Mijn dreumes van bijna 14 maanden is de laatste tijd een regelrechte HEL om mee om te gaan. Bij anderen en op de creche is het een prachtkind maar thuis is het een duivel 1e klas!.. Hij eet savonds niets meer. We eten rond 17.30. Eet geen potjes meer, niet meer met de pot mee, gooit alles uit ze mond, eet wél stukjes vlees én ze toetje maar verder moet meneer niets. Na 1 hapje van iets schiet hij naar de zijkant en gaat keihard krijsen dattie niks meer wilt. Meneer eet trouwens wél patat dus is blijkbaar heel selectief aan het worden.. Hij krijgt erna nog wel een flesje Dreumesmelk 180 cc voordat hij gaat slapen rond 20u. Hij kon altijd heel goed alleen spelen maar dat is nu ver te zoeken terwijl hij het op de creche wél allemaal doet. Hij wordt ook heel snel driftig en huilerig en is dan zo erg aan het huilen (om niks) dat hij bijna overgeeft ervan! Hij bijt ons soms ook heel erg hard. We zetten hem dan op de grond in een hoek en zeggen met een wat hardere stem: Nee! Maar hij blijft het gewoon doen! Is dit een fase? hoe moet ik het aanpakken met het niet-willen eten? Iets anders aanbieden heb ik al geprobeerd, andere potjes andere verse groente etc. HELP!
Ooow dat klinkt herkenbaar!!! Nog niet zo erg als bij jullie (hij eet nog gewoon en bijt niet) maar hij heeft sinds twee weken het boos over de grond rollen ontdekt als hij zijn zin niet krijgt! En het woord "nee" werkt als een rode lap op een stier. Ze zijn duidelijk hun eigen ik aan het ontdekken!
Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad, op het niet-eten na, dat begint nu ineens. Het is een fase en gaat echt weer over. Ik moet zeggen dat het wel een tijd heeft geduurd, maar momenteel is ze zo ontzettend lief. Ze wordt niet meer om niks hysterisch en kan prima alleen spelen. Voor wat betreft het niet willen eten: geen aandacht aan besteden. Bied een paar keer het eten aan, wil hij niet...dan niet. Bord weghalen en zelf gewoon verder eten. Maak er geen machtsstrijd van en bied geen alternatief aan, dat laatste hebben ze razendsnel door.
hier een van dezelfde leeftijd. ook dramatisch op de grond liggen als ze iets niet mag. het woord 'nee' wil ze niet kennen en ze knijpt wel eens als ze gefrustreerd is. helaas geen oplossing gevonden nog, maar zo te zien aan de leeftijd komt het vaker voor
Af en toe heb ik echt het gevoel dat hij het overal gezellig heeft behalve thuis! Terwijl ik het me niet kan voorstellen dat hij iets tekort zou komen.. Maar ja, schijnt dus een fase te zijn. Hoop dat het snel over is, maakt me erg onzeker als moeder!
Tja ik denk dat het een normale fase is. Maar ik schaam me soms kapot, want we gaan nog goed om met een ander kindje van de zwangerschapsgym en dat is een mak lammetje om het zo maar te zeggen Die blijft overal van af en luistert super goed. Als we daar gaan spelen moet ik de hele tijd achter de mijne aanrennen omdat ze alles van tafel veegt en vazen omgooit (want daar staat alles gewoon nog op de tafel en kasten ) Gister naar het cb geweest en we vertelde dat er best pit in zit zeg maar. zegt de arts: 'die komen wel het verste' hihi gaf me dan wel weer een goed gevoel