Voelen babies een natte of vieze luier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kyl, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyl

kyl Lid

28 jan 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kraamdeskundige zei dat babies nog niet veel gevoel kan onderscheiden, in ieder geval niet genoeg om een vieze luier te voelen.
    Dus vieze luiers zullen geen reden zijn voor een huilbui.

Hoeveel is hiervan waar?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Volgens mij klopt dat niet hoor. onze kleine kon behoorlijk onrustig zijn en dan had ze vaak een flinke poepluier.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik denk ook dat het onzin is. onze zoon ging ook alijd huilen als hij een volle of natte broek had.

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

onze zoon wou altijd een schone luier als die gelas of gepoept had...en nu nog steeds,....

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Toen onze dochter nog echt een baby was merkte ik meestal niets aan haar als zij een volle/vieze luier had. Nu zeker wel.

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.090
    2.590
    113
    Limburg
    Ik merk aan mijn zoon totaal niet of hij een vieze luier heeft, om de zoveel tijd kijk ik gewoon of hij gepoept/geplast heeft, anders zou hij er zo de hele dag in kunnen liggen. Gelukkig is wel zeer duidelijk te zien als hij aan het poepen is, dus dan verschoon ik hem meteen.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde...

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik verschoon gewoon in vaste regelmaat, dus ze zit nooit lang in een vieze luier. Als ze tussendoor een keer poept - en ik dat dus hoor -, verschoon ik meteen

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier eigenlijk altijd protest bij een vrij natte of poepluier. Zou zelf dus niet zo geloven dat ze het niet voelen of doorhebben, maar blijkbaar zijn er ook moeders met andere ervaringen hihi.

10. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier vooral 's nachts echt wel wakker bij doorlekken of een poepluier!! In het begin toen hij nog heel klein was denk ik dat hij het niet zo snel door had, maar nu zeker wel!

11. Mon1981

Mon1981 Lid

14 mei 2012
    27
    0
    0
    Hier is het altijd huilen of heel onrustig bij een poepluier. van een plasluier merk ik niet zoveel tenzij hij doorlekt 's nachts.

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Nergens last van, meneer ligt gewoon in zijn bedje te lachen en dan vind je opeens een poepluier! Ook plassen niet. Het zal per kindje denk ik anders zijn. Gelukkig poept hij meestal tijdens het voeden en dan hoor/ruik ik het meteen!

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oh hier wordt echt gehuild om een schone luier te krijgen...wat raar ...
    juist als je baby huilt ga je eerst een paar zaken na, honger, vieze luier, krampje, kud/warm etc etc

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wellicht heeft het ook met de gevoeligheid van de billetjes te maken. Hier nooit last van luieruitslag of rode billetjes, ik kan me voorstellen dat baby's die dat wel hebben meer last hebben van een vieze luier!

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gebruiken wasbare luiers dus dochter heeft als ze geplast heeft altijd natte billen. Hier heeft ze nooit problemen mee. Er is een tijd geweest dat ze huilerig en zeurderig was rond poep momenten, nu speelt ze net zo lekker weer door. Het voordeel is alleen dat ze nooit gaat slapen als ze nog moet poepen dus ik haar nooit in een poepluier zou laten liggen in de nacht.

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier heef hij vaak ook geen last van een vieze luier. Hij speelt meestal gewoon vrolijk verder, soms lijkt hij er wel wat last van te hebben, maar vaker niet dan wel. In de nacht gelukkig nooit doorlekken of poepbroeken, dit doet hij echt overdag. Zelden dat hij als ik hem in de ochtend uit bed haal een poepbroek heeft en volgens mij heeft hij dat dan altijd net pas gedaan...

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Oh k had t over m'n jongste maar de oudste heeft nooit last van z'n poepluier jammer genoeg Hihi zindelijkheid is nog niet aan de orde

18. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    de jongste huilde van af de eerste week al als hij een natte luier had of als hij gepoept had dan gilde hij het uit zodra hij dan een schone om had was het over

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

K. was altijd heel tevreden, en huilde alleen maar als hij honger had en een volle/vieze luier had. Nu merk ik wanneerhij aan het poepen is, dan verschoon ik daarna gelijk

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier huilt ze alleen als ze een poepluier heeft. Dit doet ze sinds dat ze 2 maanden was ofzo.

Deel Deze Pagina