Ik heb dus eindelijk een hele leuke winterjas gezien. Maar ik vraag me dus af, wat voor maat kan ik dan het beste nemen? Hij is dus van het merk Frendz, ik heb gelezen dat deze best klein kan vallen, maarja ook dat het ook best mee kan vallen. Nu gok ik (even met de curve-schatting) dat hij zo'n 78 cm lang is. Hij zit net 3 maanden in maat 80 (waarbij ik wel moet zeggen dat de eerste twee maanden ongeveer die maat nog wel erg groot was). Dus ik bedacht dat ik een maat groter kon nemen met een winterjas. Maar als het merk dus een maat kleiner zou vallen, zou ik dus maat 92 moeten kopen. Maar die is wel weer net wat duurder en ik ben zo bang dat die toch zo ontzettend groot valt, ik wil namelijk niet dat hij verzuipt in de jas en wil hem ook weer niet te groot op de groei kopen. Maarja, ook weer aan de andere kant, hoe lang zou het nog duren voor de winterjas echt nodig is, wie weet groeit hij wel heel snel en zit hij zo in 86 qua kleding en is 86 dus wel echt te klein tegen de tijd dat het nodig is. Er zit hier helaas geen v&d in de buurt, anders was ik daar wel even bij gaan kijken hoe die zou vallen. Dus welke maat zouden jullie zeggen dat ik het beste kan kopen?
Zeker 86. Helemaal als je weet dat een merk kleiner valt. En al 3 maanden in 80 vind ik al best lang. Dat is halverwege de winter te klein denk ik. Hier een 98 genomen van een merk dat klein valt. Zoontje heeft pas net 92. Ik vind het per merk ook echt zo veel verschillen. Ook van hetzelfde merk kunnen 2 kledingstukken nog zo verschillen. Ik heb 1 shirt in de kast liggen, maat 86, waar hij nog steeds in verzuipt. Bestel je online? Misschien beide maten bestellen?
Mijn dochter bungelt nu tussen maat 80 en 86 en haar friendz zomerjasje maat 80 past nog goed en winterjasje (toevallig ook friends) heeft nog wat (maar niet heel veel) groeiruimte. Ik heb ook nog een hema jas maat 80 en die is net zo groot als de friends maat 86