Zo'n honger tijdens zwangerschap!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Faye80, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik was even benieuwd of nog meer meiden hier last van hebben.
    Ik ben nu 14 weken zwanger en ik heb echt de hele dag door honger!!! En snachts wordt ik er vaak wakker van. Het vervelende is dat als ik dat hongergevoel negeer en dus niets eet ik juist erg beroerd wordt. ik ben dus eigenlijk de hele dag (en nacht) aan het eten. Dit had ik tijdens mijn vorige zw. schap ook en dat leverde 25 kilo extra op, dat wil ik eigenlijk niet nog een keer.. Ik probeer wel gezonde dingen te eten maar door dat constante eten ben ik toch alweer zo'n 3 kilo aangekomen. Iemand een tip om wat minder honger te hebben? Ik baal er echt van!

2. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh jaaa vreselijkkkk!!! en dan ook nog eens bijna niks lekker vinden.. echt een irritante combi

3. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    ja inderdaad! heb in heel veel dingen juist geen trek!

4. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hier ook sinds anderhalve week last van!! Ik kan blijven eten. Echt verschrikkelijk. En ik ben al te zwaar, dus wil niet in mijn zwangerschap onndogi aankomen. Maar ik heb steeds zo'n honger.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb het ook, vooral brood kan ik blijven eten. Avondeten trekt me dan weer juist niet, bij mij compenseert dat redelijk. Misschien helpt het bij jou om wel elke keer wat te eten, maar kleine beetjes per keer? Dan ga je je hopelijk niet beroerd voelen en krijg je toch over de dag verdeeld niet teveel binnen.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hey :) Ben jij mij? Ik heb precies hetzelfde 'probleem'.
    Ik had ook een topic hierover geopend en ben nu bezig met een experiment :p. Ik eet elke dag zes boterhammen in plaats van drie en eet geen tot weinig tussendoortjes, wel fruit maar niet van die pakjes koekjes bijvoorbeeld. Het idee is dat ik door al dat brood lang verzadigd ben en doordat ik geen tussendoortjes neem schommelt mijn bloedsuikerspiegel minder.
    Nou nog kijken of ik niet teveel aankom deze week :D.

7. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ohw, wat irritant he meiden!! Ben blij dat ik niet de enige ben! Dotty, ik ben ook al wat aan de zware kant (nog wat kilo's overgehouden aan mijn vorige zw. schap) Emily, ik eet ook veel brood!! s morgens 2 boterhammen, rond 10.00 nog eens 2 en tussen de middag vaak nog eens 2 of 3 boterhammen. Verder eet ik ook veel appels, plakjes ontbijtkoek, bakjes yoghurt. Heb vaak een kwartier na mijn avondeten al weer honger, dat is toch niet normaal!! Ratatosk, die 6 boterhammen die red ik dus wel over de dag, haha. 'Normaal' eet ik dus nooit zoveel. ik baal er gewoo van dat ik de hele dag met eten bezig ben. Of ik ben aan het eten of ik heb alweer honger. Heb wel wat beters te doen, haha.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Op zich is er niets mis met 6 boterhammen he! Zolang je verder niet te vet avondeten eet, en verder nog 2 stuks fruit, 2 bakjes yoghurt/ glas melk, en eventueel nog een gezond tussendoortje is het helemaal ok. Die hoeveelheid voedsel heb je ook gewoon nodig! Als je dan meer aankomt dan je fijn vindt is de oplossing eerder om meer te bewegen dan om minder te eten. Van minder eten gaat je lichaam alleen maar langzamer verteren, waardoor je uiteindelijk meer vet vasthoudt (even kort door de bocht geformuleerd).

9. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    sinds enkele dagen ken ik dit ook.
    omdat ik niet te veel wil aankomen (ben al vrij stevig), los ik het op door steeds iets te eten en vooral water te drinken. bij mij helpt water om de ergste honger te stillen.
    ik begin de ochtend met een kom yoghurt met appel, tegen 10 uur neem ik 1 broodje, tegen 12 uur eet ik weer een broodje, wat ik herhaal tegen 2 uur. tegen 4 uur neem ik nog een kom yoghurt (magere wel te verstaan). tegen 6 uur eten we warm, en tegen 8 uur neem ik vaak nog een appel. als ik echt nog honger heb voor ik ga slapen neem ik twee theebiscuit of een meergranen koekje.
    als ik tussendoor nog echt giga honger krijg pak ik een ontbijtkoek zonder boter

10. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wat herkenbaar! Bij mijn eerste zwangerschap had ik het totaal niet en had ik juist de eerste 4 maanden dat ik niets wilde eten. Maar nu echt de hele dag. En ik denk er ook de hele dag aan.
    Ik ben zelf ook net als Dotty een beetje te zwaar en wil er echt op letten. Mijn vorige zwangerschap 15 kilo aangekomen en daarvan zijn er 5 blijven hangen. Kreeg ze er niet af, gek werd ik ervan. Ik wilnu proberen niet meer dan 10 kilo aan te komen tijdens de zwangerschap, maar mijn lichaam wil eten, eten, en nog eens eten!

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    heel herkenbaar dat het ik die begin weken ook zo erg gehad. Ik pakte dan maar weer een boterham anders werd ik inderdaad kotsmisselijk haha. Ben bang dat het nou eenmaal bij zwanger zijn hoort. Probeer inderdaad zo dan zo gezond mogelijk te eten als extratje. Het helpt natuurlijk niet dat de hormoontjes ervoor zorgen dat je nergens zin in hebt hihi. Bij mij ging het wel over zo tegen de 20 weken, misschien toch een seintje van je lichaam dat het behoefte aan bepaalde voedingstoffen heeft :). Toen ik de 24 weken paseerde kreeg ik het weer en toen ik tegen de 28 weken kwam ging het weer over. Nu moet ik af en toe mezelf echt effe dwingen wat te eten. Heb nergens zin in. Succes !! Wat is zwanger zijn soms ingewikkeld he :D.

12. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ja hoor, heel herkenbaar. Ik kwam er niet heel erg van aan in mn eerste zwangerschap, totaal zo'n 12 kilo. Ik vond het ook na week 25 minder worden. Ik heb het nu ook, maar omdat ik ook misselijk ben, neem ik dan toch gezondere dingen (meestal :)), omdat ik geen zin heb in zoet. Wel chips trouwens mmmmm, maar daar krijg ik weer brandend maagzuur van. Een knackebrod met slankie, plak ontbijtkoek, yoghurt/kwark of een kom tomaten of groentesoep neem ik dan. Of als ik erge trek heb een boterham.

Maar af en toe ook gewoon die halve zak chips, hoor. :)

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier ook hoor...
    ik had het idee dat het wel goed ging en daar was ik dus ook blij mee, maar sinds een week of 2, kan ik wel blijven eten... slecht!!
    ik wilde niet zoveel aankomen als bij de vorige keren (20 en 22 kg), maar ben bang dat ik er op deze manier wel aan ga komen... zit nu op 5 kilo en nog 17 weken te gaan...

Deel Deze Pagina