Al vanaf dag 1 zwangerschap thuis en verveling slaat nu echt toe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brabantsmeisje, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    December 2012 verloor ik mijn baan en op 4 januari testte ik positief. Met
    Helaas al die tijd geen nieuwe baan kunnen krijgen en nu kom ik op het moment dat ik ook niet meer kan.

Maar dat betekent wel dat nu de verveling ook echt toe is geslagen.
    Het kamertje is af en ik heb zo goed als alle spulletjes al in huis.
    Mijn poets rondje wordt met de dag korter aangezien een keukenkastje nou eenmaal niet na 1 dag alweer vies is.

Met de kleertjes wassen en strijken wil ik wachten tot ik zeker de 30 weken voorbij ben, anders trek ik het echt niet nog 15 weken.
    Lange wandelingen met de honden zit er ook niet meer in, na goed 15 minuten beginnen mijn voeten te kloppen en trekt vlot naar boven naar mijn rug.

Al met al... ik weet het echt niet meer! Iemand hier goede tips tegen verveling?

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hobby oppakken (haken,naaien scrapbooke)
    fotos inplakken
    boek lezen
    terrasje pakken
    dagje sauna
    thuisstudie beginnen (iets wat aansluit op waar je werk in zoekt?)
    familie bezoek
    dvdbox van een serie huren/downloaden

ik zou ook proberen er elke dag even uit te gaan. als is het maar voor een pak melk
    en verder genoeg rust pakken (nu kan het nog)

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Nintendo ds van je neefje lenen.
    Abo op de bieb nemen (ow, wat zou ik met dat mooie weer graag in de tuin een boek lezen...)
    Vrijwilligers werk, lokaal bejaardenthuis bellen of ze nog koffiedames of gezelschapsdames nodig hebben

4. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Dank je wel voor jullie reacties, met een aantal dingetjes kan ik wel wat.

5. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuisstudie via Nti! Ik doe het naast mijn werk en verwacht eind nov een kleine maar het is heel leuk! En zeker nuttig bij het vinden van een nieuwe job wellicht! Succes!

6. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    puzzelboekjes! oppeens verslavend! haha

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In deze tijd is het helaas lastig een baan te vinden met een NTI papiertje maar leuk om te doen is het zeker!

Verder zou ik idd een hobby zoeken en voor nu.....stiekem genieten met dit mooie weer. Al snap ik je frustratie wel hoor.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    wat een irritant probleem zeg. Herken het wel een beetje. Ik heb geen baan buiten de deur, want ik werk mee in ons bedrijf(boerderij)en doe het hele huishouden. Ben zwanger vd 1e en moet nog 3 maand. Hier is alles ook klaar voor de kleine, dus niks meer te doen op dat gebied(uit verveling koop ik te veel kleertjes, hahaha).
    Ik mag lichamelijk niet klagen over mijn zwangerschap tot nu toe, alleen de 1e 4 maand waren niet leuk, erg lamlendig enzo. Maar nu slaat wel de vermoeidheid weer toe en ik moet al geruime tijd uitkijken met teveel hooi op mn vork nemen. Kan en mag maar 1 grote klus per dag doen. Als ik teveel doe word ik moe en krijg ik harde buiken, bandenpijn en/of last van mn rug.
    Ook wij hebben een hond en mocht altijd graag wandelen met hem, maar de wandelingen heb ik flink in moeten korten. Dus er is geen bal meer aan als je niet ff lekker de pas erin kunt zetten!
    Alles gaat op zo'n bejaardentempo, soms best relaxed, maar ik voel me ook soms zó nutteloos. Manlief hard aan werk op boerderij en ik...ik mag geen zwaar werk meer doen en ik ben te snel opgebrand.
    Ben superblij met voorspoedige zwangerschap, maar kan niet wachten tot mijn lichaam weer van mij is! Weet nu al wat ik ga doen als ik hersteld ben van geboorte; lekker wandelen met hond & baby, mn conditie weer op peil brengen! Oja, en zware hooibalen tillen, over hekken klimmen, kalfjes verplaatsen van ene schuur naar andere....enz enz! en misschien kijk ik dan wel weer terug met het idee:"was ik maar weer even zwanger, lekker rustig" hahaha!!!

9. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hoi meiden!

Ik zou op zich zeker wel een thuis studie willen doen, er zijn verschillende dingen waar ik zeker meer over zou willen leren.
    Helaas met het uitvallen van mijn inkomen (krijg geen uitkering en geen bijstand) kan ik gewoon niet iedere maand extra uitgaven doen. Ik weet dat die thuisstudies erg prijzig zijn.

Vrijwilligers werk doe ik al, maar ben ik wegens lichamelijke klachten al eerder mee moeten stoppen. Ik kan helaas niet zo heel erg lang aan de gang want krijg dan binnen de kortste keren last van harde buiken.
    Ik doe nog wel het social media van het bedrijf, maar ook daar ben ik met een uur per dag wel klaar mee.

Probleem is met boeken lezen en film/serie/dvd kijken dat ik dat al 7 maanden doe haha (plus Amerika heeft nu zomerstop dus al mijn serie's zijn op) Natuurlijk pak ik een boek en tijdschrift op zijn tijd maar mijn concentratie is heel slecht.

Maar ik denk dat ik inderdaad richting scrappen en wellicht kaarten maken eens ga kijken. Breien, haken en sieraden maken heb ik spullen voor aanschaft maar dat is niet mijn ding.
    En puzzelboekjes is ook echt een hele goede!

Verder is een van de problemen dat mijn omgeving gewoon werkt, dus ben vrijwel op mezelf aangewezen haha.

@Nora, Ja inderdaad heel erg herkenbaar! Maar het lijkt me nog moeilijker als er inderdaad wel werk te doen is, maar dat het te zwaar is om aan te beginnen.

10. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    heb ongeveer hetzelfde meegemaakt...

24nov had ik een positieve test en in december was ik mijn job kwijt!
    Moest nog 1 week interim doen maar omdat ik zo ziek was moest ik vertellen dat ik zwanger was en ik kon gaan :)

elke dag krijg ik telefoon voor ergens te beginnen maar als ik zeg dat ik x aantal weken zwanger ben hoeft het plots niet meer..

om zot van de worden :(

Eerst ging ik nog helpen op het asiel hier maar dat gaat nu niet meer.. alles is al gestreken en al gewassen, doopsuiker is al helemaal af,... ik verveel me kapot!

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    misschien kan je tijdelijk thuiswerk doen?
    Dan heb je tijdsbesteding en levert het nog wat op.

12. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi jeetje wat een vervelende situatie zeg. Dit is niet te vergelijken hoor maar ik heb een paar maanden overspannen thuis gezeten. Voor het eerst mamma een huishouden en 4 dagen werken. Ik zag het niet meer en toen ben ik voor onspanning ook een hobby winkel ingedoken. Daar kwam ik pixelen tegen. Het iszo leuk. Misschien ook iets voor jou. Zoek het anders een op. Je moet wel ggeduld hebben hoor. Maar wauw als het af is heb je toch mooi resultaat.
    Hoop dat je er iets mee kan.

13. fionaa

fionaa Lid

4 mrt 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zitten blijkbaar wel meer meiden in hetzelfde schuitje! Ik was sinds januari ineens zonder werk en in die maand ook zwanger geraakt. De eerste vier maanden was ik hartstikke ziek en verveelde ik me dood, kon ook weinig doen al wilde ik wel.
    En nu heb ik wel genoeg hobbies maar door het wegvallen vanmijn baan en ineens zwanger thuiszitten voel ik me helemaal uit balans. Moet me er echt toe aanzetten iets te doen. Vind het zoooo zonde van de tijd :(.

Inderdaad alles voor de baby is al klaar.

Gelukkig zullen we ons niet vervelen als de baby er eenmaal is:D

14. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ja, daar ben ik ook al tijden naar op zoek, maar ik kom alleen van die websites tegen waarvoor je moet betalen.
    Maar dat zou echt ideaal zijn.

@Girly, ik zal zometeen eens gaan googlen, wie weet is het inderdaad wat voor mij.

@Leennken, Ja ik werkte op de kinderboerderij bij ons. Maar het schoonmaken van de stallen en hokken wordt nu ook te zwaar voor mij.

@Fionaa, inderdaad je voelt je zo lammelendig van verveling. En dan wordt het ook steeds moeilijker om met iets aan de gang te gaan.

15. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Momenteel zorgt mijn verveling voor veel spanningen thuis..

Mijn vriend moet lang werken en moet vaak weg voor zijn werk dus die wilt als hij thuis komt rusten.. snap dat wel.. maar ik wil dan meestal iets gaan doen.. in het weekend net hetzelfde.. Hij is heel moe & ik wil iets doen.. hij zegt wel dat hij dat snapt omdat ik elke dag hetzelfde doe: poetsen, strijken en voor de tv liggen.. (ik kan zelf geen auto meer rijden omdat ik dan te misselijk wor dus ik kom echt niet buiten!!) Vorig weekend waren we gewoon een ijsje gaan eten op een terrasje en ik was dolgelukkig! :|

Gelukkig kort het voor mij al af.. nog max 8 weken en ons meisje is er... nog veel succes meid!

16. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    Wat wel een tip kan zijn is om een soort dag/weekschema voor je zelf te maken. Structuur biedt namelijk dat je wat ritme houdt, en dat je bezig blijft.

Voorbeeld:
    8.00 opstaan, douchen, aankleden optutten
    8.30 ontbijten
    9.00 huishoudelijke klusjes
    10.00 een kop koffie met een programma als koffietijd op tv
    11.00 met de hond wandelen
    12.00 lunch
    12.30 huishoudelijke klusjes
    13.30 aan de hobby (scrapbooken, foto collage maken, tekenen etc.)
    15.00 thee
    15.30 een boodschap doen
    16.30 beginnen met koken
    en dan eten en in de avond bijvoorbeeld een boek lezen of met vriendlief wat doen.
    Het klinkt misschien heel suf maar je krijgt zo toch structuur, zo kom je aan de klusjes toe en doe je ook voldoende voor jezelf, en je blijft bezig. Mij helpt het wel als ik rustigere dagen heb, dat ik wel wat ritme in breng

Bezigheden verder:
    - een eindje fietsen
    - bij een vriendin op de thee
    - spulletjes verkopen op marktplaats hihi
    - hmm inspiratieloos ben ik verder

17. Ballie

Ballie Niet meer actief

misschien leuk als je bijv. bij haken de inspiratie niet kunt vinden om iets voor je kindje te maken, een leuke deken of een knuffel (moet je even googlen op knuffel haken, staan leuke dingen bij)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uitdaging aangaan om zoveel mogelijk zelf te maken. Geen pot to.atensaus maar zelfgemaakte. Geen potjes en pakjes meer dus. Kruidentuintje. Scheelt geld. Kost wel tijd. Win win dus.

19. Brabantsmeisje

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ook nog niet over na gedacht, maar wel een hele goede en leuke tip!

Deel Deze Pagina