voorbereiding geboorte

Discussion in 'Zwangerschap' started by marlo91, Nov 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marlo91

marlo91 Lid

Apr 16, 2016
    70
    18
    8
    NULL
    NULL
    Vanaf hoeveel weken begonnen jullie te kijken voor de doopsuiker en geboortekaartjes?
    En vanaf wanneer begonnen jullie aan de babyuitset?

2. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Uitzet was bij alle 3 verschillend. Bij de 1e alles rond de 25 wkn al binnen en af! Bij de 2e was dat rond de 35 wkn en bij de laatste hadden we alles nog dus was zo gebeurd/klaar.

Doopsuiker nooit gedaan.

Geboorte kaartjes bij alle drie na de 20wkn echo gaan kijken en voor de 30e week geregeld!

3. PinkStars

PinkStars Actief lid

Nov 3, 2013
    422
    1
    0
    Bij mijn zoon hadden we zijn kamer echt af toen ik 35 weken was. Geboortekaartje een paar dagen voor de geboorte. Uitzet weet ik niet meer, we kregen het meeste dus kwam druppelsgewijs binnen. Maar dat was ook wel rond met 35 weken.

Nu komt de baby bij ons op de kamer en wil ik alles in week 36 klaar hebben. Wel alle accessoires al aan het verzamelen en een heleboel hebben we nog. Vandaag ga ik toevallig kijken wat ik nog precies heb aan uitzet en wat ik eventueel bij moet halen.

Geboortekaartje komt tegen het eind van de zwangerschap wel. Meestal weten we heel goed wat we willen en duren dit soort processen niet lang.

Doopsuiker daar ga ik me pas mee bezig houden als we haar gaan dopen, bij mijn zoon was dat met 9 maanden. Die heb ik toen ook zelf gemaakt.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Met 14 weken eens serieus naar kinderwagens gekeken en daarna rustig bedacht wat we wilden en welke aan onze eisen zou voldoen. Ook rustig rondgekeken naar babykamers.
    Na een goede 20 weken echo kinderwagen en babykamer besteld en matras, box enzo. Daarna steeds wat dingen gekocht.

Met 32/33 weken wilde ik de babykamer af hebben. Wilde er geen stress van hebben. Rond die tijd ook geboortekaartjes uit gezocht en die waren ook zo ver "klaar".

Rondkijken deed ik vanaf het begin van de zwangerschap al, haha. Maar expres gewacht met dingen bestellen omdat je heel veel leuke dingen tegen komt.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Uitzet zijn wij vrij snel aan begonenn, rond de 12 weken hadden wel al wel dingen als kinderwagen en autostoelen in huis. Met 18 weken de wiegen en commode. Kleertjes tussendoor. Met een week of 25 de andere dingen zoals badje en al die benodigdheden gehaald. Nu 32 weken zwanger en moet ik eigenlijk alleen nog thermometers halen. Geboortekaartjes ben ik vanaf 20 weken af en aan voor aan het kijken, vorige week de goede gevonden met 32 weken zwangerschap. Toen ook de naam stickers voor op de ramen besteld, zodat de buurt ook weet hoe de kindjes heten :) Nu moet alleen de wieg nog klaar en wat dingen zoals decoratie plankjes boven de commode enz.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Vorige keer was het kamertje zo goed als klaar met 17 weken :p

Nu hebben we het geboortekaartje al wel uitgezocht, we wilde een bepaald thema in het kaartje dus wilde wel zeker weten dat dat bestaat.
    Kamertje hebben we nog niet, we willen eerst verhuizen en als dat niet lukt is een ledikantje zo gehaald.
    Maxicosi is al wel uitgezocht maar moet nog gekocht worden.
    Dus heb nog weinig gedaan maar heb ook nog even :)

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    met 20 weken begonnen we te kijken voor spullen met 30 weken was de kinderkamer zo goed als af. Kaartje met 32 weken gemaakt

8. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

Feb 10, 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Met 30 weken hele uitzet en babykamer klaar en vanaf 34 weken zkh tas klaar i.v.m 2cm ontsluiting en weeën activiteiten.. vandaag 36 weken zwanger en aan het afwachten

9. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,081
    17,055
    113
    Ik wilde de 20-weken echo af wachten, om te voorkomen dat ik van alles uitgezocht had, terwijl het misschien voor niets zou zijn. Wilde die confrontatie dan niet hoeven aangaan (van het zien van alle spulletjes).

Na de goede echo is het heel snel gegaan. Nu ruim 26 weken zwanger en het kamertje is zo goed als af (gordijntjes moeten nog besteld worden en er missen nog wat accessoires), alle spulletjes voor in de bad- en woonkamer zijn in huis, geboortekaartje is af, etc.

10. Meisje012

Meisje012 Actief lid

Oct 28, 2016
    214
    1
    18
    Bij de eerste hadden we alles klaar met 26 weken;) Wel alles gekocht nadat we de 20-wkn echo hadden, we wilden eerst weten of alles goed was en het geslacht uiteraard.

Nu hebben we afgelopen week het kaartje uitgezocht en de zolder opgeweest voor babyspullen. Ik moet nog wat kleine dingetjes kopen maar dat is bij een 2e natuurlijk anders.

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

We moeten nog kijken voor gordijntjes, er moeten nog drie plankjes opgehangen worden en het kamertje een beetje gezellig maken met wat kleine spulletjes. Verder is het helemaal klaar.
    Kinderwagen is er, badje is er, eind van de maand bestel ik de box en die komt pas later te staan in de huiskamer en een wiegje voor bij ons in de slaapkamer voor de eerste maanden bestel ik ook eind van de maand.

Geboortekaartjes ben ik nog niet mee bezig geweest...komt eind van het jaar wel.

12. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

May 12, 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Ja..
    Ik was van plan om heel erg vroeg te gaan beginnen, maar uiteindelijk duurde het lang voordat wij aan de kinderkamer konden beginnen vanwege een verhuizing.
    We hebben de box, commode, ledikant en kledingkast al staan, maar moeten nog het wiegje naast ons bed.
    Kinderwagen hebben we sinds vorige week binnen.
    Geboortekaartje zijn we aan het uitzoeken!

Share This Page