Bijna 12 weken en buikkrampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nikkie80, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Beste verloskundigen,

Vandaag ben ik 11 weken en 5 dagen zwanger van een twee-eiige tweeling. Vanaf een paar dagen heb ik last van krampen bij mijn liezen en bij de navel. Ik weet dat dit bandenpijn is. Maar ik heb ook krampen boven mijn schaamheuvel en zelfs nog een stuk daar weer boven. Het voelt een beetje als menstruatiekrampen. Ook voel ik regelmatig steken bij mijn vagina.
    - Zijn deze krampen normaal?

Ik heb twee weken geleden een echo gehad waarop twee mooie kloppende hartjes te zien waren en ze bewogen goed.Ik was toen 9 weken.
    - Wat is de kans op een miskraam (procentueel gezien)?

Alvast bedankt voor je antwoorden.

Liefs Nikkie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Menstruatieachtige krampen worden vaak veroorzaakt door de groei van de baarmoeder en door dat je een tweeling draagt groeit je baarmoeder wat harder en daardoor heb je daar vaak wat meer last van.
    Als je twee kloppende hartjes hebt gezien bij 9 weken word de kans op een miskraam ong met de helft verkleind. Het is helaas nooit nul.
    Als je je zorgen maakt vraag dan of voor een extra controle even langs mag komen.

Imke

Deel Deze Pagina