Vandaag mijn termijnecho gehad en die was helemaal goed volgens de echoscopiste alleen vertelde ze wel dat de darmpjes van onze foetus buiten het lichaampje zitten en dat dit heel normaal is klopt dit? Ik heb hier nog nooit iets of niemand over gehoord en het beangstigt mij toch wel, ik heb op 3 september weer een echo en dan moet het goed zijn volgens haar. Ook krijg ik die dag mijn eerste cervix meting en hebben we een afspraak met de vroeggeboorte verpleegkundige.
Hallo, Dat is inderdaad normaal bij die termijn. De darmen bevinden zich tijdelijk in het begin van de navelstreng doordat er te weinig 'plaats' is in het embryo zelf. Daarom worden ze tijdelijk een stukje naar buiten geduwd en zodra het vruchtje gaat groeien trekken die darmen weer terug in het lichaam. Dit wordt in de medische termen een fysiologische hernia umbilicalis genoemd. De volgende echo moeten de darmen zich dus weer terug in het vruchtje bevinden. Dus niets om je zorgen over te maken. Dit komt vaak voor. Groetjes Gea
Ik heb even het formulier erbij gepakt en ze beschrijft het anders, is dit hetzelfde? Thv de navelstrenginsertie kleine Ompalocele a vue, meest waarschijnlijk fysiologisch, gaarne revisie 3 sept.