Bijna 12 weken zwanger, ex-partner vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pindatjuh, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Hallo meiden,

Ik ben al een tijdje niet meer hier geweest. Vorig jaar rond deze tijd wilde ik en mijn ex zwanger worden, wat toen niet gelukt is. We zijn toen ruim een half jaar bezig geweest toen uiteindelijk de relatie van bijna 7 jaar stuk ging. Het liep al een tijdje niet lekker meer en er kwam agressie in de relatie. Ik hoopte op beter, maar dat werd het niet, dus zette ik zelf een punt achter de relatie.
    Al snel kreeg ik een nieuwe relatie. We kennen elkaar ruim 1,5 jaar, waarbij ik wil benadrukken nooit te zijn vreemdgegaan. We hadden allebei zo'n goed gevoel over onze relatie dat we vrij snel gingen samenwonen. En zoals jullie lezen ben ik nu bijna 12 weken zwanger van mijn nieuwe partner waar we allebei ontzettend blij mee zijn, ookal zijn we net een halfjaar samen.
    Nu heb ik met mijn ex nog een hypotheek, een behoorlijk hoge ook... Mijn ex en ik woonde samen met een samenlevingscontract. Mijn ex wilde in het huis blijven wonen en is zo'n 3 maanden geleden naar de bank geweest om het op zijn naam te zetten, echter heb ik hier nog niks over gehoord. Daarnaast moet ik nog spullen daar ophalen van mijzelf, maar door onregelmatig werken komt het er steeds niet van.
    Ik ben nu dus in dubio of ik mijn ex moet vertellen dat ik zwanger ben, aangezien ik hem waarschijnlijk nog een aantal keer ga zien en mijn buik al een grotere vorm aan gaat nemen. In zijn gezicht vertellen durf ik sowieso niet, ben erg bang voor hem geworden sinds het uit is. Daarnaast werken we allebei op dezelfde werkplek, wel op andere afdelingen, maar collega's die hij kent, kennen mij ook, dus hij komt er hoe dan ook achter.
    Wat zouden jullie doen?

Groetjes Pindatjuh

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou niet de moeite nemen het hem zelf te vertellen... Waarom zou je? Gaat hem toch niks aan verder...
    Hij ziet het vanzelf wel.

3. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Zo dacht ik er zelf ook over, maar ik ben als de dood dat ik hem op het werk of ergens anders tegenkom en dat hij woedend word omdat ik hem niks verteld heb...

4. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Lastig deze situatie, je moet nog wel met hem verder om jullie financiele handel en wandel af te ronden. Als je denkt dat het verzwijgen van de zwangerschap jullie contact slechter maakt zou ik het wel vertellen, ben je ergens bang voor als je het hem verteld? succes met het maken van je keuze!

5. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    suuuus: Ook jij bedankt voor je reactie en bedankt voor je felicitatie. Het is inderdaad het hele financiele circuit waar ik nog met hem doorheen moet. Daarnaast is het contact al niet zo best en loopt al het contact momenteel via zijn moeder.
    Ik ben vooral bang voor zijn reactie, het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat hij me zal kleineren, vernederen of bedreigen, al dan niet a-la-public. Daarnaast heb ik ook met hem bij een psycholoog voor huiselijk geweld gelopen, ik weet dus waar hij toe ik staat is...

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Moeilijke situatie...idd omdat je nog de financiele zaken moet afwikkelen met hem maar aan de andere kant heeft hij geen rechten meer op jou en je nieuwe relatie/situatie.

Als je toch besluit hem het te vertellen zou ik dat zowiezo doen waar genoeg andere mensen zijn dat hij je niks (en je kindje) aan kan doen....

succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Je bent hem niks verschuldigd meer hoor op
    De hypotheek na.

Waarom zou hij je wat aandoen? Hij weet neem
    Ik aan van je nieuwe relatie? Daar heeft hij toch niets meer mee
    Te maken? Kleineren , sja, laat m lekker gaan, jij weet wel beter!

Ik zou niks zeggen mocht hij er naar vragen bevestigen en daarbij laten.

8. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dat je helemaal niks 'moet' als je het WIL vertellen is het jouw keuze. Het is je ex en hij heeft niets meer met jouw persoonlijke leven te maken. Je bent hem helemaal niets verplicht en het gaat hem ook niets aan. Jullie zijn nu door de afwikkeling van wat zaken nog met elkaar verbonden maar dat houdt niet in dat je hem hoeft in te lichten over jouw persoonlijke leven. Hij komt er vanzelf wel achter als hij je buikje ziet groeien!

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je bent het hem niet verplicht om te vertellen dus zou ik ook niet doen.
    Als jij je aandeel van de hypotheek kunt en blijft betalen heeft die niks te zeggen of te mekkeren. Natuurlijk zal die je zwart gaan praten en kleineren maar een grotere zak dan dat die al is kan die niet worden als die je al lichamelijk heeft mishandeld.

Gefeliciteerd trouwens!

10. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Lieve meiden, bedankt voor jullie berichtjes!
    Ik laat het voor nu even rusten, mocht volgende maand nog niks duidelijk zijn mbt de hypotheek dan ga ik hem het laten weten. Ik betaal netjes elke maand de helft van de hypotheek + een klein deel van de vaste lasten die ik met mijn nieuwe partner heb omdat ik dat zelf zo wil, ik houd zelf amper wat over.
    Mocht volgende maand dus nog niks duidelijk zijn dan laat ik hem wel weten dat ik graag een regeling zou willen met de hypotheek, voor hem is het nu lekker makkelijk dat ik de helft van de hypotheek betaal en dat hij er lekker in kan wonen, maar ik moet nu ook aan de toekomst van het mini-mensje in mijn buik denken.

Groetjes Pindatjuh

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Hey Pindatjuh,

Ik heb bijna dezelfde situatie! Ik ben zelf 7 jaar getrouwd geweest, we besloten eind augustus uit elkaar te gaan. Ook al vrij snel een nieuwe relatie die heel snel al ontzettend goed zat. Ook aan samenwonen denken. Zo veel liefde, begrip en respect! Toen werd ik onverwacht en ongepland zwanger!

Ik ben in totaal 13 jaar met mijn ex geweest en hij was al helemaal klaar om kinderen met mij te krijgen maar ik wilde niet omdat ik er niet klaar voor was, dacht ik. De relatie zat gewoon niet goed.

Ik ben nu zelf 11 weken en heb het vandaag publiekelijk bekend gemaakt dat ik zwanger ben. Omdat ik niet wilde dat hij het via via hoorde heb ik het hem vorige week zelf verteld in een lange mail. Hij reageerde erg positief en we hebben zelfs gister nog wat gedronken samen en bijgekletst.

Ik weet dat alle relaties en situaties anders zijn natuurlijk, maar ik voelde zelf gewoon dat dit nieuws hem zou raken. Ik wilde heel graag dat hij het dus niet van iemand anders zou horen! "Ja wist je al dat je ex zwanger was?" "WTF nee? Is dat echt!?" En dan ter plekke moeten reageren en verwerken. Bah. Nee ik heb hem een mail gestuurd, en bewust in de avond zodat ik wist dat hij hem niet op zijn werk zou lezen.

Mijn moeder en zus zeiden allebei dar ik dit niet hoefde te doen, maar ik voelde in mijn hart van wel. Voor hem. Zodat hij het op een fijne manier zou horen met een bericht van mij en bij.

Hoop dat je hier wat aan heb!

Liefs

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Alleen kom jij volgens mij uit een ander soort relatie als ts en ligt dat wat moeilijker door zijn gedrag.

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik zou het zelf wel vertellen.. Ik zou liever willen dat hij het van mij hoort dan van een ander..

14. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik snap jouw angst...ben 7 jr. geleden gescheiden van een agressieve hork en nog steeds ben ik bang dat hij weet dat ik zwanger ben en dat hij mij iets wil doen. Gelukkig ben ik 130 km verhuisd, maar na een nare realatie blijft de angst. Ook omdat hij wel eens gezegd heeft dat hij mij en een evt kind iets aan zou doen. Hij wilde met mij een gezin....en hij niks, niemand niks. Dus tja, ik zou het zo lang mogelijk proberen geheim te houden en zo snel mogelijk de zaken mbt huis regelen...als dat kan. Maar ja...ik beredeneer vanuit mijn verleden :(

15. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Zoals ik al zei, elke relatie is anders. En mijn ex toont nu opeens respect en begrip maar ik was heel erg bang voor zijn reactie want hij heeft mij altijd gekleineerd en was al mijn zelfvertrouwen kwijt door hem. Maar toch, dit was mijn keuze. Gaf het alleen aan als voorbeeld waar ze misschien iets aan zou hebben.

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Zelf vind ik dat je helemaal niks moet. Je bent hem niets verplicht.
    En als je het wel wilt vertellen zou ik het hem als laatste vertellen. Het is tenslotte je ex.

Ik had hier een gelijkbare situatie. Alleen heb ik 2 kinderen samen met mijn exman. Hij was er achter gekomen en is tot op de dag van vandaag nog steeds boos.
    Ik wou het hem wel vertellen maar dan wel als laatste.
    Daar was hij het dus niet mee eens.
    Tja... moet hij weten... maar hij is niets van mij!

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zou wel iemand meenemen om je spulletjes op te halen. Weet niet of het mogelijk is dat hij er niet is op dat moment? Maar neem een goede vriend mee die jou kan beschermen mocht hij wat uit willen halen.

En verder zou ik het hem ook vertellen. Wat al is verteld door een mail. Dan heb jij het netjes afgehandeld en besluit hij zich dan als een triest figuur te gaan handelen dan is zegt dat alleen wat over zijn slechte persoonlijkheid. Ik snap de angst wel dat hij ergens toe in staat is. Die angst zit er niet zomaar. Dat komt niet zomaar uit het niets maar ik vraag me af of je het niet erger uitlokt als hij het via via hoort... Ik denk dat het kiezen is tussen twee kwaden.

18. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Wat een berichtjes! Bedankt voor jullie woorden!
    Gisteravond heb ik het hem verteld, weliswaar via de app, maar hij weet er nu wel vanaf. Het liep nogal hoog op, het ging weer over de hypotheek en had hem uitgelegd dat ik me wil concentreren op mijn toekomst vanwege bepaalde veranderingen waarbij de woorden in de app steeds valser werden, voor ik het wist was het eruit. Het voelt wel als een opluchting dat het er nu uit is, maar ik had het liever op een andere manier gedaan.
    Met mijn ex om de tafel zitten had het sowieso niet geworden, het contact gaat sinds we uit elkaar zijn helemaal niet lekker... Daarnaast in een ruimte waar andere mensen zouden zijn, bijvoorbeeld een koffietentje, had hem voor mij ook niet geworden omdat hij mij openbaar ook verrot kan schelden en vernederen.
    Op de vraag of ik mijn spullen op kan halen als hij er niet is: nee, dat kan niet... Ik heb namelijk geen sleutel meer van het huis waar ik nog steeds elke maand krom voor moet liggen. Toen we 3 weken uit elkaar waren eiste hij de sleutel, waarop ik geen nee kon zeggen.
    Nogmaals, bedankt voor jullie lieve woorden en dat jullie mijn verhaal willen lezen, het doet me echt goed!

Groetjes Pindatjh

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Misschien is het ook verstandig om juridisch advies in te winnen m.b.t. De afwikkeling van alles (even heel praktisch gedacht). Wel blijven betalen voor een huis waar je niet eens een sleutel van hebt en geen gebruik meer van maakt en daarnaast ook nog jouw spullen die daar liggen... Ik zou (zeker met het oog op de toekomst) zsm alles afgehandeld willen hebben, op een juiste manier.

20. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    We gaan inderdaad het weekend op zoek naar een advocaat, het duurt me veel te lang en ik heb er alleen maar de lasten van...

Deel Deze Pagina