verf op terpetinebasis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moi26, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Afgelopen week is de schilder bij ons thuis geweest om de binnendeuren te schilderen. Hij zou dit op waterbasis doen, maar bij terugkomst thuis, rook ons hele huis naar terpetine.. We hebben direct alles laten luchten. Alles is nu droog, maar die geur blijft hangen en ik heb er nog steeds geïrriteerde ogen van.Kan het nu nog kwaad voor ons kindje? Ik maak me heel veel zorgen. Ik ben nu 25wkn zwanger. En wat zijn de eventuele risico's? Bedankt alvast!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Weet je heel zeker dat het terpentine lucht was? Professionele schilders mogen dat namelijk niet meer gebruiken binnenshuis. Verf op waterbasis heeft ook een geur...

Afgezien daarvan... Als je goed lucht valt het allemaal wel mee hoor. De lucht lijkt heftig, maar is echt al een stuk uitgedund vergeleken met als je uren boven de pot verf hangt.
    De gevolgen: in het hele extreme geval (en daar hoef je echt niet bang voor te zijn) kan je kindje zenuwschade oplopen...

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb tot 36 weken zelf staan schilderen, ook op terpetinebasis. De gynacoloog en de verloskundige hadden mij verzekerd als ik goed "luchte" en geen uren achter elkaar zou schilderen het geen kwaad kon!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Verf op waterbasis meurt bijna net zo erg
    Weet je zeker dat het op terpentinebasis was? Heb je geen blik meer?

Maar als je goed lucht is er weinig aan de hand
    Je moet er natuurlijk niet weken/maanden in zitten, maar enkele dagen met goed luchten kan geen kwaad

Eventueel afzuigkap aan, raampje open, etc

5. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de schilder gevraagd of dit wel waterbasis was. Hij zei dat het half/half was. Volgens mij echt onzin, want mijn hele huis stinkt en het slaat ook op mijn keel en ogen.. Jullie reacties vind ik wel fijn. We hebben goed gelucht toen het nog nat was. Nu is alles droog en volgens mij kan het dan geen kwaad meer?! Maar waarom irriteert die lucht dan nog steeds, vraag ik me af.. Vraag het morgen ook nog even aan de gynaecoloog, maar ben blij dat jullie zeggen dat het wel mee zal vallen. Thanks!

Deel Deze Pagina