Bijna 15 mnd en nog niet doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happymama70, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hallo,

Jayden is bijna 15 maanden, en hij slaapt nog steeds niet door. Soms gaat het een paar nachten goed. Daarna beginnen we weer van voor af aan. Hij sliep vanaf dag 11 al door. Maar dat was puur van vermoeidheid (hij bleek het kiss syndroom te hebben).

Vanaf dat hij 2 maanden is, is hij een paar x per nacht wakker. Het is niet zo dat hij standaard de zelfde tijd wakker wordt. De ene keer komt hij om 00.30, en de volgende nacht komt hij bv om 03.00

Ik heb het al met het cb besproken, en die geven aan dat ik hem in zijn kamer moet houden, en hem daar rustig moet zien te krijgen. Maar als ik dat doe gaat hij helemaal over de rooie. Hij is zo ie zo een mannetje dat als hij wakker is, gelijk zijn bed uit wil. Het enige wat hem op zo'n moment rustig krijgt is naar beneden gaan en nijntje op zetten. Na een paar afleveringen zeg ik dan, " nijntje gaat nu slapen, jij gaat ook weer lekker slapen. Daarna gaat hij ook gewoon weer slapen.

Als ik dit niet doe ben ik rustig 2 uur met hem bezig, om vervolgens uit pure ellende toch maar weer nijntje op te zetten. Zijn vader probeert het ook wel eens, maar hij wil echt alleen maar bij mij zitten, staan, hangen. Vaak mag ik ook niet op de bank gaan zitten. Hij kan zo over de rooie gaan, dat hij gewoon vergeet om adem te halen.

Ik ben intussen oververmoeid aan het raken. Ik ben al snel moe en heb ook last van mijn weke delen en spieren (ben fibromyalgie patient) Ik weet dan ook echt niet meer wat ik moet doen.

Ik weet dat er de nodige topics over geweest zijn, maar ik weet even niet meer wat ik moet doen.

2. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Misschien moet je mijn lange verhaal dat ik gisteren heb geschreven in mijn topic "Ervaringen met babyfluisteraar" eens lezen. Wij hebben met Noelle ook slaapproblemen en woensdagavond is er een babyfluisteraar bij ons geweest. Het blijkt dat Noelle zich, door haar traumatische geboorte, heel onveilig voelt en daardoor problemen met het slapen heeft. Wellicht herken je ook dingen in mijn verhaal en heb je iets aan de tips die ik voor haar heb gekregen. Het is wel een mega lang verhaal, dus je moet er even tijd voor nemen.

De vermoeidheid herken ik trouwens heel goed. Ik ben zelf reumapatient en daardoor ben je al sneller moe en wanneer je lichamelijk pijn hebt, ben je ook nog eens labieler. De laatste tijd breekt het mij, na 8 moeizame maanden, ook gigantisch op, dat ik voortdurend met Noelle bezig moet zijn.

3. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City

4. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    @Frieda

Jeetje mina, wat zie ik veel dingen terug bij Noelle, wat Jayden ook heeft gehad.

Hij heeft ook klem gezeten in het geboortekanaal. Wij zijn na 2 maanden naar de chiropractor gegaan. En na 5 behandeling ging het een stuk beter met hem. Hij had ook een scheef nekwerveltje, en een scheef heupje. Jayden staat nog steeds onder behandeling van hem. Ik moet (helaas) nog steeds om de paar maanden langs om alles weer op zijn plek te laten zetten. ik hoop dat het in september de laatste x is.

Hij spuugde gelukkig niet. Het eten is bij hem gelukkig wel goed gegaan (en nu nog). Dat scheelde alweer. Maar ik zie inderdaad heel veel dezelfde dingen terug. Hij eet ook al vanaf dat hij vast voedsel krijgt met ons mee.

Hij heeft ook nooit in de box willen liggen / spelen.

Hij wil er ook altijd bij zijn. Het is een echt gezelligheidsventje. En een knuffelaar 1e klas. Hij vind het heerlijk om effe lekker dicht tegen je aan te hangen. Vooral als hij net wakker is. Het rare is alleen dat ik vanaf dat ie geboren is, dat ik niet met hem mag zitten. Hij wil dat ik met hem loop, of midden in de kamer ga staan. S'ochtends mag ik wel gewoon op de bank zitten.

Hij is ook met alles heel erg snel. (behalve met praten, hij zegt nog steeds geen woord), maar weet wel alles goed duidelijk te maken 8). Hij kan ook heel gefrustreerd zijn als iets hem niet lukt. We hebben het lopen (op advies van de chiropractor) zelfs een beetje moeten afremmen. Meneer liep al met 6.5 maand rond de tafel en bank te stappen.

Nu moet ik wel zeggen, ons peetkindje is 5.5 maand ouder en die ziet hij regelmatig, hij wil dan ook alles kunnen wat zij doet. Zij tijgerde, meneer gefrustreert, want dat wilde hij ook. Zij kroop, meneer wilde dat ook. Zij liep, dat wilde hij ook wel.

Alleen Jayden valt wel vaak gelijk in slaap, en is s'nachts het probleem om weer in slaap te vallen.

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken of er niet iemand bij ons in de buurt is die dit doet. Baat het niet, schaat het niet.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Heej HappyMama, niet zo happy dus de laatste tijd. Wat vervelend dat het ook met je relatie niet goed gaat. Ik heb vandaag niet echt tijd gehad om te reageren, omdat we morgen op vakantie gaan, maar ik wilde nu op de valreep nog even kort wat van me laten horen.

Als je een babyfluisteraar zoekt, kan ik je Selma Weideman uit Deventer, die bij ons is geweest wel aanraden. Ik vond het een hele leuke, lieve meid. In elk geval niet zo'n heel alternatief, zweverig type. Meer informatie over haar kun je vinden op www.labane.nl en ze komt dus gewoon bij je thuis. Ze rekent een uur tarief en daaroverheen komt de kilometer vergoeding voor de heen- en terugreis naar je toe.

Ik weet dus niet precies hoever jij van Deventer afwoont, maar als het ver is, kunnen de reiskosten dan dus wel behoorlijk oplopen. Maar je kunt natuurlijk ook altijd eens zoeken op internet of er ook iemand dichter bij jou in de buurt woont.

In elk geval sterkte met alles en misschien spreken we elkaar na mijn vakantie eens weer.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Happymama: de onrust van je kind kan heel goed wegkomen bij je eigen onrust: jouw kind voelt jouw onveiligheid aan en dus is het voor hem niet veilig om ver bij je vandaan te zijn. Dan is het goed om zelf hulp te gaan zoeken: zorg dat jij jezelf op de rails krijgt, dan kom jij tot rust en je kindje ook!

Verder nog even: je moet dus elke keer terug naar de chiropractor om alles op z'n plek te laten zetten? Dat is niet normaal hoor! Ben je al eens bij een kinderarts geweest met hem? Dat zou ik dus zeker doen, even een algehele fysieke check, want er zou nog wel eens meer achter weg kunnen komen :(

En verder klinkt hij heel erg als een kiss-kindje dat kidd ontwikkelt... :( Dat hij niet graag stilzit of stil bij je zit enzo...
    De problemen zijn dus nog niet verholpen, dus misschien nog eens bij een osteopaat langs? Die doen nog iets meer dan een chiropractor, namelijk.

Wat betreft dat hij enkel bij jou en niet bij je man: naast dat dat heel veel te maken kan hebben met jouw emotionele toestand, kan het ook gewenning zijn. Zorg dus dat hij overdag/op wakkere rustige tijden, wat meer met papa gaat doen. Dat jij je iets meer terug gaat trekken en papa wat meer in beeld gaat komen. Als je hiermee doorgaat, ga je hem namelijk hieraan wennen en geef je hem onbewust de boodschap dat alleen mama kan troosten... dat papa misschien zelfs onveilig is. Dat wil je echt niet, want dan zijn de huidige drama's niks vergeleken bij wat je nog gaat krijgen!

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Heej HappyMama,

Ik ben net terug van vakantie en las nog even je verhaal terug.
    Heb je nog iets ondernomen, wat betreft een babyfluisteraar?
    Ik ben gewoon even benieuwd.;)

8. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi Frieda,

Fijne vakantie gehad? Leuk dat je

Hier gaat het goed. Wij komen uit Zoetermeer, dus de babyfluisteraar waar jij bent geweest had voor ons niet zoveel zin. Ik heb wel op internet gekeken waar wij er 1 in de buurt hebben. Helaas is daar een flinke wachttijd voor je aan de buurt bent.

We hebben hem vanaf het weekend nadat ik deze topic heb geopend eens door laten huilen. Ook hebben we zijn bed naar de andere kant verplaatst.

Ik ben s' nachts niet meer naar hem toegegaan. Zijn vader troostte hem, en gaf eventueel een beetje drinken. Daarna kwam hij weer naar beneden. Na een paar nachten werd de tussentijd steeds minder lang dat hij wakker was. Die zaterdagnacht bleef hij nog hooguit 10 min huilen en viel daarna weer in slaap. Hij is zaterdag op zondag bij mijn ouders blijven slapen en had daar doorgeslapen.

We waren een beetje bang dat we weer van voor af aan konden beginnen, maar tot onze verbazing slaapt hij de hele week al door s'nachts. Alleen nu hebben we het probleem dat meneer nu s' ochtends steeds vroeger wakker wordt. Vanochtend was hij om 05.00 al wakker. Ik ben eruit gegaan en heb hem getroost en heb hem in bed laten huilen. hij was even in slaap gevallen, maar kwam een half uur later weer. om 6.20 viel hij uiteindelijk weer in slaap. (net toen ik het wilde opgeven, en hem eruit wilde halen) en heeft tot 8.20 geslapen. Ik hoop dat ik het zelfde kan bereiken met hoe we het s' nachts hebben gedaan. Ik heb zo iets dat als hij om 6.15 - 6.30 dan mag hij er van mij uit, maar ik vind 5.00 nog net iets te vroeg.:).

En? Hoe gaat het bij jullie? Gaat het bij jullie al beter. Hoe is het met de vakantie gegaan?

9. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Hoi ,
    Ik heb hier echt hetzelfde probleem,mijn dochter slaapt ook nog steeds niet door,ze gaat om 7 uur naar bed en meestal rond 11 uur geef ik haar nu weer een fles pap zodat ze s nachts gewoon doorslaapt maar dan is ze wel om half 6 wakker en heeft ze weer super honger lijkt net,weer een fles dan maar en dan slaapt ze door tot hooguit half 9.maar het is tot nu toe nooit voorgekomen dat ze lekker van 7 tot 7 slaapt.ik heb het gevoel dat ze ook door die speen niet diep genoeg slaapt maar vindt haar erg jong om het af te leren.
    erg vermoeiend inderdaad.
    Soms heb ik ook het gevoel dat ze inderdaad s nachts wakkeer schrikt en me gewoon wil zien ter bevestiging dat ik er ben want ze gaat meestal wel weer verder slapen.

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Hoi HappyMama,

Het is er nog niet weer van gekomen om te reageren, maar ik zal vandaag proberen om bij mijn eigen topic 'Ervaringen met babyfluisteraar' even een update te schrijven over hoe het nu gaat. Het lijkt er namelijk op dat we hier toch in beter vaarwater komen nu we met al de tips van de babyfluisteraar aan de slag zijn gegaan.

Hoe gaat het bij jullie?
    Slaapt je zoontje nog steeds door?
    En hoe gaat het met jezelf? Trek je het allemaal nog?
    Als je je hart eens wilt luchten, mag je me ook wel een pb sturen hoor. Want als je zelf laag in je energie zit en ook nog niet goed in je vel, valt het allemaal niet mee soms. Daar weet ik zelf alles van. Ik hoop wat van je te horen.

Deel Deze Pagina