hoi, misschien heeft iemand wat advies of hetzelfde thuis. Mijn zoon is een goede eter en een goede slaper. Hij is vrij druk en actief en ligt elke avond tussen half 6 en half 7 te slapen. Nu krijgt hij sochtends en smiddags een fles van 180 en daartussen gewoon wat ie hoort te krijgen(brood, sap, fruit, warm eten met toetjes). Omdat hij zo vroeg naar bed wil krijgt hij heel vroeg zijn potje met toetje, meestal om 5 uur. dan in bad en rond 6 uur nog een kleine fles om te slapen ( 120 ml) dan vervolgens slaapt hij tot half 7 sochtends maar ik moet om 11 uur nog wel de avondfles geven ( 180ml). Ik heb een par keer op zijn beloop gelaten maar dan wordt hij wakker om half 3 snachts om te eten. Hoelang kan een baby van 10 mnd achter elkaar zonder fles, hoeveel uurtjes dus? en hoelaat ligt jullie baby in bed savonds, en drinkt dan dus zijn laatste fles? heolaat is zijn laatste middagslaapje dan en kun je dan het schema geven tot bedtijd? het is ook zo jammer omdat we nooit samen kunnen eten, 5 uur is te vroeg namelijk. Kortom, kan ik het een beetje sturen?of is het gewoon niet erg en komt het vanzelf goed omdat hij steeds minder gaat slapen? groetjes __________________
wij hadden eerst: - 4 uur fles - 5 uur groente slapen - 8 uur fles slapen toen hebben we dat veranderd en de fles van 4 uur laten vervallen en een liga te geven, d'r groente wat later (half 6 (inmiddels zelfs 6 uur)) en om half 7 een fles en dat ging hier beter (inmiddels is die laatste fles ook vervallen en krijgt ze yoghurt). dan gaat ze rond 7 uur in bad en half 8 ligt ze in bed. dus ik heb het wel gerekt en dat pikte ze prima op. Nu slaapt ze 's middags ook wel goed dus ik kon het ook wel rekken.
Het lijkt mij dat je dit wel enigzins kunt sturen, hoe zijn de slaapjes verder overdag?? ons slaapritme was toen zo: van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.00 uur De ochtend is heel lang hoor, dat doen de meeste kindjes op die leeftijd niet denk, maar als hij overdag genoeg slaapt kan hij ws later mee eten en later naar bed. Dan kun je bv om 18.00 uur eten gezamelijk en dan tussen 19.00 uur en 20.00 uur een grotere fles, dan zal hij de nacht wel doorkomen.
Misschien ligt het eraan dat ie zo enorm vroeg naar bed gaat? Half 6 is toch nog steeds middag? Hier eten we dan pas. Hier was het met 10 maanden: - 07.00 fles 180/6 - 09.00 fruit - slapen - 12.00 brood + een klein flesje - 15.00 yoghurt + soms liga - slapen - 17.30 avondeten (geen toetje) - 19.30 fles 180/6 en naar bed Ze gaan 3x per week in bad, en dat 's avonds rond 19.00uur. Ik denk dat het voor hem inderdaad lastig is om helemaal niet te eten tussen half 6 en 's ochtends 7 uur (> 13 uur tussen). Kun je hem 's avonds niet een uurtje (of 2) later naar bed doen, zodat ie nog een goede fles kan drinken voor het slapen gaan?
mijn jongste dochter dronk met 10 maand geen flessen meer dus daar kan ik je niet mee helpen... verder eten ze allebei met de pot mee en we eten altijd om 17.30.. om 19.30 gaan ze beiden naar bed en zijn dan om 9.00 wakker... dan ontbijt mijn oudste met een papfles en mijn jongste met yogiedrink en een cracker met smeerkaas... om 11.00 eten we een broodje met sap en fruit.. dan gaan ze in bad en om 12.00 even slapen tot een uur of 2 smiddags en dan eten we nog even wat... tussendoortjes krijgen ze vaak rijstewafels, een koekje, fruithap, liga, ontbijtkoek of een stukje kaas...
10 maanden: 08.00u wakker 11.00u - 13.00u slapen 16.00u - 17.00u slapen 17.30u/18.00u groente 19.00u in bad 19.30u fles 200cc 20.00u naar bed Door dat 2e slaapje houdt ze het 's avonds wat langer vol en slaapt ze 's nachts langer .
Ik geef je het schema wat ik nu hanteer, alleen zijn de flessen nu iets kleiner (ik geef nog 3x melk omdat hij geen andere zuivelproducten mag ivm KMA) 8.00 Pap van 165cc melk 10.00 Fruit Slapen van 11.30 tot 13.30 13.30 Boterham met bekertje melk 120cc 17.00 Warm eten plus toetje (=appelmoes) 18.00/18.15 Bad en dan zolang hij het leuk vindt. 18.30/19.00 Flesje 165cc Als de tijden van zijn dutje anders zijn en hij eerder wakker is, krijgt hij 's middags nog een tussendoortje (rozijntjes, liga, vers fruit). Als hij 2 dutjes doet (komt bijna niet meer voor) zou het zo zijn: 8.00 Pap 10.00 Fruit Slapen 10.00 tot 11.30 12.00 Boterham met melk Slapen 15.30 tot 16.30 17.00 Warm eten plus toetje 18.00/18.15 Bad 18.30 Flesje Aaron ligt tussen 18.30 en 19.00 op bed om de nacht in te gaan. Hopelijk heb je hier iets aan!
hij kan niet later naar bed want dat wil ie niet, ikke wel daar ligt het niet aan. hij wordt om half 7 wakker. dan slaapt hij om half 10 tot 12. dan weer van half 3 tot 4 en dan om 5 uur wordt ie echt weer moe, oogjes wrijven, lastiger worden, jengelen, oortjes trekken. Kortom, ik ken me kind en dan is ie bekaf aan het worden. Dat klopt ook wel omdat hij binnen no time in slaap valt en niet meer wakker wordt. Dus later naar bed, ik zou niet weten hoe.
Ons schema is als volgt: 8:00 opstaan-boterham en 150 cc opvolgmelk 10:00 tot 12:00 naar bed 12:15 boterham met thee 14:30 fles melk 150cc/fruit en dan naar bed tot 16:00 soms 16:30 dan wat yoghurt(ik rek altijd tot 17:30)desnoods wat drinken geven erbij 17:30 eten op toetje 19:30 fles 180cc en dan anar bedje
tja, als je het anders wil zul je toch iets moeten veranderen. Mijn meisje is bijna 2 en is rond 5 uur ook moe, ze wordt dan ook vervelender, maar ik ga haar toch niet op bed leggen. Het is ff een uurtje bezighouden, met een filmpje, of samen spelen. Meestal even naar buiten. Om 18.00 uur eten we en daar krijgen de meeste kindjes vaak energie van, dan nog wat douchen en even boven spelen. Zo deden wij het met 10 maanden ook.