Hallo iedereen, Ik ben een stille meelezer, maar nu moet ik toch echt even om jullie mening/advies vragen. Zal het verhaal kort houden, anders kan ik net zo goed een boek schrijven... Ik ben 29 en al 5 jaar samen met mijn vriend, hij is 45. Ja ik weet het, hij is ouder. Hij heeft uit een eerdere relatie 3 kindjes waarvan 1 helaas niet meer leeft. Ik heb zelf nog geen kindjes, maar wil wel heel graag en dat weet hij. Nu ben ik dus een beetje bang dat ik zwanger ben. Waarom bang? Nou hij wilt wel maar nu nog niet en dat laat hij duidelijk merken als we het over zwanger worden hebben. Ik heb nu al 2 weken last van rommelende darmen, kraampjes in mijn onderbuik (alsof je ongesteld moet worden), ben moeier dan normaal,krijg bijna geen hap door m'n keel, sinds 2 dagen ook erg veel last van stijf voelende borsten en heb het sinds een week echt mega koud. Alsof ik met m'n blote gat in een bad ijs zit. Krijg het ook echt op geen mogelijkheid warm. Nu heb ik al 2 testen gedaan, maar die waren negatief. Misschien te vroeg getest? Heeft iemand enig idee of het nou wel of geen zwangerschap is.....? Stiekem hoop ik het wel. Ook al is het ongepland het is en blijft welkom bij mij. Ben even helemaal in de war nu.... Hoop dat jullie mijn verhaal herkennen of in ieder geval snappen. Alvast dank voor het lezen....
Zolang je zwangerschapstesten negatief aangeven, zou ik er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Mocht je al lang over tijd zijn, dan kun je altijd even naar je huisarts gaan. Mocht hij/zij het niet vertrouwen, dan kan er een bloedtest gedaan worden, om te kijken of je HCG in je bloed hebt. Hormonen kunnen rare dingen met je lichaam doen. In de periode dat we voor een zwangerschap wilde gaan, heb ik (de rondes dat het niet raak was) ook heel veel zwangerschapssymptomen ervaren. Helaas zegt dat niet altijd wat. De ronde dat het raak was, had ik juist weinig last van symptomen. In jouw geval zou ik gewoon even een afspraak maken met je huisarts. Hij of zij kan je gerust stellen, en eventueel een bloedtest aanbieden.
Hebben jullie onveilig gevrijd? Dan is het mogelijk. Maar als je testen negatief zijn (in de veronderstelling dat je je cyclus kent en je NOD bijna aangebroken is) dan denk ik eerlijk gezegd van niet... Het bestaat wel, vrouwen die negatief testen maar toch zwanger zijn, maar het is eerder uitzonderlijk. Kop op meis, praat met je vriend en ga er beiden voor zou ik zeggen. Mss ziet hij het niet zitten omdat hij al ouder is of een kindje verloren heeft, maar als jullie al 5 jr samen zijn zie ik het probleem niet in.
Natuurlijk spelen er mee dingen mee dan alleen de tijd dat je samen bent, Podiki25 Het is lastig om te zeggen, TS. Ik hoop stiekem voor je dat je in verwachting bent, maar wij kunnen niet zeggen of het wel of niet zo is. Dat kan alleen een test uitsluiten. (Bloedtest en/of urinetest) Ben je overtijd? En/of slik je de pil? Ik weet dat de pil soms ook bizarre 'klachten' en symptomen met zich mee kan brengen. Ik ben erg benieuwd in elk geval. Hou je ons op de hoogte?
Hoi hoi, Bedankt voor jullie reacties, maar het is wel slim inderdaad als ik even wat meer info geef. Dus bij deze.... Ik ben in dec erg rommelig met de pil omgegaan, dat is niet slim en mijn eigen schuld. Maar we hebben het oudjaarsdag erg gezellig druk gehad boven. Ik moest donderdag 9 Jan ongesteld worden, maar kreeg die zaterdag ervoor (4 Jan) opeens last van een beetje licht bloedverlies, zondag ook maandag niks dinsdag weer een beetje. Die woensdag (de dag voordat ik ongesteld moest worden) werd ik dus ongesteld, maar het was minder en duurde korter dan normaal. Normaal is het bij mij 5 dagen en toen maar 3 a 4 dagen, dus het duurde tot zaterdag. Zondag niks maandag dinsdag weer beetje licht bloedverlies woensdag niks en donderdags weer wel en na donderdag dus niks meer..... Nu moet ik eigenlijk over iets minder dan 2 weken weer ongesteld worden. Vanaf de dag dat die lichte bloedverlies begon tot de dag van vandaag heb ik die klachten. Het koud hebben heb ik nu net een weekje..... Daarbij komt nog dat ik i.v.m chronische ziekte aan de medicatie zit en heb ergens gelezen dat medicatie je zwangerschapshormonen in je urine kunnen verminderen en dus vetmesten negatief kunnen aangeven. Ja ik weet dat als ik wel zwanger ben, het mijn eigen schuld is, maar een kindje is bij mij van harte welkom! Mijn eierstokken rammelen al een tijdje zo hard dat je denkt dat er een drumband aankomt als ik ergens heen ga. Mijn vriend die wilt op moment nog niet omdat hij bang is voor een herhaling van wat hij heeft moeten meemaken met zijn overleden kindje. Die had een zeldzame hartafwijking waardoor hij niet ouder dan 1 jaar en 1 maand mocht worden. Wel heeft hij altijd ge zegt dat kinderen van harte welkom zijn, maar zoals hij nu in het leven staat liever niet. Hij komt net uit een depressie dus dat snap ik ook heel goed. Maar daarom ben ik ook bang dat als ik nou wel zwanger ben, hij het niet wilt en onze relatie stuk loopt. Waarom stuk loopt? Nou ik laat niks weghalen! Ben nog liever alleen en zwanger dan dat ik het zou laten weghalen omdat meneer het nog niet wilt/aankan. Stiekem hoop ik wel dat ik zwanger ben, want mijn kinderwens heb ik nu al aardig wat jaren moeten verschuiven door relatiebreuk met ex en nu door de depressie van mijn huidige vriend.... Hoop dat jullie er wat wijzer op worden en het wat duidelijker allemaal is. Kus
Gezien je negatieve testen en je bloedverlies denk ik helaas dat je niet zwanger bent. Je hebt zitten rommelen met de pil. Dat zijn hormonen die je slikt. Ik denk dat je lichaam nu totaal in de war is en vandaar die bloedingen steeds. En die symptomen. Ja, dat kan er echt bijhoren en hoeft niet automatisch op een zwangerschap te wijzen. Het merendeel van jouw klachten herken ik trouwens niet van mijn eigen zwangerschappen. Weet je partner dat je zo slordig omgaat met de pil trouwens? Geloof je nog steeds zwanger te zijn, dan kun je ook een echo laten maken. Dan kun je met eigen ogen zien wat er al dan niet gaande is in je buik. Want ook stiekem geloven dat je wel zwanger moet zijn, kan rare dingen doen met je lichaam! Of een bloedtest laten doen door je huisarts. Dat is ook nog een mogelijkheid. Voor nu denk ik dat je niet zwanger bent, sorry.
Mijn vriend weet dat ik in dec een beetje slordig was met de pil ja. Normaal ben ik heel netjes met het op tijd slikken van de pil, dus dacht hij dat het niet veel zou uitmaken. Ik heb hem toen wel ge zegt dat er wel eens kans zou kunnen zijn ook al is die kans natuurlijk klein. Hij weet ook dat ik nu van die klachten heb, maar wimpelt het af met een griepje. Het stiekem geloven is het niet. Het is meer stiekem hopen, maar ik weet heel goed dat het ook gewoon niets hoeft te zijn. Is het niet zo en komt het door dat mijn lichaam van slag doordat ik wat slordig was dan vergaat mijn wereld gelukkig niet. Vind het alleen zo naar dat ik deze klachten nooit heb gehad en nu ik dus wat slordig ben geweest er wel last van heb. Ik moet dinsdag naar de dokter voor onderzoek en eventueel bloedprikken, dus dan zal ik er achterkomen of en wat er aan de hand is. Zou leuk zijn als het wel zo is maar als het niks is dan is dat niet erg.
Spannend! Misschien kan je over een paar dagen eerst zelf nog eens testen, daarna kan je altijd nog naar de huisarts gaan.
Hoi, Ik heb nu al heel veel gelezen op dit forum en ik zie steeds dat er heel veel vrouwen opzoek zijn naar de eerste zwangerschaps symptomen. Nu, mijn grootmoeder vertelde mij een verhaaltje toen ik zwanger was van mijn eerste. Omdat er in die tijd toen nog niet echt vrije access was naar zwangerschaps testen en veel vrouwen tijdens de oorlog opeens zwanger bleken van ''verboden kindjes'' hadden zij een zwangerschapstest die je al kon doen een week voor je NOD. Ik ga een link bijplakken van een site waar ik meer uitleg hierover heb gevonden. Ik kan enkel praten uit ervaring van mijzelf en een paar vriendinnen maar heb nog nooit een fout resultaat gehad. Het is allesinds goedkoper dan elke keer om zwangerschaps testen te hollen die uiteindelijk meestal maar positief testen na NOD. Je ochtend urine (bij voorkeur) hoeft wel niet naar het schijnt van je op in een GLAZEN POTJE, geen plastieken bekers dames!!!!! Je gaat naar buiten, doe dit aub niet in de badkamer. Je zet het glazen potje op de grond en je giet nu op je urine dezelfde hoeveelheid bleekwater. Ben je zwanger dan zal je urine opschuimen tot soms over het randje, ben je niet zwanger dan gebeurt er niets. Een heel oude test maar pas als die positief is ga ik langs de drogist. Daarbij is deze test veel gevoeliger want het vroegste dat ik hem positief zag gaan was 1.5week en half voor NOD. Op de website staan er nog een paar, maar die heb ik nooit geprobeerd. Let wel dames, zoals andere huismiddeltjes die je niet mag mengen met bleekwater geeft deze ook gistige gassen vrij daarom mag je dit niet in de badkamer doen, ga rustig naar buiten en doe het daar dan is er geen probleem. Het beste voor iedereen!!!! Homemade Pregnancy Test - Home Pregnancy Test With Bleach
Ik testte een week na NOD negatief. Toen een tijd niet meer getest, uiteindelijk 2 weken na NOD toch nog maar eens en toen positief. Dus het zou natuurlijk wel kunnen zolang je geen bloedverlies hebt.