Wanneer zijn jullie begonnen met creme op je buik? Ik ben nog maar een paar weekjes zwanger maar ik begin de afgelopen dagen wel te merken dat ik ineens opzet. Ik ben maar klein dus zal ik waarschijnlijk een behoorlijk bolle buik krijgen. Ik ben dus toch maar voorzichtig begonnen met smeren. Ik heb een vitamine E dagcreme van de etos, maar ik twijfel erover. Hebben jullie tips?
Ik heb de etos mama creme.met aloe vera en de bioolie. Smeer elke dag vanaf week 1 so far so good.. Heb al straie op mn benen van toen ik 12 was en heel wat meer woog dus heb wel aanleg. Ookal voorkomt het niet hopelijk wordt het er wel minder erg door.
Je moet vooral smeren voor het lekkere, want striae voorkomen of verminderen kan je er toch niet mee helaas. Striae is namelijk je onderste huidlaag waar scheurtjes in komen, geen enkele creme trekt zo diep tot die onderste huidlaag in. Of je striae krijgt is gedeeltelijk wel erfelijk bepaald, als je moeder en/of oma veel striae hadden heb jij ook een grotere kans. Verder speelt leeftijd (hoe jonger hoe meer kans, omdat de huid minder elastisch is) en natuurlijk hoeveel kilo je aankomt een rol. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat smeren wel lekker is natuurlijk, ik smeerde zelf met mamacreme van de etos en de hema, vond ik alletwee erg fijn!
Ik denk dat ik van de week maar eens aan de zwitsal mama ga snuffelen. Dat spul ruikt altijd zo lekker. Bedankt voor de tips in ieder geval dames.
's avonds smeer ik me in met weleda olie. Die is heel vettig, heerlijk nu in die koude wintermaanden. Zoals altijd is weleda wel een aardse geur, dus hier moet je van houden. 's ochtends smeer ik me in met de mamacreme van etos. Lekker geurtje en niet zo heel vettig, dus kan meteen mijn kleding antrekken. Ik smeer ook vanaf het begin, al was ik toen niet heel trouw. Nu mijn buik steeds strakker gaat staan, smeer ik wel 's ochtends en 's avonds, maar ook meer omdat ik het lekker vind voelen op mijn gespannen huid en bij dit koude weer.. Niet zozeer omdat ik denk dat het heel erg gaat helpen tegen striae...
Oa gezond eten en vooral genoeg drinken (water ed) schijnt invloed te hebben. Ik gebruik crème van Biotherm, die mag vanaf 4 maanden. Bij eerste zwangerschap geen enkel spoortje striae en nu ook niet...dacht ik, totdat de crème op was en ik geen nieuwe tube had gekocht (best duur, rond 30 geloof ik) maar andere crème gebruikte. Binnen paar dagen had ik de eerste centimeters striae te pakken. Meteen weer tube van Biotherm gekocht en zeer fanatiek à h smeten. Tot nu toe gaat het goed! Ik zweer dus bij Biotherm en heb de prijs ervoor over, maar dat is een persoonlijke afweging natuurlijk.
Ik smeer sinds een weekje met weleda zwangerschapsolie , ik vind deze heerlijk! Maar zoals hierboven al gezegd, je moet wel van de geur houden .. Daarnaast heb ik ook de mama crème van etos
Ik heb vanaf ongeveer de 12e week 2x per dag gesmeerd. Heb gesmeerd met de Etos mama creme en met Zwitsal. Tot ongeveer 34 weken bijna geen streepje te bekennen maar helaas de laatste weken toch erg veel striae gekregen onder mijn navel. Het smeren heeft voor de striae dus weinig geholpen.
Ik gebruik vanaf 8 weken zwanger de zwangerschapsolie van weleda. Die is echt heerlijk!! en ook hier, ondanks jong enz. nog geen striae te bekennen. Maar dat kan inderdaad ook gewoon geluk zijn natuurlijk
Ik heb bij de eerste zw ook keurig wezen smeren en met 34 weken sprongen de eerste straie er in & Maargoed t is niet anders. Ik heb nu gelukkig maar 2 mini streepjes erbij gekregen.
Ik smeer nu met Cocoa Mass lotion Striae van Palmers. Die helpt bij mij wel heel goed. Als ik deze op heb denk ik dat ik naar de Weleda olie ga. Beide zijn niet op dieren getest en in die van Weleda zit verder ook geen chemische rotzooi volgens mij. En inderdaad, veel drinken, gezond eten... maar dat moet je toch al
Het maakt niet echt uit wat, als jeje huid maar goed verzorgd en goed veel drinken om het soepel te houden. Ik heb zelf altijd olieen gebruikt tijdens de zwangerschap. Kies iets uit wat bij je huid past zou ik zeggen. Tuurlijk valt striae niet te voorkomen maar een beter vezorgde huid is een gezondere huid en dit zal enigsinds de schade beperken en ook voor betere genezing zorgen van de schade naderhand. Mijn fav's zijn: Palmers, Mama olie van de tuinen, Theraphy bar van Lush, Kruidvat eigen merk mama olie.