Gewicht 36 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi allemaal,

Ik heb vanmorgn een groei echo gehad omdat onze 2de achteraf vrij groot bleek te zijn (4180gr bij 39w). Ze zat ook erg klem waardoor het niet makkelijk verliep.

Nu is deze uk op 2410gr geschat.. Ze loopt een weekje achter volgens het schema maar was niks om zorgen te maken volgens de echoscopiste.
    Toch.. Nu ik thuis zit en erover na denk vind ik het best weinig "klinken".

Wat wogen jullie kleintjes rond dat termijn? Is die van ons echt zo'n uk?

Groetjes,
    Alieke

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik ken genoeg babietjes die geboren zijn met een gewicht rond de 2500 gram dus zo gek vind ik die 2400 gram niet klinken. Volgens mij niet iets om je zorgen om te maken.

3. Female

Female Niet meer actief

Ik weet er niet veel van eerlijk gezegd.
    Mijn laatste controle was op 34+3 en toen was het 2300 gram.
    Maar onze andere 2 kindjes waren ook altijd klein maar fijn (rond 3 kg bij geboorte.)
    Als ze zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken hoeft het denk ik ook niet hoor. En anders vraag je er de volgende controle nog eens extra naar ;)

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi hoi,

ik heb twee weken geleden groei echo gehad enmijn baby loopt twee weken voor in ontwikkeling, werdt toen geschat op 36,5 en gewicht op 2500 gram... dus ik denk dathet best een mooi gewicht is en het is natuurlijk niet heel secuur he.... bijmijn laatste hielden ze vol dat het een kleintje zou worden, toen ze geboren werd na 41.3 bleek ze 4270 te wegen, en ja ze was klein maar wel vol hahahha... dus ik denk eigenlijk dat het wel standaart isop deze termijn?

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn uk was bij 22,5 week zwangerschap al met groeiecho 1600 gram aij 34 cm geschat,ze groeit net als haar oudste broer dus erg hard en ligt nu ondertussen al 4 weken voor in groei,heb wel suikerziekte type 2 en spuit insuline,alleen suikers zijn nog niet helemaal onder controle.ik heb 20 september weer een groeiecho,ben benieuwd hoe haar gewicht nu is aan gezien ik alweer 4 weken verder ben. Ik hoop dat de suiker snel weer goed is,word wel met 38 weken ingeleid gelukkig.

6. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze jongen was bij de 36w groeiecho 3234 gram. Hij loopt erg voor op schema en daarom moet ik ook onverwachts in het ziekenhuis gaan bevallen...

7. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hoi hoi,

Ik zou me ook geen zorgen maken! Ik heb afgelopen maandag nog groeiecho gehad. Met 34.2 weken en toen woog dit mannetje 2185 gram. Hij komt ongeveer 150 gram aan per week. Dus met 36 weken zal hij ongeveer hetzelfde gewicht hebben als jullie kindje.
    Groot zullen ze niet zijn, maar dat is toch niet erg?

Liefs Rach

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    hmm... Ik heb dus met 35.5 een groeiecho gehad... Bleek dat ze 3208 gram woog... Heb ik dus een hele dikke? :p Want voor mij klinken die van jullie dus klein :p
    Ze zal nu ongeveer tegen de 3700 wegen en ben net ruim 37 weken... :D

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ik heb met de 36 weken en 2 dagen een groeiecho gehad en onze kleine man werd geschat op 2343gram..met 38weken en 4 dagen was dit 2755gram..

Het zijn natuurlijk maar schattingen..Maar volgens mij Gyn, kunnen ze er flink naast zitten kwa schattingen ;) dus niets om je zorgen over te maken. Ze hebben bij mij ook de doorstroming van de navelstreng gemeten en dat was perfect. En je hoeft je absoluut geen zorgen te maken kwa gewicht hoor ;)

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik krijg geen groeiecho's, dus heb geen idee.....Maar vlgs mij is 2500 gram een aardig gemiddelde? Weet je of het een jongen of meisje is, dat scheelt ook. Meisjes zijn meestal iets lichter. Maar als de gyn zegt geen zorgen, dan zou ik dat geloven. Hij heeft er per slot van rekening verstand van :)

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier met 34 weken een groeiecho gehad omdat onze eerste dysmatuur werd genoemd ( 38 weken 2550gram).
    Deze werd nu geschat op 2100 gram. Ook kleiner als gemiddeld maar geen zorgen.
    Als het 40 weken gedragen zou worden dan is de kans op een kleine 6 ponder of een ruime 5 ponder. Dus ook niet heel groot, maar wel een echte baby ;)

Deel Deze Pagina