Hoofdpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door JoanneJo, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoanneJo

    JoanneJo Actief lid

    10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Hoi allemaal ben ongeveer 4,5 week zwanger maar heb al 2 dagen last van hoofdpijn.
    Niet hele zware maar wel vervelend aanwezig in vlagen.
    Wie herkent dit? Ik heb vanmiddag een paracetamol genomen en dat hielp maar ben niet van de medicijnen dus liever niet
    Herken dit niet van me eerste zwangerschap
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Paracetamol is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Als het helpt zou ik zorgen dat je elke 4-6uur een tablet neemt tot de pijn weg is. Je mag in totaal maximaal 4000mg. Paracetamol werkt het beste als je er een "spiegel" van opbouwt. Als je last blijft houden of je zorgen maakt even de huisarts bellen.

    Andere opties zijn een koud compres op je voorhoofd/ogen of in je nek tegen de pijn en zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt.
     
    JoanneJo vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Toevallig las ik gisteren een bericht dat er een hoge lucht druk in de Zeelandse regio zou zijn die hoofdpijn kan veroorzaken! Wie weet heb je hier ook last van? Drink genoeg water en neem idd paracetamol! Hopelijk gaat het dan gauw weer over, zo niet? Misschien toch even de huisarts bellen? Sterkte!
     
    JoanneJo vindt dit leuk.
  4. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Genoeg water drinken helpt vaak!
    Ik ga ook zelf meestal tussen de middag eventjes op bed of de bank liggen, drink dan een flink glas water.
    Helpt heel goed! :thumup:
    Hopelijk wordt het snel minder
     
    JoanneJo vindt dit leuk.
  5. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Yes hier ook, al sinds de positieve test.
    Bij de vorige zwangerschappen nooit gehad, dus voor mij ook nieuw!
     
    JoanneJo vindt dit leuk.
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik had het bij mijn eerste ook. Hier hielp een glas met in water opgelost zeezout. Niet veel zout, een mespuntje is genoeg. Klein beetje heet water en oplossen en dan aanvullen met koud water.
     
    JoanneJo vindt dit leuk.
  7. JoanneJo

    JoanneJo Actief lid

    10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Drinken helpt inderdaad dames. Ben totaal geen fan van water maar sinds ik weet dat ik zwanger ben drink ik het zo veel mogelijk.
    Het is echt een kwaaltje want heb het de ene dag wel en de andere niet.. de kwaaltjes wisselen zich af
     
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.349
    3.638
    113
    Vrouw
    Hier ook in het begin veel hoofdpijn gehad. Was ook echt extreem maar ik nam zelf geen pcm. Nu nog steeds wel eens in vlagen. Inderdaad goed drinken en zoveel mogelijk je rust pakken indien mogelijk.
     
    JoanneJo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina