Hoi allemaal, Ik ben nu 11 weken zwanger en heb afgelopen week een echo gehad met 10+4wkn. De verloskundige was helemaal positief over alles dus daar zijn we heel blij mee. Het enige wat me zorgen baart: het kindje bewoog niet superveel. Toen ze duwde op mijn buik begon het wel met zijn/haar armen en benen te trappelen en de rug bewoog maar later lag het weer te 'lounchen'. Nu lees ik bij anderen soms: superbeweeglijke baby, niet op te meten, stuiterbal, enz. Nou dat was bij ons kindje absoluut niet het geval. Zijn er anderen die dat ook hadden en is dat niet erg? Ik vind het een beetje zorgelijk omdat dat bij onze vorige zwangerschap ook was en bij 13 weken is zij overleden. Verder voel ik me totaal niet zwanger dus dat helpt ook niet mee . Ben benieuwd hoe het bij jullie is/was!
Ik begrijp je zorgen. Van de echo's die ik gehad heb tot nu toe was ze één keer ook totaal niet beweeglijk, de akeren ervoor wel. Maar je baby slaapt natuurlijk het grootste deel van de dag, dus ik zou mij toch geen zorgen maken. En vooral omdat de verloskundige ook positief was. Je kindje was gewoon net even lekker aan het relaxen
Hoi,maak je geen onnodige zorgen.Waarschijnlijk sliep je baby op dat moment en schrok het van de duw van de vk.Ik voelde me de eerste paar maanden ook niet zwanger.Pas bij de echos zag ik dat ik echt zwanger was.Hopelijk gaat het deze keer goed en blijft de baby lekker zitten!!Heb vertrouwen.
Mijn jongste bewoog ook nauwelijks bij de eerste echo, wel een mooi hartje. Geloof me, dat heeft hij ingehaald! Hij heeft adhd (officiële diagnose) maar in mijn buik was hij vrij rustig.
Mijn dochter bewoog nauwelijks op echo’s. De gynaecoloog zei steeds dat er niets aan de hand was, maar heb me vaak genoeg écht zorgen gemaakt. Toch een gezonde dame van nu 1 jaar gekregen dus de zorgen waren voor niets
Hoi, maak je geen zorgen! Ik heb dat ook wel eens gehad op echo's tussen de 10 en 20 weken. Maakte me er ook zorgen over, was echt stress om niets want nu word ik elke dag helemaal blauw getrapt van binnen dus het zegt echt niets. Waarschijnlijk sliep hij/zij lekker.
Hier ook altijd een rustige baby gehad op de echo's, bewoog meestal niet dus ik ging altijd gelijk op zoek naar zijn hartje Nu 37 wk en ik krijg nog steeds echo's, nog steeds beweegt hij heel weinig in beeld. Daarentegen is hij wel echt heel druk geweest vanaf dat ik hem kon voelen tot een week of 2 geleden. Inmiddels weer rustiger maar zijn ruimte wordt ook beperkter.
Bedankt voor jullie reacties!! Stelt me wel iets gerust! Ik moet maandag bloed prikken voor de NIPT en blijkt dat er dan ook een echo weer wordt gemaakt. Spannend!
Hier ook met ruim 10 weken een heel rustig kindje op de echo. Lag gewoon stil, dat had ik bij de andere kids echt niet. Rekte zich op een gegeven moment even een keer uit om vervolgens weer stil te gaan liggen. Met bijna 15 weken kreeg ik nog een echo ivm bloedverlies en toen was de kleine heel druk op de echo!
De kleine hier had er ook weinig zin in hoor die zit lekker te chillen en als je het niet meer verwacht beweegt het klein beetje om daarna weer te chillen o ja op zn kop chillen want dat ligt lekker ofzo ! Zo erg mn laatste echos waren letterlijk te zien de ruggengraat zoveel had de baby er in in *not* Heb maar 1 mooie echo toen de kleine net eventjes bewoog
Wij zagen onze meid pas voor het eerst bewegen op de echo van 14 weken (wij liepen bij de gyn en hadden daardoor elke keer een echo). Daarvoor bewoog ze nooit, maar lag ze wel op schema qua groei en klopte het hartje prima. Ik heb dit eens aangekaart bij de gyn, omdat ik me zorgen maakte naar aanleiding van verhalen van anderen over stuiterende baby's, en hij zei dat het geen enkel probleem was: Dat je het kindje dan tijdens de echo toevallig net zag als het aan het slapen was. Met 14 weken zagen we haar voor het eerst duidelijk bewegen en daarna op elke echo.
Mijn zoontje was zo'n 'stuiterbal'. Mijn dochter heeft op bijna geen enkele echo bewogen, alleen wat op haar duim gezogen (gewoon super rustig kindje dus). En bij deze zwangerschap bij de echo met 10 weken ook totaal geen beweging. En met 12 weken sprong 'het' alle kanten op.
Ik lees net je topic @Pinoa : wat fijn om te lezen dat je weer zwanger bent! Ik hoop en duim dat met dit kindje alles goed mag zijn en je over een maand of 6 een gezonde baby in je armen mag houden!