!

Deel Deze Pagina