Onze kraamdeskundige zei dat babies nog niet veel gevoel kan onderscheiden, in ieder geval niet genoeg om een vieze luier te voelen. Dus vieze luiers zullen geen reden zijn voor een huilbui. Hoeveel is hiervan waar?
Volgens mij klopt dat niet hoor. onze kleine kon behoorlijk onrustig zijn en dan had ze vaak een flinke poepluier.
Toen onze dochter nog echt een baby was merkte ik meestal niets aan haar als zij een volle/vieze luier had. Nu zeker wel.
Ik merk aan mijn zoon totaal niet of hij een vieze luier heeft, om de zoveel tijd kijk ik gewoon of hij gepoept/geplast heeft, anders zou hij er zo de hele dag in kunnen liggen. Gelukkig is wel zeer duidelijk te zien als hij aan het poepen is, dus dan verschoon ik hem meteen.
Ik verschoon gewoon in vaste regelmaat, dus ze zit nooit lang in een vieze luier. Als ze tussendoor een keer poept - en ik dat dus hoor -, verschoon ik meteen
Hier eigenlijk altijd protest bij een vrij natte of poepluier. Zou zelf dus niet zo geloven dat ze het niet voelen of doorhebben, maar blijkbaar zijn er ook moeders met andere ervaringen hihi.
Hier vooral 's nachts echt wel wakker bij doorlekken of een poepluier!! In het begin toen hij nog heel klein was denk ik dat hij het niet zo snel door had, maar nu zeker wel!
Hier is het altijd huilen of heel onrustig bij een poepluier. van een plasluier merk ik niet zoveel tenzij hij doorlekt 's nachts.
Nergens last van, meneer ligt gewoon in zijn bedje te lachen en dan vind je opeens een poepluier! Ook plassen niet. Het zal per kindje denk ik anders zijn. Gelukkig poept hij meestal tijdens het voeden en dan hoor/ruik ik het meteen!
oh hier wordt echt gehuild om een schone luier te krijgen...wat raar ... juist als je baby huilt ga je eerst een paar zaken na, honger, vieze luier, krampje, kud/warm etc etc
Wellicht heeft het ook met de gevoeligheid van de billetjes te maken. Hier nooit last van luieruitslag of rode billetjes, ik kan me voorstellen dat baby's die dat wel hebben meer last hebben van een vieze luier!
Wij gebruiken wasbare luiers dus dochter heeft als ze geplast heeft altijd natte billen. Hier heeft ze nooit problemen mee. Er is een tijd geweest dat ze huilerig en zeurderig was rond poep momenten, nu speelt ze net zo lekker weer door. Het voordeel is alleen dat ze nooit gaat slapen als ze nog moet poepen dus ik haar nooit in een poepluier zou laten liggen in de nacht.
Hier heef hij vaak ook geen last van een vieze luier. Hij speelt meestal gewoon vrolijk verder, soms lijkt hij er wel wat last van te hebben, maar vaker niet dan wel. In de nacht gelukkig nooit doorlekken of poepbroeken, dit doet hij echt overdag. Zelden dat hij als ik hem in de ochtend uit bed haal een poepbroek heeft en volgens mij heeft hij dat dan altijd net pas gedaan...
Oh k had t over m'n jongste maar de oudste heeft nooit last van z'n poepluier jammer genoeg Hihi zindelijkheid is nog niet aan de orde
de jongste huilde van af de eerste week al als hij een natte luier had of als hij gepoept had dan gilde hij het uit zodra hij dan een schone om had was het over
K. was altijd heel tevreden, en huilde alleen maar als hij honger had en een volle/vieze luier had. Nu merk ik wanneerhij aan het poepen is, dan verschoon ik daarna gelijk