regelmaat en voeden op verzoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kikker28, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, ik zit met een probleempje, ik geef borstvoeding op verzoek, als mijn zoon van 4 weken wil drinken, mag hij drinken. Hij kom tot nu toe goed aan (met de geboorte 3580 gram, met 3 weken 4250) prima groei dus, ook de plasluiers zijn er ruim aanwezig na de voeding. dus daar maak ik me geen zorgen om.
    Nu is het 's avonds zo dat hij blijft drinken en happen, na een paar slokjes is hij al weer klaar en 5 minuten later al weer, hij lijkt wel moe )Veel gapen, jengelen)voor spruw en erg gevoelige tepels doet het voeden erg pijn. en dat wordt bij iedere keer aanleggen ook niet beter (spruw wordt behandeld, heeft alleen nog niet zoveel effect.) Ben ook erg moe, mede door 3 borstontstekingen en een lieve veeleisende peuter van 3.
    NU vraag ik me af of ik iedere moet toegeven aan het drinken, of dat ik hem ook even kan laten huilen in zijn wieg ´s avonds. )ik ga wel ieder keer naar hem toe.
    en hoe vind ik een balans in rust, regelmaat en voeden op verzoek, en rust voor mjzelf, zodat ik het beter aankan, en mijn lichaam kan herstellen
    Wordt zo langzamerhand wel wat wanhopig.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Helaas bestaat er geen gouden tip om 1 2 3 regelmaat in voedingen te krijgen. Het fenomeen wat je beschrijft over de avondvoedingen is overigens wel heel veel voorkomend. We noemen dat voor het gemak ook wel snacken, binnen een aantal uren steeds kleine slokjes. Zelf denk je, drink in 1 keer door dan ben je klaar maar het loopt heel vaak anders. Iets wat er dus gewoon bij hoort.....

Toch denk ik dat er mogelijk meer dingen spelen maar dat kan ik via de mail niet goed beoordelen. Je schrijft over spruw die behandeld wordt maar wat geen effect heeft, daardoor pijnlijke tepels.....iets wat een LK graag live zou zien om andere dingen uit te sluiten.

Ik denk dat je er in jou situatie heel goed aan doet om (ondanks dat het allemaal heel goed liep) een consult met een lactatiekundige af te spreken. Jullie nemen dan het hele voeden door. Samen kunnen jullie een beleid opstellen wat voor jouw situatie het meeste rust brengt. Als jij weer lekker in je vel zit gaat alles vanzelf al veel beter.

meid zet hem op!

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina