bijna 14 maanden en vaak pas rond 21:00 slapen...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou vanochtend was hij om half acht wakker. en de hele morgen hebben we lekker buiten gespeeld voor de deur. zandbak ballenbak etc. om 12:30 werd hij wat sjaggie, en dat is bij hem een teken van moe zijn. toen heeft ie geslapen van 12:30 tot 14:30. Nu wil ik hem wakker houden tot dat hij vanavond naar bed gaat.

TV kijkt ie sowieso nooit. en wilde spelletjes. Tsja Dano is een hele wilde jongen. om hem rustig te krijgen zet ik hem vaak nog even in de box of we doen samen wat.

ben heel benieuwd hoe het vanavond gaat.

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou gewoon goed naar je kind kijken, en vooral niet gaan morrelen. Waarom zou je? Je kind voelt zich toch goed bij?
    Er komt vanzelf een tijd ,dat hij eerder gaat slapen.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik zou d'r maar geen probleem van maken, komt allemaal wel goed.

De avond is voor papa en mama? Die is toch ook van jullie met je kindje erbij? ;)
    Geniet er nog maar van, voor je het weet zijn ze groot en istie om 7 uur 's avonds totall loss. 8)

4. Angel Eyes

sommigen van jullie denken dat ik het een heel zwaar probleem vind. Dat is niet zo. Ik ben er nooit een voorstander van geweest om Dano in een ritme te proppen. maar ik vraag me gewoon af hoe ik zijn ritme ietsje kan verschuiven, dat hij vroeg wakker is en er eerder ingaat.

Ik ben gewoon total loss sávonds, vaak ook alleen omdat mijn partner avond/nachtdienst heeft. Dus dan vind ik het prettig als ik even een uurtje voor mezelf heb.

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Angel Eyes
    ik heb hier ook al van alles geprobeerd, maar niks lukt.
    Het enige wat nog wel eens succes heeft is z'n ochtendslaapje dusdanig uitstellen (bijv gaan wandelen, boodschappen doen, allerlei dingen waar hij echt bij wakker wil blijven) dat hij 1 slaapje doet (zo om half 12 tot een uur of half 2) en dan om 19 uur doodmoe is en in slaap rolt.
    Maar het lukt me vaker niet dan wel, en dan zit ik vast aan 21 a 22 uur 's avonds... En 's morgens? Ergens tussen 6 en kwart voor 7...
    Sterkte!

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben dit probleem ook gehad. eerst ging Jeremy rond 7 uur naar bed. geen probleem. maar ineens ging hij rommelen met zijn tijd. dan lag hij er soms pas half 11 in. wat ik niet fijn vind als ik de dag erna moet werken, want dan lig ik liever zelf om 10 uur al in mijn bedje. Helaas hadden we onze vakantie tussendoor dus dat heeft zijn ritme geen goed gedaan.

eenmaal thuis hebben mijn man en ik 'besloten' dat hij weer naar zijn oude ritme moest. zodat we nog ff tijd voor onszelf hadden en ik gewoon op tijd naar bed kan. maar ook omdat hij dalijk een brusje krijgt en ik niet met 2 wakkere kindjes wil zitten om 11 uur.

dus we hebben heel consequent hetvolgende ritme opgepakt

avondeten (meestal tussen half 6 en half 7)
    daarna of even knuffelen of douchen met papa
    tandenpoetsen
    in bed liggen en dan krijgt hij een verhaaltje.

de eerste avonden was het drama. hij bleef huilen. ik heb wel een uur lang voorgelezen. maar wat er ook gebeurde hij mocht van ons echt niet het bedje uit. want dan is het hek van de dam. ik bleef gewoon doorlezen net zolang tot hij stil genoeg was om de kamer uit te gaan. (ik vond wel dat hij zichzelf in slaap moest krijgen) Na 4 dagen gaf hij zich steeds een beetje meer over elke dag. en nu ligt hij standaard rond half 8 in bed. soms zelfs eerder.

hij huilt niet meer dreint niet meer. hij weet gewoon o nu moet ik slapen en hoe ik ook huil of drein ik kom toch mijn bed niet uit.

Het is wel ff investeren, maar wat zijn wij blij dat we de avonden voor onszelf hebben. Jeremy slaapt overdag 2x 1 uur. s'ochtends rond 10 uur en s'middags rond 4 uur. s'ochtends mag hij slapen wat hij wil, maar s'middags mag hij maar een uurtje van me. zodat hij gewoon weer op tijd gaat slapen.

zo een heel erg lang verhaal, maar misschien kun je er wat mee.

succes

7. Angel Eyes

cimbomlu: Ik ben blij te lezen dat we dus niet de enigen zijn. gezien dit topic zijn er vele kindjes laat wakker. wat Kisaba en Jingels schrijven is natuurlijk ook zo geen probleem van maken, maarja als je hele avond in beslag wordt genomen door je wakkere dreumes dan ben je niet meer zo blij.

Vandaag is het gegaan zoals jij beschrijft. de ochtend lekker gespeeld, en om 12:30 was hij pas moe. Hij was om 7:30 wakker vandaag. Hij heeft tussen de middag 2 uurtjes geslapen, heb hem niet wakker gemaakt hij werd zelf wakker.

het tweede deel van de dag heb ik gerekt, ben eendjes gaan voeren lekker spelen met hem en om 18:00u kreeg hij groentehap. toen kwam papa thuis waar hij ook nogf even mee gespeeld heeft. en om 19:00u heb ik hem lekker in bad gedaan. Na het bad nog even rustig spelen in de box, tot hij ineens zelf ging liggen.... ;)

om 19:45 heb ik een boekje gelezen met hem waarna ik hem op bed heb gelegd, en geen kik meer heb gehoord van meneer........!

Ik hoop dat dit goed gaat zo. snachts wordt hij vaak nog wel een keer wakker voor wat drinken maar dat is meestal rond 1u.

Ik hou jullie op de hoogte

8. Angel Eyes

Young flower dat vind ik een goeie, als Dano twee slaapjes doet de ochtend zelf laten bepalen en de middag max een uurtje. die onthou ik

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @ angel eyes, woehoe! Goed nieuws, hopelijk houdt hij zich mooi aan zijn nieuwe schema ;)

Ik weet nog van de meiden van me, dat ze ook op een gegeven moment zo'n tussenfase hadden, net geen 2 slaapjes nodig en 1 was net te weinig, dan hielden ze het 1 dag zo vol en de volgende dag toch weer 2 slaapjes, ik zou er rekening mee houden dat het zo kan gaan, en dan de volende dag (overmorgen dus) gewoon weer zoals vandaag doen.
    Ik zou als hij morgen toch vermoeid is van vandaag en moet wennen aan zijn nieuwe ritme, als hij aangeeft écht nog 2 slaapjes nodig te hebben dat gewoon om de dag doen eerst, want als je hem te lang wakker houdt valt hij dadelijk tussendoor in slaap en dan wil hij helemaal niet meer op tijd op bed!

Is alleen maar een beetje advies, wie weet is het helemaal niet nodig :D

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik vergeet erbij te zeggen dat ik momenteel niet buitenshuis werk, dus ik heb ook alle tijd om me helemaal te richten naar Jesse. Ook m'n man vindt het gezellig dat hij 's avonds nog een poosje bij ons in de huiskamer is (hij ligt nu ook lekker in de box te dartelen).
    Maar kan me voorstellen als je een (parttime) baan hebt, dan wel meer naar rust verlangt 's avonds.

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik wou zelf een topic plaatsen maar toen kwam ik deze tegen :)
    Heb nu hetzelfde probleem met Lindsey.
    Ze slaapt overdag van 09.45 tot 11.00 en dan van 14.30 tot 16.00 en vanaf 20.00 normaal.
    Maar nu wil ze de avonden niet meer slapen en ligt echt te krijsen waardoor ze meestal pas rond 22.00 slaapt.
    Een aantal weken geleden heb ik geprobeert er één slaapje van te maken, vanaf 12.15-12.30 maar dan sliep ze nog geen halfuur en was s'avonds helemaal chago en moe. Met als gevolg dat zij de hele dag chago en moe was en ik ook ;)

Maar goed ze heeft nu al een aantal keer haar middagslaapje gemist omdat ze niet wou en dan red ze het wel tot 19.00 en slaapt dan de hele nacht door.

Nu wil ik haar dus weer naar 1 slaapje toe brengen en vraag hier wat tips voor zodat ze s'middags toch wel zeker wat langer slaapt dan een halfuur... misschien dat ze dan s'morgens ook niet meer om 5.30 komt maar gewoon om 7 uur :p

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik vind het ook moeilijk tussen 1 of 2 slaapjes. Echt weer een nare fase wat dit betreft dan.

13. Angel Eyes

Oke meiden,

We hebben een goede verandering in zijn ritme. Het gaat al 3 a 4 dagen perfect!

ritme:
    8:uu wakker
    13:00 slapen (2 a 3 uur)
    19:45 slapen, zonder een kik ogen dicht en slapen.

Dus geen drama's meer, nu wordt hij ook maar 1x snachts wakker en dat was voorheen nog 2 x.

Wij zijn dus erg blij hiermee.

voor diegenen die hier ook mee kampen, probeer het eerste slaapje wat vooruit te schuiven door van alles te doen. Na een paar dagen kost datgeen moeite meer en stuurt hij zelf aan op maar 1 slaapje.

14. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem gaat voor mij ook veel te laat naar bed. Vaak is het 22.00 uur! soms nog later! Hij slaapt maar 1x overdag. Lees graag even mee voor tips

Deel Deze Pagina