placenta aan de voorkant bij 20 wekenecho.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladyw, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Bij de 20 weken echo kregen we te horen dat de placenta aan de voorkant zat. Maar wel zo laag dat als hij daar blijft zitten dat ik een keizersnede moet ondergaan. Als het met 30 weken nog zo is moet in naar de gynacoloog Maar dat wel 9 van de 10 keer de placenta omhoog gaat.
    Wat is jullie ervaring hierbij???

2. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hier precies hetzelfde!

Vandaag echo gehad en hij is voor de uitgang weg!
    Heel blij!

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier is dit ook geconstateerd bij de 20 weken echo. Er werd hetzelfde gezegd en dat er ook een kans is op bloedingen (hoeft helemaal niet hoor). Ik heb dit tot nog toe niet gehad. Hier moet je wel alert op blijven. Ik probeer het (voor de zekerheid) rustiger aan te doen. Ik krijg bij 32 weken een echo om te kijken of hij mee omhoog is gekomen. Ik zal je toch niet teveel zorgen maken het gaat echt meestal goed!

4. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    precies hetzelfde verhaal...

Maar met 32 weken een speciale (inwendige) echo gehad daarvoor, en ik mag gewoon normaal bevallen. Placenta is gewoon omhoog gegroeid.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mij is hij ook netjes omhoog gekomen en zal geen problemen op leveren bij de bevalling.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza ook gehad en bij 30 weken precies genoeg mee omhoog gegroeid om gewoon normaal te bevallen, wat ook prima gegaan is :)

7. Sokjes86

Sokjes86 Niet meer actief

Hier ook hoor. Tot 21 weken lag ie voor de uitgang en inmiddels (bij echo 25 wk) niet meer.
    Eigenlijk trekt dat altijd wel bij.

8. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    fijn om te horen dat het bij jullie goed gegroeid is. ze zei ook wel dat ik veel kans heb dat het omhoog groeit , maar ik ben dan zoo een zenuwpees hihi..

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toch gewoon loslaten hoor: je hebt er geen invloed op en in het ergste geval krijg je dan dus een keizersnee. Niet fijn, maar bedenk gewoon dat het belangrijkste uiteindelijk is dat je kind gezond ter wereld komt :) Werkte voor mij toen wel. Ik hoopte uiteraard dat het een normale bevalling kon worden, want daarvan herstel je veel sneller, maar uiteindelijk is je kindje toch waar het om gaat en als die maar gezond ter wereld komt, maakt de rest uiteindelijk ook weinig uit, toch? ;)

10. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Daar heb je zeker gelijk in, maar wat dat betreft ben ik een held op sokken;) Het lukt me bij de tandarts zelfs nog om flauw te vallen;)hihi..
    maargoed we gaan er nog maar niet vanuit dat het nodig is!

11. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Bij mijn eerste zwnagerschap lag de placenta rond de 20 weken ook voor de uitgang. Ik maakte me toen ook zorgen (klein beetje) want ik wilde echt geen keizersnee. Gelukkig was de placenta met de baarmoeder meegegroeid en en ik ben op de natuurlijke manier bevallen van mijn zoontje.
    Nu is het weer raak :(. Bij de 20 weken echo was te zien dat de placenta weer voor de uitgang ligt. Met 32 weken krijg ik een inwendige echo om te checken of ie daar nog zit.
    Ik maak me nu geen zorgen. Ik heb er niets over te zeggen. Als het een keizersnee wordt dan is dat zo.
    Sterkte

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij mij ook aan de voorkant, al vanaf 10 weken zagen ze dit.
    Kort geleden nog een bloeding gehad en inwendige echo gehad. Hij ligt nu al ietsjes hoger dan verwacht. Gyn zei dat hij kon garanderen dat ik normaal kon bevallen omdat ie er niet voor zit en straks rond 30 weken nog verder omhoog trekt.. JJEEEEJJJ

Deel Deze Pagina