Ik ben zondag 16 weken en heb sinds een week (dus vanaf week 15) af en toe een harde buik. Vooral 's avonds op de bank als ik tot rust kom. Denk toch een teken dat ik teveel doe al valt dat ook wel mee. Huishouden een beetje bijhouden samen met mijn man zelfs, maar ja ik werk 24 uur (di,woe,do) en daarnaast nog 2 kindjes rondlopen. Tuurlijk zal ik minder gaan werken als dat beter is voor het kindje, maar baal er al wel van dat het nu zo vroeg al begint. En dat ook dat ik al zeker 8 weken al last heb van BI (beginstadium) Maar is het normaal om nu al een harde buik te krijgen of zou het echt allemaal teveel zijn wat ik doe?
Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap ongeveer vanaf 14 weken ook last gehad van harde buiken. Ik meerdere keren gecontroleerd op blaasontsteking (dat kan ook harde buiken veroorzaken) en op schimmelinfecties etc.. Maar zowel de huisarts als mijn gyn hadden hier geen verklaring voor. Mijn gyn gaf aan dat het bijna nooit voorkomt rond die termijn. Ik ben verder goed in de gaten gehouden, maar het heeft verder geen consequenties gehad voor mijn zwangerschap. Heb een gezonde zoon gekregen! Ik zou het in ieder geval wel even aankaarten bij je gyn/vk en je eventueel laten testen op blaasontsteking en/of schimmelinfectie.
Bij mijn tweede kreeg ik harde buiken vanaf 12 weken. Ik heb blijkbaar een gevoelige baarmoeder waardoor ik snel en veel harde buiken heb
Ik had het ook rond de 16 weken (vond het zelf erg vroeg voor een eerste zwangerschap). De vk dacht dat het door een snelle groei kon komen. Even een paar dagen iets meer rust gepakt en toen werd het al snel wat minder.